Hovedmeny

Audi e-tron sin app

Startet av Fendern, onsdag 02. november 2022, klokken 10:24

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: janbanan på mandag 19. desember 2022, klokken 18:33
Ny versjon ute for iOS, nuh.
4.14 mulig Den er bedre?

Da var ladestatus tilbake her. All annen funksjonalitet har vært der hele tiden.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Maxwell_400

Sitat fra: janbanan på mandag 19. desember 2022, klokken 18:33
Ny versjon ute for iOS, nuh.
4.14 mulig Den er bedre?
Android siste versjon er 4.13, appen fungerer bedre enn på lenge, håper det holder seg sånn.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Orbit

Jeg fikk løst mine problemer selv med iOS 4.13 (ref tidligere post), men det fungerer også etter oppdatering til 4.14
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

Lastet ned versjon 4.14 på Android og nå fungerer endelig alt!

Men det står "Fuel tank level"  :o
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Frode Nylund

iPhone: slettet appen og lastet den ned på ny logget inn , nå viser den batteriindikator
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Auto

Lastet ned Android app versjon 4.14.1, og har ikke hatt kontakt med bilen siden 21.12.2022. Slettet app, og reinstallert etc. men ingen kontakt. Alt fungerte fint på forrige versjon. Feilmelding med bilder etc. sendt inn til digitalsupport.

Auto

Installert android versjon 4.14.2 men fremdeles ingen kontakt. Mange henvendelser til support, men lite hjelp så langt bortsett fra standard svar. Fire uker uten kontakt nå, og det er litt irriterende. Versjon 4.13 fungerte helt topp. Skulle vært en roll-back funksjon i appen.....

Hårek

Sitat fra: Auto på lørdag 21. januar 2023, klokken 14:27
... Versjon 4.13 fungerte helt topp. Skulle vært en roll-back funksjon i appen.....
Har du sjekket myaudi.com? Hvis du ikke har kontakt der heller så er det ikke appen som er problemet. De fleste problemer er mellom bil og server.
Men har hendt at appen ikke får kontakt, sjekket my.audi,com, får kontakt, og så fungerer appen også.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Auto

Takk for tips @Hårek! Har ikke hatt kontakt på myaudi.com siden 21.12.2022. Det er informasjon om at kjøretøy er tilkoblet, men ingen kontakt oppnås. Vil si få sanntidsdata og sette på klima etc. Er enig i det du skriver, men tenkte at ved ny versjon gjøres det mulig også endringer i system som gjør at eventuelle kjente feilkilder rettes og kontakt oppnås igjen. Saken er nå, for andre gang, sendt fra support til teknisk. Så får en håpe.................!!

Auto

Fikk svar fra support nå med instruks om å utføre følgende:

Vi henvender oss nå til deg, da vi har mottatt en tilbakemelding fra vår tekniske avdeling vedrørende din sak.

Kan du vennligst utføre følgende steg i bilens MMI:

1. Start bilen og sjekk at LTE signal i bilens MMI har minst 3 barer.

2. Navigere i bilens MMI hovedmeny > Innstilling > Side 2 > Privatsfære

3. Aktiver Privatsfære funksjonen i minst 2min

4. De-aktiver Privatsfære funksjonen i minst 2min

5. Slå av motoren og lås dørene med nøkkelen

6. Så teste følgende fjernstyrte tjenester:

Bilens status
Klimatisering
Endre lade-mål
Låse & Låse opp

Om ikke alt fungerer som det skal nå, vil vi gjerne be om nye skjermbilder
av alle feilmeldingene du får i myAudi appen samt et skjermbilde av bilens MMI hvor LTE og klokken vises tydelig, slik at vi kan fortsette med feilsøkingen.

Det hjalp ikke, men kanskje hjelper det andre i samme situasjon en gang! Nye bilder med feilmeldinger sendt support inkludert bildet med godt LTE signal fra bilen.

Orbit

Jeg måtte gjennom en lengre remse, med kombinasjon av forslag fra support og tips her på forum. Har du prøvd alle disse, spesielt #1 og #2?

Sitat fra: Orbit på mandag 19. desember 2022, klokken 14:46
Etter en kjøretur, inkludert å slå av/på privatsfære (inkl toggle alle enkeltvalg der) så er min app tilbake til også å kunne sende kommandoer til bil. (Jeg har ikke hatt problemer med å få status ut fra bil.) Jeg er ikke sikker på hvilket voodoo-triks som løste floken min denne gangen, men her er hva jeg har gjort:

• MMI - Innstillinger - Systemvedlikehold - Gjenopprette fabrikkinnstillingene - Velg "Ladeinnstillinger" - Utfør (ref tips fra DagUp)
  • MMI - Innstillinger - Systemvedlikehold - Gjenopprette fabrikkinnstillingene - Velg "Onlineoppdateringer" - Utfør
  • MMI - Innstillinger - Privatsfære

• Ekspander "Online-tjenester"
    • Slå av bruk av personopplysninger/bruk av bilposisjon/deling av bilposisjon
    • Slå på de samme tre
    • Aktiver privatsfære
    • Deaktiver privatsfære
  • Kjør en tur (mistenker dette er irrelevant)
  • App OK
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

1001 Watt

Sitat fra: Orbit på mandag 23. januar 2023, klokken 20:50
Jeg måtte gjennom en lengre remse, med kombinasjon av forslag fra support og tips her på forum. Har du prøvd alle disse, spesielt #1 og #2?

Etter en kjøretur, inkludert å slå av/på privatsfære (inkl toggle alle enkeltvalg der) så er min app tilbake til også å kunne sende kommandoer til bil. (Jeg har ikke hatt problemer med å få status ut fra bil.) Jeg er ikke sikker på hvilket voodoo-triks som løste floken min denne gangen, men her er hva jeg har gjort:

• MMI - Innstillinger - Systemvedlikehold - Gjenopprette fabrikkinnstillingene - Velg "Ladeinnstillinger" - Utfør (ref tips fra DagUp)
  • MMI - Innstillinger - Systemvedlikehold - Gjenopprette fabrikkinnstillingene - Velg "Onlineoppdateringer" - Utfør

• Slå på de samme tre
    • Aktiver privatsfære
    • Deaktiver privatsfære
  • App OK

Har 2021-modell, klarte ikke finne annet en "fullstendig" gjenoppretting av fabrikkinnstillinger. Litt plunder og heft med å logge inn på nytt, men voila...endelig kontakt med app'en igjen.

Er vel som windows-95 dette tyske spetakkelet av noe software, må reinstalleres en gang i kvartalet...
2022 Audi e-tron 55
2019 VW e-Golf
2014 VW e-UP (solgt)

Auto

• Slå på de samme tre
    • Aktiver privatsfære
    • Deaktiver privatsfære
  • App OK

Takk for supert tips @Orbit! Jeg hoppet over punkt 1 og 2 da også jeg kun har ett valg om gjenoppretting av fabrikkinnstillinger, og ikke kan velge kategori slik du beskriver. Har 2021 modell. Startet bilen, og kjørte litt i gårdsrommet. Utførte alt i punkt 3 men ingen kontakt. Sjekket Myaudi.com, og der var det nå plutselig beskjed om redusert tjeneste grunnet innstillinger i bilen. Gikk ut i bilen, og deling av bilens posisjon var deaktivert. Utførte punkt 3 en gang til, og sikret at alle onlinetjenester var aktivert. En stund etterpå fikk jeg plutselig varsel fra appen om at ladeøkt var ferdigstilt, selv om jeg ikke hadde hatt bilen til lading. Plutselig virket alt, både på myaudi.com og i appen! Har ikke hørt fra support etter siste epost jeg sendte, men dersom teknisk ikke har utført noe kan det se ut som om at punkt 3 alene kan løse kontaktproblem mellom bil og app/server. Kun denne ene gangen jeg har hatt kontaktproblemer med bilen jeg har nå, men det er vel kanskje litt flaks!

Hårek

Sitat fra: Auto på onsdag 25. januar 2023, klokken 13:53
... kan det se ut som om at punkt 3 alene kan løse kontaktproblem mellom bil og app/server.
Det stemmer nok. Fant tips om dette på Facebook for snart 2 år siden, og det fungerte for meg. Ga beskjed om det til Audi Connect.
Men det er nok bare en av mange mulige feilkilder.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

1001 Watt

Sitat fra: Auto på onsdag 25. januar 2023, klokken 13:53

• Slå på de samme tre
    • Aktiver privatsfære
    • Deaktiver privatsfære
  • App OK

Takk for supert tips @Orbit! Jeg hoppet over punkt 1 og 2 da også jeg kun har ett valg om gjenoppretting av fabrikkinnstillinger, og ikke kan velge kategori slik du beskriver. Har 2021 modell. Startet bilen, og kjørte litt i gårdsrommet. Utførte alt i punkt 3 men ingen kontakt. Sjekket Myaudi.com, og der var det nå plutselig beskjed om redusert tjeneste grunnet innstillinger i bilen. Gikk ut i bilen, og deling av bilens posisjon var deaktivert. Utførte punkt 3 en gang til, og sikret at alle onlinetjenester var aktivert. En stund etterpå fikk jeg plutselig varsel fra appen om at ladeøkt var ferdigstilt, selv om jeg ikke hadde hatt bilen til lading. Plutselig virket alt, både på myaudi.com og i appen! Har ikke hørt fra support etter siste epost jeg sendte, men dersom teknisk ikke har utført noe kan det se ut som om at punkt 3 alene kan løse kontaktproblem mellom bil og app/server. Kun denne ene gangen jeg har hatt kontaktproblemer med bilen jeg har nå, men det er vel kanskje litt flaks!

Punkt 3 var ikke nok i mitt tilfelle, måtte altså gjenopprette fabrikkinnstillinger. Fikk forresten i dag svar fra support som anbefaler en "soft-reset" av bilens MMI. Gjøres ved å holde volumhjulet inne i 10-15 sekunder, systemet gjør da en restart. De som fortsatt har problemer kan jo forsøke.
2022 Audi e-tron 55
2019 VW e-Golf
2014 VW e-UP (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA