Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Yahoo car of the year 2013 - Tesla Model S

Startet av el nino, torsdag 01. november 2012, klokken 12:12

« forrige - neste »

el nino

Dere som har kjøpt Leaf: Følger det en instruksjonsbok med bilen som forklarer de forskjellige innstillinger på varmeapparat, ac, gps-skjerm,  radio osv. eller må man lese seg til dette på nettet?
Jeg får min bil i desember, og konverterer fra en litt enklere Think ;)
Ellers er det mye fin info fra dette eminente forum, som jeg har lært mye av :)

hertugen

Feit instruksjons bok til bil og en egen til navigasjon . Ca 2kg med lektyre.

Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

el nino

Det var godt å høre. Selvom dette forum er lærerikt, kommer det ofte fram mange forskjellige meninger og synsinger om ett og samme tema ;D
Alltid en fordel å gå til "fasiten" og gleder meg til denne lektyren. ;)

arnejorg1

Skulle ikke være noe problem og finne ut av Leafe'n med instruksjonboka nei ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

masae

HAr du yst å lese deg opp på forhånd, ligger instruksjonsbøkene også her: http://www.elbil.no/wiki/Leaf:Instruksjonsbok
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Blip

Problemet med Bøkene er nettopp at de er så tjukke og fulle av sikkerhetsadvarsler at det kan være vanskelig å finne fram...

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Jærbuen

Har bestilt ny Leaf fra Nederland, lurer på hvilke språk bøkene da leveres på.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

henrikmj

Sitat fra: Jærbuen på onsdag 17. oktober 2012, klokken 14:57
Har bestilt ny Leaf fra Nederland, lurer på hvilke språk bøkene da leveres på.

Jeg har en Leaf fra Nederland og den har manualer på nederlandsk. Men kunne godt tenkt meg å fått tak i norsk manual - det er forskjeller fra den amerikanske modellen som det er manualer tilgjenelige for på pdf-format. Noen som vet om det er mulig å finne manual på norsk som pdf?
Kjører Nissan Leaf

Jærbuen

Tror du kan bestille manualer fra Nissan i Norge til noen hundrelapper? Laste ned en PDF-fil for så å printe ut, blir ofte bare rot
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt

jkirkebo

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 18. oktober 2012, klokken 07:07
Tror du kan bestille manualer fra Nissan i Norge til noen hundrelapper? Laste ned en PDF-fil for så å printe ut, blir ofte bare rot

Printe ut, hvorfor det ? Jeg gjør det motsatte med masse papir jeg får, scanner og kaster.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jærbuen

Litt greit å ha "hardware" liggende i bilen da. Eller kan man plugge inn en minnepenn og vise PDF på skjermen?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt

jkirkebo

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 18. oktober 2012, klokken 12:41
Litt greit å ha "hardware" liggende i bilen da. Eller kan man plugge inn en minnepenn og vise PDF på skjermen?

"Hardware" har ihvertfall alltid jeg med med. Mobiltelefonen og også ofte en iPad. Begge har tilgang på dokumentarkivet mitt via Goodreader og Dropbox (synkronisert).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA