Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uno-X med ladepris på skilt

Startet av SveinJ, tirsdag 15. november 2022, klokken 09:11

« forrige - neste »

HakonJ

Enig, Dumt at Uno X har fjernet prisene på nett.  :-1:

Ifølge en kammerat som kjørte RV7 tidligere denne uka har Uno-X satt opp ladeprisene. Det koster nå 5,5kr/kwh på Uno-X Gol EL og Uno-X Bromma (Viken fylke).

Hvis andre har noen input på prisene fra andre steder post det gjerne her (helst med bilde)

RJK

Sitat fra: HakonJ på fredag 22. desember 2023, klokken 15:09Enig, Dumt at Uno X har fjernet prisene på nett.  :-1:

Ifølge en kammerat som kjørte RV7 tidligere denne uka har Uno-X satt opp ladeprisene. Det koster nå 5,5kr/kwh på Uno-X Gol EL og Uno-X Bromma (Viken fylke).

Hvis andre har noen input på prisene fra andre steder post det gjerne her (helst med bilde)
Sist sett, både Maritim og Linderud nå oppe i 4,50 NOK/kWh, opp fra hhv 3,50 og 2,50. Linderud kjørte jeg forbi, men tok en svingom bare for å lese priser siden det ikke er skiltet med Uno-X ladepris sannsynligvis fordi den er på YX-stasjonen, på onsdag da jeg dro til brodern for juleferie.

Maritim fylte jeg på for 3,50 på søndag, men kjørte forbi den og på onsdagen, og leste av skiltet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Gazer75

Nokon som har oppdatert pris info ulike plassar?

Merka meg at min lokale her i vest er 5kr/kWh.
2020 e-Golf (2023-)

Vix

Maritim, Oslo har også vært 5kr en stund nå

goggo

Jeg så at det var 4,00 kr i Lillesand i går, etter at det har vært 5,00 lenge nå.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Har vært 3,50 i Lillesand en god stund nå - og fremdeles lader masse folk hos Eviny 250 meter unna til mye høyere pris mens det er få som lader hos Uno-X.

Betyr virkelig ikke pris noe som helst for folk flest?

Mvh
Hugo

Hjortefot

Sitat fra: goggo på fredag 03. mai 2024, klokken 10:09Betyr virkelig ikke pris noe som helst for folk flest?
Jo, det vil jeg tro, men ikke så mye som for bensin.

Det er også viktig hvor god kaffe og rene toaletter det er i nærheten, for eksempel.

Eller at man har vent seg til en eller annen (klønete) betalingsordning der man har fått noen prosenter rabatt og helst ikke vil involvere seg med en annen og ukjent betalingsordning om man kan slippe. Vi mennesker elsker å slippe å tenke.
Model 3 LR - 2019

hanche

En annen faktor, tipper jeg, er at det meste av bensinfylling skjer i nærheten av der folk bor. Hvis du daglig kjører forbi bensinstasjonene i nærheten, lærer du fort hvor det er billigst. Elbil-eiere, derimot, lader vel mest hjemme, og bruker hurtiglading bare når de er på langtur. Da er det fort andre faktorer enn pris som teller, slik Hjortefot antyder. Det er også litt mer pes å finne den billigste i et område der man ikke er godt kjent. Og til sist, jo sjeldnere du hurtiglader, jo mindre bryr du deg om prisen. Det åpenbare unntaket er da de som langpendler og må hurtiglade underveis, men de har jo masse anledning til å  prøve alternativer inntil de finner noe som er bra både på pris og fasiliteter.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

sjokomelk

Sitat fra: goggo på fredag 03. mai 2024, klokken 10:09Har vært 3,50 i Lillesand en god stund nå - og fremdeles lader masse folk hos Eviny 250 meter unna til mye høyere pris mens det er få som lader hos Uno-X.

Betyr virkelig ikke pris noe som helst for folk flest?
Det behøver ikke være så langt som 250 meter. I Haugesund ligger Uno-X og Mer 20 meter fra hverandre. Mer har 8 stolper og Uno-X 6. Mer tar 6,39kr/kWh, mens Uno-X tar 4kr/kWh nå i dag. Alikevel står Uno-X tom mens Mer har mer eller mindre alltid 2-3 biler der gjennom hele dagen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Electric cars in Norway

Sitat fra: Hjortefot på fredag 03. mai 2024, klokken 10:36
Sitat fra: goggo på fredag 03. mai 2024, klokken 10:09Betyr virkelig ikke pris noe som helst for folk flest?
Jo, det vil jeg tro, men ikke så mye som for bensin.

Det er også viktig hvor god kaffe og rene toaletter det er i nærheten, for eksempel.

Eller at man har vent seg til en eller annen (klønete) betalingsordning der man har fått noen prosenter rabatt og helst ikke vil involvere seg med en annen og ukjent betalingsordning om man kan slippe. Vi mennesker elsker å slippe å tenke.
Ja slik er det blitt - noen elsker sikkert å slippe å tenke selv. Dem om det ;D

Hjortefot

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 09. mai 2024, klokken 06:27Ja slik er det blitt - noen elsker sikkert å slippe å tenke selv. Dem om det ;D
Slik har det alltid vært. Vi er bare skrudd sammen slik som de sosiale apekattene vi er. Følg strømmen, så går det som regel bedre enn om du setter deg ned og pønsker ut det eksakt rette alternativet fra grunnleggende fakta. Og all den tiden du sparte på å la være å pønske, kan du bruke på å stige i gradene på en eller annen måte. Du er fremdeles med i strømmen. Han som satte seg ned for å pønske ble spist. Like greit, for vi har ikke bruk for slike uberegnelige individualister.  ;D

Når du kommer til en ladestasjon med to merkevarer, og du ser at de fleste andre går for en av dem, så sparer du deg et minutt og gjør det samme som dem. Du vil jo ikke bli ekskludert og muligens spist?
Model 3 LR - 2019

Electric cars in Norway

Sitat fra: Hjortefot på fredag 10. mai 2024, klokken 17:04
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 09. mai 2024, klokken 06:27Ja slik er det blitt - noen elsker sikkert å slippe å tenke selv. Dem om det ;D
Slik har det alltid vært. Vi er bare skrudd sammen slik som de sosiale apekattene vi er. Følg strømmen, så går det som regel bedre enn om du setter deg ned og pønsker ut det eksakt rette alternativet fra grunnleggende fakta. Og all den tiden du sparte på å la være å pønske, kan du bruke på å stige i gradene på en eller annen måte. Du er fremdeles med i strømmen. Han som satte seg ned for å pønske ble spist. Like greit, for vi har ikke bruk for slike uberegnelige individualister.  ;D

Når du kommer til en ladestasjon med to merkevarer, og du ser at de fleste andre går for en av dem, så sparer du deg et minutt og gjør det samme som dem. Du vil jo ikke bli ekskludert og muligens spist?
Hjortefot. He he det var et kuult innlegg du skrev. Du har en god penn :+1:

Orbit

Sitat fra: Vix på fredag 17. november 2023, klokken 15:09Litt overraskende så har Uno-X nå fjernet ladeprisene på hjemmesiden sin og disse kan nå kun sees på skiltet.

https://www.motor.no/aktuelt/uno-x-fjernet-ladepriser-pa-nett/259790

Lang historie kort, så installerte jeg nok en ladeapp (nr 96....) i dag, Monta Charge, av andre grunner enn Uno-X. Der dukket også Uno-X sine ladere opp med pris. Kartfilteret kan settes til å kun vise Uno-X. Så den kan brukes til å få en prisoversikt. Her i Oslo-området er det nå 3,50 kr/kWh på Kolsås og Ullern Vest (Radiumhospitalet), mot 4,00 - 4,50 kr/kWh på resten.

(Jeg har ikke prøvd Monta-app'en for lading ennå. Jeg ser at den også tillater å legge inn RFID-kort for autentisering på lader, både ved å skrive inn koden manuelt, og ved å scanne den inn på lader eller mobil).

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

goggo

Sitat fra: Orbit på lørdag 01. juni 2024, klokken 09:08
Sitat fra: Vix på fredag 17. november 2023, klokken 15:09Litt overraskende så har Uno-X nå fjernet ladeprisene på hjemmesiden sin og disse kan nå kun sees på skiltet.

Lang historie kort, så installerte jeg nok en ladeapp (nr 96....) i dag, Monta Charge, av andre grunner enn Uno-X. Der dukket også Uno-X sine ladere opp med pris. Kartfilteret kan settes til å kun vise Uno-X. Så den kan brukes til å få en prisoversikt. Her i Oslo-området er det nå 3,50 kr/kWh på Kolsås og Ullern Vest (Radiumhospitalet), mot 4,00 - 4,50 kr/kWh på resten.

(Jeg har ikke prøvd Monta-app'en for lading ennå. Jeg ser at den også tillater å legge inn RFID-kort for autentisering på lader, både ved å skrive inn koden manuelt, og ved å scanne den inn på lader eller mobil).

Sjekket Chargefinder og nå ser jeg at Uno-X ladeprisene står der også, så de har nok åpnet opp prisinformasjon for alle antar jeg.

Fremdeles 3,50 på Uno-X lillesand, og 6,50 hos Kople rett ved siden av.
Har enda ikke sett en eneste gang at noen lader på denne Kople stasjonen, og det er jo ikke så rart når den ligger usynlig til uten noe som helst slags skilting på baksiden av restauranten der mens UNO-X har flotte gule ladere godt synlig fra veien pluss pris-info på skiltet.

Mvh
Hugo

RJK

Sitat fra: goggo på lørdag 01. juni 2024, klokken 10:41
Sitat fra: Orbit på lørdag 01. juni 2024, klokken 09:08

Sjekket Chargefinder og nå ser jeg at Uno-X ladeprisene står der også, så de har nok åpnet opp prisinformasjon for alle antar jeg.

Fremdeles 3,50 på Uno-X lillesand, og 6,50 hos Kople rett ved siden av.
Har enda ikke sett en eneste gang at noen lader på denne Kople stasjonen, og det er jo ikke så rart når den ligger usynlig til uten noe som helst slags skilting på baksiden av restauranten der mens UNO-X har flotte gule ladere godt synlig fra veien pluss pris-info på skiltet.

Mvh
Hugo

Var blitt flere Uno-X-stasjoner med lademulighet i Oslo enn jeg hadde fått med meg. Ser forøvrig, i Chargefinder-kartet, at den på Østre Aker ligger til 4,- nå.

Flott at det er åpnet opp for å vise priser flere steder. Har tidligere kommet frem at Elbilforeningens app/kart viser disse, og Elton med sine egne priser.

Åpenhet er bra! Da kan de forvente mer besøk, og derved bedre fortjeneste pga høyere bruk!

:+1:

EDIT: Eikli ved Hønefoss er nede i 3,- 8)

EDIT2: I Danmark ligger de på hhv. 2,5 og 3,- DKK, så absolutt et greit valg om man skal ned til de trakter i sommer. Til sammenligning så koster det 2,80 DKK for "Ionity Passport Motion"-kunder, og 2,20 for de som har Power-utgaven!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA