Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla model 3 innvendig plass

Startet av gjobjo, torsdag 27. oktober 2022, klokken 20:23

« forrige - neste »

gjobjo

Hei lurer på om min neste bil skal være en Tesla 3, men er det nok plass for en familie på 4 og en liten hund? tenkte slik på bilferie, hvis en har en slik transport/tak boks, kan vel fylle ganske bra opp med bagasje der på taket(klær)
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

OlaM

Hvor pleier hunden å være når dere kjører nå? Kan den være trygt i kupéen eller må den være i bur i bagasjerommet? Der er det jo mørkt og innestengt. Bagasje klarer du alltids å få plass til, i alle fall hvis du har takboks. Det er jo også litt plass fremme, pluss under gulvet i bagasjerommet.
'21 3LR

filtvet

Nei, stakkars hund om den må være i bagasjerom. Da er en annen bil mer egnet.

gjobjo

Hund bruker å være i baksetet med sele, det er det den er vant med, har ikke tenkt å putte den i bagasjerommet, det går bare med stasjonsvogner :-)
Liten Beagle på 10 kg
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

snakkesalig

Du sier heller ikke noe om hvor store barna er?

gjobjo

Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

gjobjo

og kanskje det jeg lurer på er om den er større enn min Hyundai Ioniq, innvendig og bagasjerom
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

snakkesalig

Om det er pre-facelift Ioniq du mener, så har jeg eid begge. Større bagasjerom i 3, men luka til Ioniq gjør det litt mer praktisk.
Innvendig er det omtrent likt, kanskje litt lavere takhøyde i baksete på Ioniq.

Det enkleste for deg er å prøvekjøre en.

GOS

Sitat fra: gjobjo på fredag 28. oktober 2022, klokken 11:15
og kanskje det jeg lurer på er om den er større enn min Hyundai Ioniq, innvendig og bagasjerom

Vet ikke om du mener Ioniq klassik emler Ioniq 5. Det går mye mer bagasje inn i Model 3 enn Ioniq 5 om du ikke lesser over start nakkepute. Klassik Ioniq er vel enda mindre.

Se inlegg 2333 her:

https://elbilforum.no/index.php?topic=55210.msg993628#msg993628
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

OlaM

Sitat fra: gjobjo på fredag 28. oktober 2022, klokken 08:16
Hund bruker å være i baksetet med sele, det er det den er vant med, har ikke tenkt å putte den i bagasjerommet, det går bare med stasjonsvogner :-)
Liten Beagle på 10 kg

Burde gå greit da i så fall. I alle fall hvis det går greit i Ioniq i dag. Model 3 har mye bedre bagasjeplass, selv før du har begynt å utnytte taklast og hengerfeste.
'21 3LR

Mondeo

God plass i model 3 men den smale åpningen til bagasjerommet er ofte ett irritasjonsmoment.

jlan

For meg var det irritasjonsmoment å alltid måtte tenke på at ting kunne komme flyvende over bakseteryggen. Eller mellom på TMX. Så jeg setter stor pris på det solide skillet mellom lasterom og kupe på Model 3. Men det er greit å ha tilgang til lukket tilhenger da. Tidligere hadde gjerne utleie-skaphengere litt høy totalvekt for de uten BE, men nå ser jeg bl.a. Freetrailer har greie 750 kg skaphengere.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Radial

4 relativt voksene personer, og en hund + bagasje ender fort overlast på m3 som har svært lav nyttelast.... Om det har noe å si.

Gå for TMY istedet, best for alle parter.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

snakkesalig

Sitat fra: Radial på lørdag 29. oktober 2022, klokken 08:28
4 relativt voksene personer, og en hund + bagasje ender fort overlast på m3 som har svært lav nyttelast.... Om det har noe å si.

... bortsett fra lommeboka.

Radial

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 29. oktober 2022, klokken 08:36
Sitat fra: Radial på lørdag 29. oktober 2022, klokken 08:28

... bortsett fra lommeboka.
😉 Kan fort være verdt det om det bevarer freden i baksetet 😜
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA