Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilparkering med lademulighet fjerne pga. brannfare

Startet av elektrolux, tirsdag 30. oktober 2012, klokken 06:31

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Elmetro på fredag 23. november 2012, klokken 11:42
Dette var nyttig info. Takker. Da kjører jeg til nyåret før jeg betaler.

Så bra! Du kan kjøpe mye diesel for 3000 NOK. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: electrostunt på fredag 16. november 2012, klokken 08:25
Er det faktisk slik det virker??
Kan en omregistere en bil nå og drite i å betale til over nyttår for å få lavere satser??
Sitat fra: Elmo på fredag 16. november 2012, klokken 13:24
NEI, du er nødt til å vente til over nyttår med å foreta om-registreringen.
Sitat fra: elektrolux på fredag 16. november 2012, klokken 16:09
Det er feil:
Du kan levere omregistreringspapirer når som helst, og det er betalingstidspunktet som bestemmer satsen du betaler.
Du får ikke nytt vognkort før du har betalt omreg,  . .

Vel Elektrolux, det du sier bekrefter jo at jeg har rett.
For pr. definisjon er det først når du går og henter vognkortet at du omregisterer bilen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Du har rett i det. I mellomtiden havner en inn i et slags transittregister.

Det er faktisk regler som gir mulighet for å søke om redusert, eller frafall av omregistreringsavgiften om denne blir urimelig dyr.

Bare uker før reduksjon på 3000 kr er det urimelig å betale ehh. 3000 kr mer. Jeg har tidligere søkt om å få redusert omregistreringen, og tilbudt å betale neste års sats. Da skulle du sett statens effektivitet på høygir. Fikk blankt avslag kun 2 dager etter at jeg sendte søknaden ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA