Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model YP pris på Finn.no

Startet av MapleLeaf, torsdag 03. november 2022, klokken 07:49

« forrige - neste »

LFC

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 29. november 2022, klokken 10:45
161 av de 500 Model Y til salgs på Finn i skrivende stund, har kilometerstand lavere enn 1000 km. Mange optimistiske flippere, ja. Og flere blir det vel utover desember (og januar).

Det var derfor jeg flippet min LR i starten av November og tjente 45K.

Dritt å gå 1,5mnd uten bil men verd det.

Det lå jo i kortene at det skulle flomme over av Y mot slutten av året så timing er hele nøkkelen.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

moby666

Tja, solgte min YP i går med 47.000 kr i fortjeneste og henter ny bil i dag, synes det var bra timing :)

Sitat fra: LFC på fredag 02. desember 2022, klokken 10:11
161 av de 500 Model Y til salgs på Finn i skrivende stund, har kilometerstand lavere enn 1000 km. Mange optimistiske flippere, ja. Og flere blir det vel utover desember (og januar).

Det lå jo i kortene at det skulle flomme over av Y mot slutten av året så timing er hele nøkkelen.

LFC

Sitat fra: moby666 på fredag 02. desember 2022, klokken 10:22
Tja, solgte min YP i går med 47.000 kr i fortjeneste og henter ny bil i dag, synes det var bra timing :)

Grattis 😊👍🏼
Brudekjole «gitt bort»

Ropepåelgen

Hva er solgtpris i markedet nå sett opp imot prisen til Tesla?

Ropepåelgen

Dette er nok en eldre bestilling da den er uten hengerfeste, så tipper at det er litt gevinst allikevel. Omtrent nypris hos Tesla, hvis vi legger til hengerfeste.

LFC

Sitat fra: Ropepåelgen på fredag 02. desember 2022, klokken 15:30
Dette er nok en eldre bestilling da den er uten hengerfeste, så tipper at det er litt gevinst allikevel. Omtrent nypris hos Tesla, hvis vi legger til hengerfeste.

Kamerat tjente 100.000 på en P i sommer. Bestilt i 2019 for 550.000
Brudekjole «gitt bort»

Jonny85

Sitat fra: moby666 på fredag 02. desember 2022, klokken 10:22

Har en Long range Y som er estimert 15-30 desember. Fikk en Myp på tirsdag som jeg skal beholde... Hva anbefaler du å gjøre med Longe range? Ga vel 574 000 for den. Anbefaler du å ta den ut for å flippe den eller er det for risikabelt nå ? Har null erfaring med salg av biler. Hvor mye solgte du din for og hva tror du jeg kan forvente av pris på min ? Må eventuelt også kjøpe med vinterdekk på denne om jeg skal ta den ut

LFC

Den kan du flippe og tjene noen kroner.
Du har jo 14 dager på deg og hvis den ikke er solgt så kan du levere den tilbake til Tesla.
Ingen risiko slik jeg ser det.
Brudekjole «gitt bort»

snakkesalig

Har de ikke sluttet med 14-dagers returrett?

Handyman

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 03. desember 2022, klokken 12:00
Har de ikke sluttet med 14-dagers returrett?
14-dagers ANGRERETT er en lovfestet rett alle har på telefonsalg/nettbestillinger. Det er ikke noe Tesla kan avtale seg bort fra, så lenge bilen er bestilt på nett.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

snakkesalig

Ehe, du tenker på den samme rettigheten som sier at alle skal få igjen depositum om man kansellerer før levering? Jo lykke til med det.

Handyman

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 03. desember 2022, klokken 12:24
Ehe, du tenker på den samme rettigheten som sier at alle skal få igjen depositum om man kansellerer før levering? Jo lykke til med det.
Nei, depositum er jo nettopp et depositum. Og det kan Tesla beholde dersom vilkårene er tilstede.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

snakkesalig

Hvilke vilkår er tilstede i de tilfellene da?

Haggish

Depositumet er vel en del av totalprisen på bilen, og da har du vel krav på og få det tilbake ved bruk av angreretten.😉🙏

« Til forfall i dag
kr. 2.500
Ikke-refunderbart ordregebyr*

*Kan ikke refunderes for avbestillinger, bortsett fra når lovbestemte avbestillingsrettigheter gjelder. Hvis du skal lease kjøretøyet, og det vil fullfinansieres av en tredjepart, vil bestillingsavgiften refunderes etter levering.»
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA