Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen problemer med min nye Leaf.

Startet av Øyvind.h, tirsdag 30. oktober 2012, klokken 12:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.8354244

Meg bekjent bidrar Transnova også til utbygging av ladestasjoner. Regjeringen sier nå at de vil kutte støtten til hydrogenstasjoner, men vil dette ramme Transnovas utbygging av ladestasjoner?

Det jeg føler er uklart er om de kutter generelt i støtten til Transnova med bakgrunn i kutt i satsing på hydrogen, eller om de kutter øremerkede midler de gir til Transnova  som ikke kunne brukes til annet enn hydrogenstasjoner.

Kan Transnova eksempelvis velge å fortsette å bruke penger på hydrogenstasjoner selv om støtten skulle ende opp med å bli kuttet, og dermed bruke penger på hydrogen som egentlig skulle vært brukt på ladestasjoner?
Jeg vet rett og slett for lite om Transnova til å kunne tolke nyheten på en god måte.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Hans Håvard Kvisle

Transnova jobber med bio, hydrogen og el. Til sjøs, på land og i lufta.
Transnova får i alle fall sin bevilgning på ca 77 mill som foreslått i statsbudsjettet. Så mindre til hydrogen fordi andre aktører ikke er med å saminvesterer,  kan bety mer til noe annet.
St.Hanshaugen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA