Hovedmeny

Hakkete styring etter oppdatering

Startet av Tmel, lørdag 10. desember 2022, klokken 10:45

« forrige - neste »

Tmel

For noen oppdateringer tilbake fikk vi plutselig hakkete styring på kjøpet. Akkurat som om rattet ikke går smooth rundt, men har små hakk det beveger seg i. Var i kontakt med Tesla som kjente til saken, og mente det skulle fikses på en oppdatering. Er på 2022.44 nå, og har ikke fått noen forbedring. Andre med samme erfaring og evt en fix? MY LR 2022 fra Berlin (Postet her siden det er modell Y problem)

Tmel

Burde delt den tråden opp. Litt rart at alle problemer skal inn i samme. Da kunne vi prinsipielt klart osd med en tråd totalt.

snakkesalig

Sitat fra: Tmel på mandag 12. desember 2022, klokken 18:13
Burde delt den tråden opp. Litt rart at alle problemer skal inn i samme. Da kunne vi prinsipielt klart osd med en tråd totalt.

Ville bare gjøre deg oppmerksom på tråden der noen har beskrevet samme problem og til og med har en løsning. Ingen som nekter deg å fortsette å diskutere problemet her.

pgro

Har samme problemet med min Tesla Y Performance levert ny i sept. Hadde ikke problemet når den var ny. Fikk problemet etter en stund og tror jeg nå har hatt det i et par måneder. Begynner å bli utålmodig av å vente på SW oppgradering som skal fikse dette. Et annet kapittel er vindus viskerne. De lever sitt eget liv, hadde det bare vært mulig å styre de manuelt med cruse crontrol på.

e-h

Har laget sak flere ganger og det blir avslått med vente på software hver gang. Ser ikke helt hva mer man kan gjøre selv. Tenker nå å vente til jeg har fått 2 ulike oppdateringer i år før jeg evt krever at de bytter deler. Da har de fått «forsøke retting» tre ganger. Har allerede hatt 2 ulike versjoner av juleoppdateringen som skulle fikset dette, men anser den siste som bugfix på den første. 

Bomtidelibom

Sikker på at dette dukket opp etter oppdatering, og ikke at det dukket opp da det begynte å bli kaldere ute?

sls

Hos meg er dette tydeligst når det er kaldt ute.

Det skrives mye om det på et tysk Tesla-forum.
Mange får byttet deler i styringen og rapporterer at problemet løses, andre henvises til en fremtidig SW-oppdatering. Om opplysningene stemmer skyldes problemet en defekt temperatursensor...

Noen påstår at det skal komme en oppdatering 19. januar.
https://tff-forum.de/t/probleme-model-y-und-model-3-mit-lenkung-bzw-lenkgetriebe/231760/1343

Bomtidelibom

Sitat fra: sls på torsdag 12. januar 2023, klokken 19:58
Hos meg er dette tydeligst når det er kaldt ute.

Det skrives mye om det på et tysk Tesla-forum.
Mange får byttet deler i styringen og rapporterer at problemet løses, andre henvises til en fremtidig SW-oppdatering. Om opplysningene stemmer skyldes problemet en defekt temperatursensor...

Noen påstår at det skal komme en oppdatering 19. januar.
https://tff-forum.de/t/probleme-model-y-und-model-3-mit-lenkung-bzw-lenkgetriebe/231760/1343

Jeg fikk nylig endelig byttet tannstang på min 3'er etter mye klaging fra min side. De påstod hardnakket at software oppdatering skulle fikse problemet til å begynne med, at dette var et software problem, men etter at tannstang ble byttet har også problemet forsvunnet...Er som å kjøre en helt ny bil.
Så jeg er 99% sikkert på at dette software fix greiene de snakker om er bullshit, i hvert fall for model 3, men sikkert for Y også.

Tmel

Hadde besøk av mobile service av annen årsak. Han mente at oppdatering rundt jul 2022.44 hadde bedret problemet noe, men at endelig fiks kom som oppdatering i januar. 2022.44 hadde ikke levert det den lovet.

Tmel

Fikk fra Tesla i dag at dette utbedres i ny firmware 2023.02 som er i testing. Samme fiks ble visstnok implementert med suksess for kinabiler med 2022.45.
Venter i spenning

sls

Sitat fra: Tmel på tirsdag 24. januar 2023, klokken 16:11
Fikk fra Tesla i dag at dette utbedres i ny firmware 2023.02 som er i testing. Samme fiks ble visstnok implementert med suksess for kinabiler med 2022.45.
Venter i spenning

Nå er visst 2023.2.0.5 ute. Jeg har ikke fått den opp ennå, men håper den kommer raskt og at det løser problemet.
Det er ubehagelig å kjøre på glatte veier når styringen mer utpreget hakkete med kaldere vær. Også ubehagelig på motorvei at man må korrigere/rette opp rattet siden hjulene ikke går i nøytral posisjon og hver justering blir i hakk. Blir mer ratting/justeringer enn normalt.

Linka

Vi har 2023.2.0.5 og begynte nylig å legge merke til at det akkurat er som styret vibrerer eller noe. Er i hvert fall et eller annet som ikke føles riktig som vi først begynte å legge merke til de siste par ukene.

tmfredriksen

Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men etter oppdatering til 2023.2.0.5 har styringen på min sep 2022 LR blitt veldig hakkete. Merket det på "første touch" på tur ut av garasjen. Har forsøkt å la bilen stå i varm garasje, i tilfelle temperaturen virket inn, men det hjalp ikke. Kjenner det på alle tre styremodusene. Det har aldri vært slik tidligere, selv ved -30. Bilen er kjørt 7000km.

El-Ing

Fant denne via googling av symptomet. Ikke Model Y, men opplever akkurat det samme på model 3 2022 med versjon 2022.44.25.3

Venter fortsatt på tilbakemelding fra Tesla 1 uke etter at jeg meldte problemet fra appen.  :-1:
Grå S85 mottatt 28.2.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA