Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde

Startet av kberge, onsdag 31. oktober 2012, klokken 14:40

« forrige - neste »

kberge

Var innom ABB på Billingstad nå i kveld for en liten hurtiglading. Da været var som det var, satt jeg i bilen mens den ladet. Jeg hørte vifta til batteriet starte med jevne mellomrom, men så startet plutselig kupevifen også! :o Den gikk for fullt i omtrent 5 minutter. Jeg hadde ikke tenningen på (nøkkelen var til og med ut). Jeg lurer på om dette er normalt? Det fine var jo at all dugg forsvant kjapt  :) Det skjedde bare den ene gangen omtrent ved 60% batteri. (begynte ladingen på 19%).

Kjetil

Oslo, Peugeot ION

foxy

I-miev 2011
Asker

Kris

Passer hvertfall fint med antagelsen om at batteriets temperatur reguleres via klimaanlegget. Altså varm eller kald luft.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

asband

Heh, akkurat det samme skjedde med meg i helga. Kan stemme at det skjedde når batteriet var på ca. 50-60%. Merket at det (heldigvis for meg  :)) var varm luft som kom ut.

Jeg satt og tenkte på om jeg kunne starte det fjernstyrte varmeanlegget, da det startet telepatisk...
Bil: Mitsubishi i-Miev 2012-modell

Kris

Det er jo litt pussig. Skulle tro den ville forsøke å fjerne varme fra hurtigladingen. Og tviler på at luft sirkulerer forbi batteriene og så til kupeen. Mystisk bil dette her.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

erik e

Ja det er mange ting som må til.Jeg som er "bilmann"ble overrasket over hvor omfattende en så "enkel bil" kunne bli.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Mr.Zero

Det samme skjer med meg når jeg hurtiglader. Kvakk til første gangen, ja..hehe..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Har også opplevd at vifta starta. Forsøkte å starte vifta, så eg tenkte eg hadde klart det, men den stoppa igjen etter kort tid. Er det mulig å la varmen gå under hurtiglading - eller er dette uråd pga. bilen må vere "starta" for at varmen skal komme på?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

tomrh

Forrige gang jeg hurtigladet var A/C i gang under hele ladeforløpet inntil jeg avbrøt selv ved 10 streker. Det var ca 25 grader ute.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA