Hovedmeny

FSD-videoer

Startet av CorsoDante, lørdag 19. november 2022, klokken 07:40

« forrige - neste »

Mobileum

Det som ble litt spesielt her er at noen her inne gjentatte ganger er mere opptatt av å finne feil og svakheter hos konkurrenter i et forsøk på å sette Tesla i et bedre lys.  Jeg synes det er en juvenil måte å argumentere på. Det kommer nemlig sjelden noe godt ut av det, og kan slå voldsomt tilbake. Omtrent som her da Waymo ble latterliggjort, og som faktisk var slik det omtalte startet.

Har jobbet noen år i salg hos IBM, og der var det nærmest forbudt å trekke konkurrenter inn i salgssituasjonen selv når kundene brakte det på bane. Fremdeles en utmerket retningslinje for alle som driver med salg og reklame. Legg merke til at det sjelden vi ser seriøse bedrifter som i sin reklame benytter seg av sammenlikninger hvor konkurrenters navn blir nevnt eller avbildet.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

JorEl

Sitat fra: daktari på torsdag 11. april 2024, klokken 18:32
Sitat fra: Handyman på torsdag 11. april 2024, klokken 16:29Men... daktari sier jo at Tesla har 0 meter selvkjøring. Og så legger du frem en video som beviser at han tar feil. Telsa har jo krasjet en haug med ganger helt på egenhånd uten fører!!  ;D  ;D  :P
Er bilen selvkjørende når eieren står ved siden av og trykker på en knapp, og bilen stopper når knappen slippes? Eller er den semi-fjernstyrt? Spør for en venn...
Ca 100ganger har jeg aktivert "semi-fjernstyring" og den har flyttet på seg ca 30-49ganger. ;)  (Jeg fører ingen statistikk). Bilen bestemmer selv når den lar seg flytte på, mer enn jeg gjør..
Semi-fjernstyring er litt for avansert for meg og Tesla, men jeg har veldig god tro på FSD på denne siden av 1000år-skifte.

Når det gjelder "debatt-regler" på forumet, så synes jeg vi er en flott gjeng, som får med oss mye :+1: 
Alt er lov, så lenge moderator ikke finner ut av det :)

Debatten Waymo vs FSD er ikke helt rettferdig. Tesla krever at du kjøper bilen + at man ikke kan betale for ÈN/1 tur. Tesla har jo en varierende pakke-pris, fra ca 60 000Nkr - $15 000.
Som vi så på den "parkeringsplass-Waymo-videoen" så fikk kunden U-OPPFORDRET pengene tilbake, siden turen ikke holdt kvaliteten som Waymo står inne for.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Electric cars in Norway

Sitat fra: JorEl på søndag 21. april 2024, klokken 07:40Når det gjelder "debatt-regler" på forumet, så synes jeg vi er en flott gjeng, som får med oss mye :+1: 
Alt er lov, så lenge moderator ikke finner ut av det :)

D.
JorEL :+1:  spot on

CorsoDante

Sitat fra: Mobileum på lørdag 20. april 2024, klokken 23:41Det som ble litt spesielt her er at noen her inne gjentatte ganger er mere opptatt av å finne feil og svakheter hos konkurrenter i et forsøk på å sette Tesla i et bedre lys.  Jeg synes det er en juvenil måte å argumentere på. Det kommer nemlig sjelden noe godt ut av det, og kan slå voldsomt tilbake. Omtrent som her da Waymo ble latterliggjort, og som faktisk var slik det omtalte startet.

Har jobbet noen år i salg hos IBM, og der var det nærmest forbudt å trekke konkurrenter inn i salgssituasjonen selv når kundene brakte det på bane. Fremdeles en utmerket retningslinje for alle som driver med salg og reklame. Legg merke til at det sjelden vi ser seriøse bedrifter som i sin reklame benytter seg av sammenlikninger hvor konkurrenters navn blir nevnt eller avbildet.

Waymo er knallbra, og kan ikke vente på at de kommer hit. Blir en gledens dag.

I mellomtiden har Tesla lansert FSDS 12.4.1, hausset opp av Musk, men vanskelig å se noen særlig forskjell utover at man nå slipper å holde i rattet (dersom man har blikket rettet mot riktig hold (ikke nødvendigvis rett frem)), så fremt man har mulighet for tilstrekkelig kameraovervåkning av sjåføren.

Mulig deltaen jf. 12.3 blir mer åpenbar med flere videoer. Eller ikke.

Disclaimer; Dirty T. temmelig pro-Tesla, må tas med en stor klype salt.
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Ikke nødvendigvis FSD (er vel inkludert på EAP), men Act. Smart Summon begynner å ligne på noe.

Fra en Tesla-fan, men allikevel:

Sikkert noe BMW hadde for flere dekader siden, men samtidig morsomt for de som opplever at bilen sin tar store steg i riktig retning.

Flott at de prøver ut dette i USA/Canada, så kan trege/trygge Europa åpne opp når funksjonaliteten har bevist at den er langt tryggere enn personer.

Et naturlig steg videre blir at den parkerer av seg selv, mens du går tørrskodd inn i butikken. Begynner å bli litt for enkelt det her...
TMYP HW4 / TM3P Atom

SurSnasen

Sitat fra: CorsoDante på fredag 27. september 2024, klokken 09:58Ikke nødvendigvis FSD (er vel inkludert på EAP), men Act. Smart Summon begynner å ligne på noe.

Begynner definitivt å ligne på noe. Riktignok på big ass parking lots i USA, fremfor trange, norske parkeringsplasser i alskens vær.
Men så er det jo brukervennligheten i dette, og hva man faktisk sparer på det, bortsett fra showoff. Du må opp med mobilen. Holde den med ene hånda mens andre hånda holder trykk på skjermen så lenge bilen er i bevegelse. Og bilen skal da starte, komme seg sakte ut. Kjøre sakte rundt på parkeringsplassen. Finne veien helt til utgangen, eller der du står. Og så skal du laste inn i bilen.

Partytriks, ja. Men jeg hadde ikke hatt tålmodighet til det.

RJK

Sitat fra: SurSnasen på fredag 27. september 2024, klokken 12:41
Sitat fra: CorsoDante på fredag 27. september 2024, klokken 09:58Ikke nødvendigvis FSD (er vel inkludert på EAP), men Act. Smart Summon begynner å ligne på noe.

Begynner definitivt å ligne på noe. Riktignok på big ass parking lots i USA, fremfor trange, norske parkeringsplasser i alskens vær.
Men så er det jo brukervennligheten i dette, og hva man faktisk sparer på det, bortsett fra showoff. Du må opp med mobilen. Holde den med ene hånda mens andre hånda holder trykk på skjermen så lenge bilen er i bevegelse. Og bilen skal da starte, komme seg sakte ut. Kjøre sakte rundt på parkeringsplassen. Finne veien helt til utgangen, eller der du står. Og så skal du laste inn i bilen.

Her om dagen regna det "cat'n dogs" da jeg skulle ut til bilen, som står på fellesparkering, så er alt fra 30-300 meter alt etter hvor man fant plass dagen før!

På slike dager, eller når man står der med mye som skal inn i bilen eller ut av bilen, så hadde det vært kjekt med bil som kom til meg, eller bil som kunne finne seg en ledig plass å stå, etter at jeg har tatt alt jeg skulle ut av den...  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RuneW

Sitat fra: SurSnasen på fredag 27. september 2024, klokken 12:41

Og om man ikke hadde måttet holde en app-knapp inne så hadde du sagt at det var galskap å la bilen kjøre uten sjåfør så...  ::)

Ellers så ser det ut som det muligens kan bli litt ASS på oss her på berget også?

"Update: This is now rolling out this update to users who have bought Enhanced Autopilot as well, and not just vehicles with FSD. This is the first step to expanding Actually Smart Summon globally. "

https://www.notateslaapp.com/news/2288/tesla-updates-actually-smart-summon-on-fsd-v12541
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

What-a-watt

Tipper dette også blir: Avhengig av myndighetenes tillatelse

CorsoDante

Sånn ca. i tråd med Tesla AI sin siste tidslinje, så er v13 på plass (for testere/ YT fan bois).

Rygging, og ut/inn av parkeringsplass ifm. turen, er nytt. Angivelig færre intervensjoner.

Stadig L2 (supervised), men v13 er varianten som skal gi unsupervised (på gitte strekninger (L3)).

Release notes:

FSD (Supervised) v13 upgrades every part of the end-to-end driving network.

Includes:

- 36 Hz, full-resolution Al4 video inputs

- Native Al4 inputs and neural network architectures

- 4.2x data scaling

- 5x training compute scaling enabled by the Cortex cluster)

- Reduced photon-to-control latency by 2x Speed Profiles on both City Streets and Highways

- Start FSD (Supervised) from Park with the touch of a button

- Integrated unpark, reverse, and park capabilities

- Improved reward predictions for collision avoidance

- Improved camera cleaning

- Redesigned controller for smoother, more accurate tracking

- Dynamic routing around road closures, which displays them along an affected route when they are detected by the fleet

TMYP HW4 / TM3P Atom

daktari

Helt nytt system altså, med "redesign" ditt og datt.

Verre for alle med "gamle" biler: "36 Hz, full-resolution Al4 video input".

Som alle husker så har de gamle kameraene mye lavere oppløsning enn HW4/AI 4. De gamle var 1,2 Mp, de nyere 5 Mp. Nå bruker de altså hele oppløsningen på 5 Mp og med høyere fps/frekvens. Dette har de trengt lenge, men klart datamønsteret som AIen nå skal tolke vil funke med en annen datastrøm enn den det er trent på.

Så rip alle med kjøpt FSD på HW3 og under, dere har blitt "Musked" av Elmo.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Speeder

Sitat fra: daktari på søndag 01. desember 2024, klokken 16:32Helt nytt system altså, med "redesign" ditt og datt.

Verre for alle med "gamle" biler: "36 Hz, full-resolution Al4 video input".

Som alle husker så har de gamle kameraene mye lavere oppløsning enn HW4/AI 4. De gamle var 1,2 Mp, de nyere 5 Mp. Nå bruker de altså hele oppløsningen på 5 Mp og med høyere fps/frekvens. Dette har de trengt lenge, men klart datamønsteret som AIen nå skal tolke vil funke med en annen datastrøm enn den det er trent på.

Så rip alle med kjøpt FSD på HW3 og under, dere har blitt "Musked" av Elmo.
positiv type👍
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

daktari

Hadde vært lett å være positiv hvis FSD var en visjon, og vanlige folk ikke hadde blitt svindlet for store summer. @JorEl
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Electric cars in Norway

Sitat fra: CorsoDante på søndag 01. desember 2024, klokken 13:10Includes:

-
-
-

Dette er jo sykt bra da. Stoppa ikke opp å stampa i det T krysset engang og det skjedde to ganger selv om det ble stopp pga mil kom.
Oppsummert tommel opp er min mening

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA