Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av Lynet, søndag 04. november 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

Olemann

#15
Sitat fra: leafster på lørdag 20. oktober 2012, klokken 20:09
Hvis du får tak i Leaf til 180 og trilling til 120 så har du plutselig en god butikk gående...

Ja, hadde jeg hatt tid og lyst kunne det sikkert blitt butikk av det, men mitt poeng var heller å minne om at pris-dumping kan ting se ut som, men i lys av den enorme utvikling som er innen elbil, og spesielt innen batteri-teknologi, er priser på 180' på brukt Leaf og 120' på brukt trilling knapt nok dumping, men en forventet trend.   (Prisene har jeg funnet på nett, hos forhandlere, så er nok greie nok)

Men som vi så over, det er  jo helt normal psykologi at eiere av Think som selv har betalt vesentlig mer, er tidlig ute med å kalle det prisdumping når tilsvarende bil er mye billigere enn eget kjøp.  Og ditto for trilling og Leaf.   Jeg ville sikkert gjort det samme selv om jeg i 2008 hadde kjøpt ny Reva for 130.000.- (tror det var det den kostet)

Så kan man jo si at et prisfall fra 250' til 120' på trilling fra den kom til i dag er dumping, men det interessante er heller årsaken til slik raskt prisfall, og det er nok sammensatt, men min mening er at utviklingshastighet og usikkerhet om hva som kommer er en viktig driver, og at en derfor også de neste år må regne med stort  prisfall på elbiler kjøpt nye.

Men; som også noen har sagt:  Man kan jo vente og vente og aldri nyte fruktene, eller klinke til, nyte fruktene her og nå, samtidig som man realistisk erkjenner at det koster å være kar  :)   (Tar med med sparte driftskostnader kan det likevel for mange sikkert koste mer å kjøre fossil-bil likevel)

Ole

hma

Hva annet kan jeg si enn at de som kjøpt en av de nevnte Thinkene på finn.no, har gjorde et røverkjøp; forutsatt at bilene har forsterket PCU og varmeapparat.
Ser de er solgt alle som én, og jeg tviler på at øvrige eierene av Think City ønsker å 'gi bort' sine biler. Dermed tror jeg 'ny markedspris' vil raskt svinge tilbake der den lå for en uke siden.

For å finne rett pris på disse bilene må man også se på alternativet. Det nærmeste man kommer på finn.no for tiden trillinger til  150k+, da får man en bil med ~70% rekkevidde sammenlignet med Think, men med bedre garantier.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

eiriknamli

Da var bilen fra TJ i garasjen! Ble litt forhindret og fikk ikke hentet den før mandag. Fantastisk bil og spesielt morsomt at den er norsk! Jeg kjørte ca 14 mil før jeg kom til 20%, og det var virkelig uten å kjøre så sakte som jeg kanskje hadde forestilt meg på forhånd. Lå jevnt og trutt mellom 70 og 100 avhengig av fartsgrensene. Kan ikke si annet enn at jeg er godt fornøyd. Bilen var nok bittelitt mer vinglete enn jeg hadde regnet med, men jeg har til nå kun kjørt store og forholdsvis lange biler så en direkte sammenligning her er vel rimelig nytteløst. :)

TJ hadde forresten 2 hvite '08 Reva stående som de skulle legge ut til en like god pris som Think'ene. Må si Reva'n så pusslete ut ved siden av Think'en, men til bykjøring funker den vel greit..  om noen her har lyst på en Reva til hva jeg forstod skulle bli en knallpris så er det nok bare å ringe de! Kan anbefalle de gutta på det sterkeste!  ;D

Broombrooo..... eh nei... viiiiiiiii-iiiiiiiii! :D

El rayo

Gratulerer, Eirik!

Styringen er ganske presis og den korte akselavstanden gjør at den svinger bedre enn den går rett frem ;-)
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

eiriknamli

Morn igjen, folkens! Ett lite spm ang. ladekladden - tåler ikke disse regn? Min hadde tatt sikringen til utekontakten med seg i døden i helgen, etter et ganske kraftig regnfall. Den hang delvis skånet for regnet, og trodde disse mer eller mindre var vanntette.

Har fått meg en kliss ny ladekladd og vurderer om det er smart å forsegle denne bedre - den blir ikke varm isåfall? Fikk forøvrig ny lader snet over natt på TJ Auto's regning, selv om jeg kun ringte inn til de for å forhørte meg om de hadde noen 'leads' på eventuelt billige brukte ladere. Topp kundeservice må jeg si - så å si uhørt at jeg opplever slikt i dag! :)

Go-carter

R&S Forselger disse når de får de inn på repp. Lekker rundt lysene på toppen, og kabelinntakene.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

davgal

jeg sparer så mye på å kjøre thinken tatt i forhold til fossilen, lever thinken i mer en 3 år, har jeg brukt mindre på kjøp av selve bilen+alle driftskostnader, en jeg ville brukt på bare bensin og bom over samme periode med fossilen, trenger ikke ta med parkering i regnestykket engagn. Så hvem bryr seg om den faller i pris, relativt sett sparer vi i bøtter å spann hver måned.
Think 2010 zebra(auksjonsbil) & Think 2010 Lithium.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA