Performance varmeapparat sluttet å virke

Startet av Trultefan, søndag 20. november 2022, klokken 00:53

« forrige - neste »

Lucid

Limer denne inn fra en annen tråd. Noen som har noen tips?

Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 03. januar 2023, klokken 12:34
Sitat fra: Lucid på tirsdag 03. januar 2023, klokken 12:16
Havari i går på Dombås i 21 minusgrader. Ingen leiebil tilgjengelig så endte med hotellovernatting. Sitter på toget til Oslo nå.

æsj, det hørtes ut som en lang dag... sender litt sympati sørover

Takker!  :+1:

Vel hjemme i Oslo fikk jeg beskjed om at en loaner venter i Brumunddal, men jeg kan ikke bruke nok en arbeidsdag på å ta tog fra Oslo for å hente den. Tesla i Oslo vil ikke gi meg lånebil siden saken er Brumunddal sin. De jeg snakket med på mandag sa at bilen måtte sendes til nærmeste SC. Noen som har noen tips om hvordan jeg skaffer meg loaner? Dette er jo en garantisak og da har de krav på seg til å stille til rådighet en bil.

Siden bilen blir reparert i Brumunddal, må jeg dit for å hente bilen eller sender de den på bilfrakter til Oslo?
Tesla Model YP hvit/sort 11.22
VW e-golf 12.20 -

Klykken

Sist min bil havarerte (i 2018) fikk jeg loaner på lasteplanet da de hentet min døde S. Nå tok du tog til Oslo på egen regning, så da har du i prinsippet sagt at du "ordner det sjæl".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lucid

Hotellovernattingen og togturen ble avtalt med Tesla på forhånd da de ikke fikk tak i leiebil.
VW e-golf 12.20 -

Klykken

Håper du har all kommunikasjon skriftlig ellers kan det bli litt hazzle å få ting dekt. Men det er i utgangspunktet veldig sjeldent de kommer til deg med både din bil og loaner hvis din bil i utgangspunktet har kommet seg til service.

VP-bytte tar heller ikke mange timene hvis de har delene tilgjengelig, og tid ledig, så kan hende du kan hente din egen bil rimelig snarlig. Utover det kan du også prøve å avtale at du henter lånebilen utenfor din arbeidstid evt. De har vært veldig runde i Trondheim i alle fall, samt at jeg opplever de som veldig løsningsorienterte på mitt nåværende SC (steinkjer) på det aller meste av krav jeg stiller.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lucid

Deler har estimert levering 10 januar.

Vanskelig å dokumentere en telefonsamtale skriftlig dessverre.
VW e-golf 12.20 -

Silkefot

Du kan be om uber voucher til brummundal, men vet ikke om det hjelper deg
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

peterka

Gjelder denne feilen på alle Tesla model y P som er tatt ut i desember. Har ikkje hatt noko problemer enda, men viss det gjelder alle så er vel det snart min tur

førategangtesla

Sitat fra: peterka på onsdag 04. januar 2023, klokken 20:22
Gjelder denne feilen på alle Tesla model y P som er tatt ut i desember. Har ikkje hatt noko problemer enda, men viss det gjelder alle så er vel det snart min tur

Jeg fikk trøbbel med dette litt før 2000 kjørte km. Jeg har vin 041xxx. At alle får trøbbel med dette er tvilsomt, men det er begynner å bli endel.

peterka

Ok, eg har 049. Kompis av meg har 052 og har nettopp fikset feilen. Så da er det ingen system på det

peterka

Vin 049 og der sluttet varmen å virke og bles bare kaldluft.

Kva vil skje for meg som bur 5 timer fra verkstad? Lastebil som henter og returnerer pluss rep? Er desse som henter og leverer veldig forsiktig med bilen? Slik at eg slipper å krangle om bulker, skrammer osv etter rep?

k1

Sitat fra: peterka på lørdag 14. januar 2023, klokken 17:51

Kva vil skje for meg som bur 5 timer fra verkstad? Lastebil som henter og returnerer pluss rep? Er desse som henter og leverer veldig forsiktig med bilen? Slik at eg slipper å krangle om bulker, skrammer osv etter rep?

Slik Tesla selv håndterte dette sist jeg var innom K100 servicesenter her i Oslo er at de tar bilen inn i et godt opplyst rom og filmer rolig rundt hele bilen, slik at skulle man hevde noe om bulker eller riper i etterkant kan man sjekke filmen og se om de var der ved inntak.
Du kan jo gjøre det samme med mobilen din når eller rett før lastebilen henter bilen din. Sett på videoopptak på mobilen og gå rolig rundt hele bilen, såpass nær at evt skraper og bulker ville kunne sees.
Utover det må man nesten bare basere seg på tillit til at de ikke gjør noe dumt.

peterka

Sitat fra: k1 på lørdag 14. januar 2023, klokken 18:06
Sitat fra: peterka på lørdag 14. januar 2023, klokken 17:51

Slik Tesla selv håndterte dette sist jeg var innom K100 servicesenter her i Oslo er at de tar bilen inn i et godt opplyst rom og filmer rolig rundt hele bilen, slik at skulle man hevde noe om bulker eller riper i etterkant kan man sjekke filmen og se om de var der ved inntak.
Du kan jo gjøre det samme med mobilen din når eller rett før lastebilen henter bilen din. Sett på videoopptak på mobilen og gå rolig rundt hele bilen, såpass nær at evt skraper og bulker ville kunne sees.
Utover det må man nesten bare basere seg på tillit til at de ikke gjør noe dumt.
Har Tesla eigne folk/lastebil som henter?

MrBacardi

Sitat fra: peterka på lørdag 14. januar 2023, klokken 19:09
Har Tesla eigne folk/lastebil som henter?

Nei, sist min ble hentet ifbm. en garantisak (kjølevæskelekkasje) så var det Viking mener jeg, som da kom med loaner på planet.
Men det er kanskje litt geografisk betinget, jeg bor i Bærum.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

olavxxx

Krysser fingrene og tærene fremdeles :-P Fremdeles ingen issues her.
Men jeg har ikke vært inne i servicemenyen å sett.

På generelt basis vil jeg bare si at bilen oppleves som skuddsolid ift 2019 3P jeg hadde før.

Regen

Fikk dette idag jeg også. Vin 23xxx utlevert september. Det er slike ting som får meg til å vurdere andre biler enn Tesla neste gang.
TM3 2021 LR hvit (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA