Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading av 12V-batteriet i Enyaq

Startet av Onkel Tom, søndag 20. november 2022, klokken 18:27

« forrige - neste »

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Egil S

Jeg har en Carly dongel, den går visst ikke i dvale.

Har brukt den med Car Scanner i det siste og når den står koblet i OBD porten går alarmen på bilen når jeg låser den.
Jeg har garasje så jeg har ikke for vane å låse bilene da garasjen er låst.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Contango

Jeg irriterer meg over at bilen slår av kommunikasjonen pga lavt 12V batteri. Carscanner rapporter rundt 65%. Ut fra det jeg kan se via Carscanner lader bilen kun batteriet ved kjøring. Jeg fikk i alle fall ikke noen opplading av 12V batteriet da jeg sjekket etter lading av hovedbatteriet - på tross av hva som står i brukermanualen.
Det er en kryptisk melding i appen når bilen har slått av kommunikasjonen at jeg kan justere grensen. Jeg antar det er en grense i prosent eller V på 12V batteriet når det skal beskyttes og som jeg antar må gjøres i bilen. Men hvor det gjøres har jeg gitt opp å finne ut. Jeg har prøvd å ta ut OBD'en også, men det ser ikke ut til at det gjør noe forskjell.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

i3/RSiV

Sitat fra: Contango på mandag 13. januar 2025, klokken 21:01Jeg irriterer meg over at bilen slår av kommunikasjonen pga lavt 12V batteri. Carscanner rapporter rundt 65%. Ut fra det jeg kan se via Carscanner lader bilen kun batteriet ved kjøring. Jeg fikk i alle fall ikke noen opplading av 12V batteriet da jeg sjekket etter lading av hovedbatteriet - på tross av hva som står i brukermanualen.
Det er en kryptisk melding i appen når bilen har slått av kommunikasjonen at jeg kan justere grensen. Jeg antar det er en grense i prosent eller V på 12V batteriet når det skal beskyttes og som jeg antar må gjøres i bilen. Men hvor det gjøres har jeg gitt opp å finne ut. Jeg har prøvd å ta ut OBD'en også, men det ser ikke ut til at det gjør noe forskjell.

Bestill time hos Skoda, fikk nylig nytt 12v batteri. Hadde da meldinger fra app om begrensninger, key less som ikke fungerte og pålogging som kun gikk inn som gjest. Alt var relatert til 12v. Ikke hatt problemer etter at bilen fikk nytt batteri.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA