Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilparkering med lademulighet fjerne pga. brannfare

Startet av elektrolux, tirsdag 30. oktober 2012, klokken 06:31

« forrige - neste »

elektrolux

Tiden flyr, men etter nyttår passerer de fleste Classic'ene våre de magiske 12 årene som skal til for å havne i laveste sats for omregistreringsavgiften.

Noen 2000 modeller er allerede der, men flertallet er tross alt fra 2001.

De som kjøper en av disse perlene nå, kan faktisk med fordel vente til etter nyttår med å btale omreg.

Husk det er dumt å betale for mye. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Det er jo hyggelig, men samtidig så er det vel færre og færre av disse som kommer til å få noen særlig flere eiere. Vet vi noe om hvor mange av de 1150 (?) som ble bygget som lever enda ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Ikke godt å si, men var det ikke 350 som ble hugget i USA

Vet om ca 50 biler som har fått et nytt liv med Litium batteri etter eksport til Tyskland.

Hadde vært veldig interresant om noen fant ut hvor mange som er skrotet i Norge.

Og så har vi biler som har donert deler til 2CV, Mini og andre prosjekter...

Det må vel være 3-400 biler igjen? De viser seg i alle fall i bybildet i Stavanger.

Er redd vi på et tidspunkt kommer til det punktet at en lett kan bli mistenkt for å ha "feil" batterikjemi om en blir observert kjørende i en av disse perlene.  :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Har veldig lyst på Zebra i Classic, tenk dæ effekten med 380V! Og rekkevidde på 180km  :)
Men litt utfordring med lader....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 13. oktober 2012, klokken 05:35
Ikke godt å si, men var det ikke 350 som ble hugget i USA
Neida, de ble returnert til Norge etter protestaksjoner både her og i USA.

http://www.youtube.com/watch?v=vgMs4EU6qRs&list=PLEC0B550FFDF4D44E&index=13&feature=plpp_video

http://www.youtube.com/watch?v=uJBlZzihc_M&feature=related


Setter inn et bilde av de 11 første som kom tilbake fra USA og ble solgt her. USA Th!nk kjennetegnes av ladluka på venstre forskjerm.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

De fleste i USA bvle reddet, men noen ble hugget i USA, og mange andre kom aldri på veiene etter retur til Norge.

Ellers er det enda mer gladmeldinger på gang. 5% reduksjon i satsene for vanlige biler er bedre enn den vanlige 2,5% stigningen.

Dette er sakset fra en av Statsbudsjettets pressemeldinger:

" Omregistreringsavgiften reduseres

Regjeringen foreslår å redusere omregistreringsavgiften med ytterligere 400 millioner kroner i 2013. I 2012 ble omregistreringsavgiften redusert med om lag 185 millioner kroner. Satsene reduseres særlig for næringskjøretøy. For disse er reduksjonen på 40 prosent, mens den reduseres med 12 prosent for andre kjøretøy."



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

30.6.2011 var det 568 Think Classic registrert i Norge.
381 av dem var registrert i 2001 eller tidligere.
St.Hanshaugen

Elmo

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på mandag 15. oktober 2012, klokken 22:16
30.6.2011 var det 568 Think Classic registrert i Norge.
381 av dem var registrert i 2001 eller tidligere.

Når du tydeligvis vet hvor du skal lete Hans.
Kan vi få tilsvarende statistikk for PSA classic ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Elmo på tirsdag 16. oktober 2012, klokken 17:18
Når du tydeligvis vet hvor du skal lete Hans.
Kan vi få tilsvarende statistikk for PSA classic ?

Å nei du, det var nok ingen leting. Men en spesiell forespørsel jeg gjorde til OFV ved siste Think-konkurs for å ha litt peiling på hvor mange Thinker som ble berørt. Tok da med Classic sammen med den nye. Kanskje jeg ved anledning også skal spørre om PSA-biler. Vi får se. Skal ha det i bakhuet.
St.Hanshaugen

elektrolux

Her er de nye satsene:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/dok/regpubl/prop/2012-2013/prop-1-ls-20122013/41.html?id=702899

Ser at omregistreringen på min "nye" 2010 Think faller fra 9128 NOK som jeg har fått regning på til 6059 kr om jeg venter med å betale, og fra 4648 kr til 1530 kr på min "nye" P106, om jeg bare venter 6 uker til.

Med andre ord 500 kr / bil / uke i sparte utgifter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

electrostunt

Sitat fra: elektrolux på søndag 11. november 2012, klokken 11:12
Her er de nye satsene:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/dok/regpubl/prop/2012-2013/prop-1-ls-20122013/41.html?id=702899

Ser at omregistreringen på min "nye" 2010 Think faller fra 9128 NOK som jeg har fått regning på til 6059 kr om jeg venter med å betale, og fra 4648 kr til 1530 kr på min "nye" P106, om jeg bare venter 6 uker til.

Med andre ord 500 kr / bil / uke i sparte utgifter.

Er det faktisk slik det virker??
Kan en omregistere en bil nå og drite i å betale til over nyttår for å få lavere satser??
Kangoo ZE

Elmo

Sitat fra: electrostunt på fredag 16. november 2012, klokken 08:25
Er det faktisk slik det virker??
Kan en omregistere en bil nå og drite i å betale til over nyttår for å få lavere satser??

NEI, du er nødt til å vente til over nyttår med å foreta om-registreringen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Det er feil:

Du kan levere omregistreringspapirer når som helst, og det er betalingstidspunktet som bestemmer satsen du betaler.

Du får ikke nytt vognkort før du har betalt omreg, og blir du tatt kjørende uten å ha ordnet opp tar de skiltene og gir deg et påskiltningsgebyr som gjør at halve gevinsten fordufter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmetro

Dette var nyttig info. Takker. Da kjører jeg til nyåret før jeg betaler. Omreg ble nesten like dyr som bilen.

Kjøpte meg også en delebil, men denne var dobbel pris av hva rød kostet.
En kollega av meg kjøpte seg en bil - den lå på finn. Det var Hbo 5000, så han fikk den for 11 000. Ett batteri hadde hull, og det ledet til batterikassen. Vi byttet et batteri, og nå kjører han mellom Kløfta og Ryen hver dag.
Think Rød-01-
Think Blå -00-
Think Kjøkkenblå 08

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA