Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Montere fjernstyrt webasto på Nye Think

Startet av remistridh, torsdag 01. november 2012, klokken 00:55

« forrige - neste »

remistridh

onsdag hadde man den lite hyggelige opplevelsen å få inndradd sin Think til fordel for statskassen og Ålesund Parkering.

Bakgrunn;

- ved skolestart 2011 bl det satt opp først fem ladestasjoner ved Høgskolen i Ålesund, så ble tre av dem demontert igjen. alle er betalt av staten? og en av dem er satt av som offentlig tilgjengelig

- man fikk i til slutt endelig lov (skriftlig) til å lade sin elbil på ansattparkering ved selv om man "bare" er student.

- løyvet kom skriftlig i form av en mail og inneholdt forsåvidt ingen andre begrensinger enn en maks ladetid på fire timer ved kø på ladestasjonene.

- i november fikk man en bot som man klaget på og fikk medhold, fordi "det var gjort en registreringsfeil, og på den bakgrunn ble saken frafalt"

- i mars i år fikk man så to bøter på en uke, for å ikke ha synlig parkeringsbevis i bilen. Det hører med til historien at det i vårsemesteret ble avholdt ca 20 parkeringskontroller uten at bilen ble bøtelagt, og den har heller ikke fått bot etter disse to, selv om den har stått uten soneparkerings-lapp

- dette ble så sendt klage på skriftlig pr post

- ingen tilbakemelding kom før inkassobrev fra et inkassoselskap

- man klaget så på nytt til Ålesund Parkering, pr mail, men fikk det svar at klagefristen var utløpt

- etterhvert kom det inkassokrav og varsel om utpanting

- man skrev så brev til skolen, forklarte saken og ba om at de kunne ta kontakt med ÅP og rette opp i misforståelsen, men fikk kun negative tilbakemeldinger der det ble hevdet at dette var en sak mellom student og ÅP, dette til tross for at det ved flere anledninger tidligere har blitt gjort nettopp dette for å trekke tilbake uriktig ilagte bøter.

- deretter skrev man ny mail til ÅP og forklarte alle sider av saken, igjen med vedlegg som beviser parkeringsløyve, og svaret var likelydende med tidligere, det var for sent å klage.

- neste punkt ble som overskriften antyder to offentlige lovmenn i full mundur og uniformert bil i følge av en bergingsbil, og vips, så må man ta buss i steden.

jeg, som student, har desverre ikke råd til å betale bøter jeg ikke skulle hatt og håpe at noen tar til fornuften og aner ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre....noen som har noen ideer om lover og regler i slike sammenhenger? og joda, mange andre ville ha betalt boten og så klaget, men det har jeg ikke gjort, så det rådet hjelper lite, uansett hvor velmenende det måtte være :-)

oppsummert så har ikke skolen informert ÅP om at el-biler har løyve til parkering, slik de bruker å gjøre med alle andre som får slik løyve, de har heller ikke informert el-bil brukerne om at de må ha noen form for sonekort, men de har delt ut ladekort på bakgrunn av skriftlig løyve til parkering.


parkeringsvaktene har også internt en divergerende oppfatning av slike løyver siden 90% av dem ikke bøtelegger el-bil på lading mens sitstemann gjorde det to ganger på ei uke, mangel på sonekort var heller ikke oppe som argument ved første bot....

jeg blir en smule oppgitt og ser ikke at argumentasjonen holder vann, men har gått tom for ideer.....


anyone?


remi

remistridh

PS: bilen er gammel, stygg, har dårlige batterier, ingen nøkkel og ingen ladekabel, så det er ingen vits i å møte opp og by ;D


remi

sven erik


Helge

Kanskje http://www.smp.no/ er interessert i å lage en liten artikkel om det fortvilte i denne saken?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Rezet

Jeg vil tro en journalist kunne vært interessert i ja. En del etater pleier å bli lettere å få i tale når noen fra avisa eller tv ringer for å be om en kommentar.

Håper du får tilbake bilen din, sammen med en unnskyldning.

Skulle det gå så langt som til rettsystemet så får nå ÅP bevise at du har gjort noe ulovlig da... Inntil de klarer det så er du så vidt jeg har forstått uskyldig.
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

Elmetro

Er ikke dette bilen på finn som gikk på tvangssalg for 12000?
Think Rød-01-
Think Blå -00-
Think Kjøkkenblå 08

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA