Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uno-X med ladepris på skilt

Startet av SveinJ, tirsdag 15. november 2022, klokken 09:11

« forrige - neste »

SveinJ

Dagens pris ved Langebru nær Hokksund kl 1245 i dag. Måtte det bare vare slik framover.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Hjortefot

Uno-X kjører kampanje som avhenger av hvor bra de gjør det i Tour de France (foreløpig strålende), så her må ladingen planlegges ut fra løypekartet!
Model 3 LR - 2019

gte-bjørn

Da er det fristende å ikke lade til 100% når jeg skal kjøre Trondheim til Oslo på onsdag.  8) Hadde uansett tenkt å lade på Uno-X Elverum.

RJK

Sitat fra: gte-bjørn på mandag 01. juli 2024, klokken 22:07Da er det fristende å ikke lade til 100% når jeg skal kjøre Trondheim til Oslo på onsdag.  8) Hadde uansett tenkt å lade på Uno-X Elverum.
Nettopp Kjørt fra Nord-Norge til Oslo, og så til Nannestad igjen. Bortsett fra nødvendig top-up på Tesla SuC i Mo i Ransa og Ionity Namskogan pga for lang avstand fra Uno-X på Fauske og Steinkjer, er alt gjort på Uno-X-ladere.

Top-up i Steinkjer for å komme meg til Uno-X på Tiller, pga en avtale på ruta, og så en nødvendig lading på Vinstra før Oslo igjen, og siste oppladinga til 90 % ved Skedsmokorset.

Flere steder langs ruta er det gjort klart til utbygging. Noen steder stod ladere med dekke over, og tomt felt der ladepris skal stå, andre steder er det bare kommet opp skilt med svart der lade-pris skal komme opp.

Kun to ting som er negativt, laderne er enten på YX-stasjoner eller rene Uno-X-stasjoner, som er bra fordi man har nødvendige fasciliteter på plass.

Men ofte er de plassert ved Rema 1000-butikker, som er nattestengt og kanskje ikke har kundetoaletter eller serveringsmuligheter i tilknytning.

Det andre negative er at i solskinn er det vanskelig å se skrifta på kortleseren.

Ja, så var det to irritasjonspunkter til. Ene er at man må slå kode på kortet for å stoppe ladingen, det holder ikke å verifisere bare med kortet som ladingen betales med.

Og så har jeg ved flere anledninger fått avbrutt lading når jeg trykker 2 ganger på startknappen for å aktivere strøm til mediesenter og USB (trykk 1) og AC (trykk 2).
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Dede

@rjk - jeg kjører nordover - ladet på Gol og starter fra Golsfjellet i morgen - finner kun Tiller Steinkjer og Fauske på e6. Stemmer det? Funker ikke særlig med kort rekkevidde (30mil ved 100% - og det har man jo aldri når man hurtiglader). Men tar det jeg får.. men om klatretrøye ryker og prisen stiger blir det like gjerne tesla - vet jo hvor de er..

Jeg stoppet lading kun ved å tappe kortet idag..håper ikke noen da kan fortsette ldeøkt på mitt kort.

Ble fullt på Gol d jeg kjørte inn men mens jeg ladet ble en del ledige - men fortsatt stilte nye biler seg opp på eviny ved siden av.. rart - skiltet med 1kr var rimelig synlig..

Idiot

Prøvde meg i dag og fikk godt under halv effekt på lading. Dvs nede på 60 tallet, P2 som tar 150kW der de reklamerer med 300kW. Ikke videre imponert over de trange parkeringene, rimelig kjipt om du ikke får en av de to ytterste plassene og er hengitt at de ved siden av deg parkerer eksemplarisk noe en ikke kan forvente i dagens samfunn.
Begrenset hvor lenge dette tilbudet varer og ting er tibake til normalen. 

RJK

Sitat fra: Dede på torsdag 04. juli 2024, klokken 18:32@rjk - jeg kjører nordover - ladet på Gol og starter fra Golsfjellet i morgen - finner kun Tiller Steinkjer og Fauske på e6. Stemmer det? Funker ikke særlig med kort rekkevidde (30mil ved 100% - og det har man jo aldri når man hurtiglader). Men tar det jeg får.. men om klatretrøye ryker og prisen stiger blir det like gjerne tesla - vet jo hvor de er..

Jeg stoppet lading kun ved å tappe kortet idag..håper ikke noen da kan fortsette ldeøkt på mitt kort.

Ble fullt på Gol d jeg kjørte inn men mens jeg ladet ble en del ledige - men fortsatt stilte nye biler seg opp på eviny ved siden av.. rart - skiltet med 1kr var rimelig synlig..
Ja, det er foreløpig ingen flere nord for Tiller enn Steinkjer og Fauske. Må benytte Tesla SuC, Ionity eller en av de andre operatørene. Og kun de 3 nevnte kan man få relativt billig lading hos.

Skal ikke værer mulig å lade på andres regning, om den før har avsluttet med kortet. Da har du "logget av" sesjonen, og neste må trekke kort eller lade med brikke/app fra Ladeklubben, Elton og en tredje jeg ikke husker navnet på.
Har vært noen tilfeller tidligere, med andre operatører, der sesjon fra app ikke egentlig har avsluttet, og neste ladende har da fått ladet uten å verifisere seg, men det bare har startet opp. Har vel en eller to ganger vært begunstiget med slik lading jeg ikke ble fakturert for, aldri opplevd motsatt at jeg har betalt for andre!

Ja, så folk på både Mer, Recharge og Kople, som er langt dyrere. Men må riktignok sies at det neppe er alle som er klar over disse drastisk forskjellige prisene, og kjører innom de de er kjent med. Til tross for at skiltene burde være lette å se!
Bosted Oslo

gte-bjørn

Jeg valgte å kun lade til 90% før avreise Trondheim og hadde 15% ved ankomst Uno-X Elverum. Til min overraskelse var kun én av 8 plasser i bruk og da jeg var ferdig (ladet til 90%) ca. kl. 15 på onsdag, så var jeg faktisk helt alene. Tydelig at mange ikke var klar over den gunstige prisen. Snakket men en som ladet på Mer fordi denne var rett ved Burger King, han angret nok  ::)

Gazer75

Sitat fra: Dede på torsdag 04. juli 2024, klokken 18:32jeg kjører nordover - ladet på Gol og starter fra Golsfjellet i morgen - finner kun Tiller Steinkjer og Fauske på e6. Stemmer det?
Vinstra har også Uno-X ved Rema 1000 butikken. Du kan sjekke kartet litt ned på https://unox.no/lading/

Chargefinder er ei fin side å bruke. Der kan du filtrere på operatør, effekt og plugg osv. Virkar vere ganske bra oppdatert også.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på fredag 05. juli 2024, klokken 18:26
Sitat fra: Dede på torsdag 04. juli 2024, klokken 18:32jeg kjører nordover - ladet på Gol og starter fra Golsfjellet i morgen - finner kun Tiller Steinkjer og Fauske på e6. Stemmer det?
Vinstra har også Uno-X ved Rema 1000 butikken. Du kan sjekke kartet litt ned på https://unox.no/lading/

Chargefinder er ei fin side å bruke. Der kan du filtrere på operatør, effekt og plugg osv. Virkar vere ganske bra oppdatert også.
Vil tro han først når E6 ved Jørundgard/påkjøring fra Strand, og da blir Vinstra feil vei! Men kjører han mot Gjøvik, finner han ladere både ved Raufoss og Biri (som og ligger langs E6), i tillegg til den på Vinstra.

Dog oppfattet jeg mer spørsmålet om hvordan det var lengre nord. Derav min bekreftelse på at funnene var korrekte!

Mener jeg så tildekte ladere ved Uno-X på Dombås, så de er kanskje åpne om ikke alt for lenge!
Bosted Oslo

Dede

Stemmer - Kom til e6 ved jørundgård. Kjører alene så har ingen til å sjekke status på ladere uten at jeg stopper. Så dermed ble det tesla berkåk istedetfor tiller. Trengte uansett bare litt reservestrøm - hadde 5 km å gå på til ankomst og det er for lite med heftige regnbyger underveis. Men ble liggende i 'gåsekø' i 5? Mil (til motorveien) så gikk jo ikke så mye strøm likevel (gåsekø; en bobil foran og 40 småbiler etter.. grrr). Utrolig at sjåfører ikke ser i speilet når de kjører så langt uten noen biler FORAN seg..

Dede

Var forresten veldig mye biler på dombås- lunchtid? Jeg stoppet på hjerkinn - god plass der😊

RJK

Har vært lite og ingen kø på de laderne jeg har stoppet ved, selv ikke på Uno-X med normalt 4 ladere per sted.

Det nærmest var på Ionity på Namskogan. Var ledige ladere bak meg, tror ikke det var noen nede.

En i en Audi tror jeg det var, ville gjerne ha laderen min da han var litt usikker på om jeg var i ferd med å lade. Jeg rota litt med mobil og start med app fordi det regnet, og jeg ikke ville stå ute og knote i regnet. 

Tror han kjørte videre, fremfor å prøve seg på en av de andre!
Bosted Oslo

Daniel_0007

Testa uno x på Skøyen idag, de må nok jobbe bedre med å merke laderne riktig i Elton appen, ingen av bokstavene på laderne stemte overens i appen, flere som slet med å få ladet der selv med betaling av kort.
Model 3 2019 LR Rwd

Idiot

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 06. juli 2024, klokken 21:45flere som slet med å få ladet der selv med betaling av kort.
Har sett det her også, ikke akkurat den mest intuitive løsningen med en gigantisk touchskjerm hvor du må aktivere riktig lader på en bitteliten skjerm på kortleseren. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA