Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hurtig ladere på minnesund stabil?

Startet av Griffel, onsdag 31. oktober 2012, klokken 08:16

« forrige - neste »

Griffel

En liten snutt som viser litt om hvorfor det blir feil å hevde at elbiler i framtiden betyr mer kullkraft.
Sandheten er tvert imot:

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=nTRwVLXkMCk
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elbil fundamentalist

All den tid ueffektivt kullverk kan erstattes med nyere og mer moderne kullverk som er 3 ganger så effektive så vil vi i n mange år få elkraft til elbiler fra kullverk.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

sven erik

jeg tror at alle vi med elbil vil prøve å få kraft fra andre ting å kan påvirke tilslutt til at det ikke  blir kull kraft

Griffel

Elbiler behøver ikke kjøre på kullkraft, men om de kjører på kullkraft behøver ikke dette å bety høye CO2 og SO2 utslipp, om en bare velger rett kraftverk.

Aberthaw-kraftverket i Wales skal få "verdens første anlegg som integrerer fangst av både CO2 og SO2.
Anlegget skal fange 90 prosent av CO2 fra kraftverket, og så nær som all SO2."
"Det er en relativt kompleks prosess som fungerer i teorien og i laboratoriet. Usikkerheten er knyttet til om det fungerer ved et kraftverk. Derfor er det bra om de får testet det i praksis over tid, sier Karl Anders Hoff, seniorforsker ved SINTEF til TU"

http://www.tu.no/energi/2013/02/04/nytt-anlegg-skal-fange-bade-co2-og-so2?utm_source=newsletter-2013-02-05&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Muffinman

Sitat fra: Griffel på lørdag 13. oktober 2012, klokken 13:25
En liten snutt som viser litt om hvorfor det blir feil å hevde at elbiler i framtiden betyr mer kullkraft.
Sandheten er tvert imot:

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=nTRwVLXkMCk

"Denne videoen er privat"

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nr1rayner

Ladet med vindkraft i dag, på Smøla  ;)
Vel, spurte strengt tatt ikke strømmen hvor den kom fra, men Smøla er vel sgs selvforsynt med strøm fra vindmøllene utpå der..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA