Hovedmeny

FSD-videoer

Startet av CorsoDante, lørdag 19. november 2022, klokken 07:40

« forrige - neste »

CorsoDante

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 02. desember 2024, klokken 08:07Dette er jo sykt bra da. Stoppa ikke opp å stampa i det T krysset engang og det skjedde to ganger selv om det ble stopp pga mil kom.
Oppsummert tommel opp er min mening

Begynner definitivt å ligne på noe.

Ville normalt unngått å poste noe fra WMC, men her er det jo bare musikk (fremfor alskens jalla-prat)  8)

Umulig å ikke la seg imponere over kapabiliteten i et temmelig uoversiktig område - natterstid.

Så er spørsmålet; Hvor mange ganger feiler v13 pr. prikkfrie WMC-tur?

Som L2 (USA/Canada...); Take my money  :+1:
TMYP HW4 / TM3P Atom

Torpedo Ted

Det var jo strengt tatt ingen utfordrende situasjoner i den videoen der. Det kommer ingen biler i mot i noen av de krappeste svingene. Ut i fra plassering i veibanen tror jeg det kunne gått galt flere ganger om det kom bil i mot på feil tidspunkt i svingen. Se f.eks. 1:35

CorsoDante

Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 03. desember 2024, klokken 14:21Det var jo strengt tatt ingen utfordrende situasjoner i den videoen der. Det kommer ingen biler i mot i noen av de krappeste svingene. Ut i fra plassering i veibanen tror jeg det kunne gått galt flere ganger om det kom bil i mot på feil tidspunkt i svingen. Se f.eks. 1:35

En del fotgjengere i starten.

Det å kjøre rundt i mørket, med biler hensatt over alt i disse trange gatene, er i seg selv en utfordring for et L2-system - men selvsagt enig i at det burde vært flere biler der oppe for en bedre stresstest. Samtidig er FSD allerede på forrige versjon blitt veldig god på å "samkjøre" med andre trafikkanter i motsatt retning, i trange passasjer. Så tviler på at noen biler oppe i Hollywood Hills hadde vippet v13 av pinnen. Vi får se!

Får også se hva AIDrivr klarer å koke sammen, pleier å være ganske dyktig på å teste FSD til ytterlighetene.
TMYP HW4 / TM3P Atom

daktari

AIDriver har allerede lagt ut video der han måtte ta over for å unngå krasj. Så v13 er, som alle andre versjoner, bare bambus.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

CorsoDante

Sitat fra: daktari på tirsdag 03. desember 2024, klokken 15:35AIDriver har allerede lagt ut video der han måtte ta over for å unngå krasj. Så v13 er, som alle andre versjoner, bare bambus.

Spennende! Hadde normalt forventet følgende av deg, en forhenværende YouTuber; Link

Usikker på om vi snakker om samme bruker, for denne AIDrivr har fortsatt til gode å legge ut en v13-video, ser det ut til;

https://youtube.com/@aidrivr?si=pUFHvm3Tfe5a3u5o
TMYP HW4 / TM3P Atom

daktari

Dirty Tesla var det. Begynt med sånne overlat også han, så ser likt ut.

https://youtu.be/7FTyQ-XM7PI?
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

CorsoDante

Sitat fra: daktari på tirsdag 03. desember 2024, klokken 18:01Dirty Tesla var det. Begynt med sånne overlat også han, så ser likt ut.

Hmmja. Du tenker på situasjonen på en parkeringsplass, der FSDS forsøker å skvise seg mellom en vegg og en bil, der den allerede har skvist seg gjennom en gang (med knøttliten margin).

Ellers noterer vi oss en bortimot prikkfri (pr. Dirty Teslas resymé) tur på noe snøbefengte veier, som er til forveksling like de vi har her oppe.

Vi satser på at AIDrivr får ut fingeren snart, bør ligge nærmere en slags syretest (uten snø, vel og merke, kjører typisk rundt nær San Fran).

En enorm ulempe at dette slippes til et veldig lite knippe (happy go lucky) youtubere først. Hvor god versjonen faktisk er kan vi på ingen måte si før den slippes bredere. Så all grunn til å være skeptisk ja.
TMYP HW4 / TM3P Atom

daktari

Ja, Tesla må gjøre som resten av bransjen: offisielle sikkerhetsjåfører og dokumentere km kjørt og antall avbrudd. Det har de jobbet mot å måtte gjøre, ved å si at de har et level 2 system til DMV i Cali.

Hvis systemet nærmer seg bra, er dette eneste måte. Og det vil være overbevisende.

De må på dette nivået:
"Waymo One is now providing over 150,000 paid trips and driving over 1 million fully autonomous miles every week. The future is here, it's growing, and it's taking riders safely to their destinations every day."
https://x.com/Waymo/status/1851365483972538407

CorsoDante

Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 03. desember 2024, klokken 14:21Det var jo strengt tatt ingen utfordrende situasjoner i den videoen der. Det kommer ingen biler i mot i noen av de krappeste svingene. Ut i fra plassering i veibanen tror jeg det kunne gått galt flere ganger om det kom bil i mot på feil tidspunkt i svingen. Se f.eks. 1:35

Du finner et par av disse situasjonene du etterlyser i AIDrivr sin siste video, som ganske riktig setter v13.2 på en brukbar stresstest (riktignok på dagtid...).

Hvordan det gikk kan du bivåne her;

Fryktelig lang video, så her kommer playback speed til sin rett :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: JorEl på søndag 01. desember 2024, klokken 21:15Svarer med et "reisebrev fra Amerika"  :)

"Amerika" er så mangt.

Her er et reisebrev fra Manhattan, i rush-tid, i mørket. Med andre ord en ikke spesielt enkel oppgave (på denne siden av Calcutta).

13.2 har blitt 13.2.1 som indikerer at versjonen er sluppet bredere.
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Beklager PP, men siden FSDS (ja, som L2) er offisielt sluppet i et nytt land, tåler vi en liten reprise.

Slippet har gått litt «under radaren», i kjent Tesla-stil (jf. egen roadmap).

Skulle tro det var begrenset med input-data fra Mehico, men noen sentralt i Tesla (og lovkravene...) har åpenbart ment at systemet var klart til utrulling. Som L2.

Spørsmålet som tvinger seg frem er;

Who's next?

NB; Tesla jobber aktivt med youtubere, og deres foretrukne ruter, så dette kan fort være den meksikanske versjonen av WMC (tidenes fanboi). 
TMYP HW4 / TM3P Atom

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA