Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny "konebil"

Startet av Vroomvroom, onsdag 26. oktober 2022, klokken 20:13

« forrige - neste »

Vroomvroom

Håper noen kan tipse meg om noen fine "konebiler" der ute.. les: Egentlig litt mindre bil.
Som egentlig jeg også må kunne bruke ( 190Høy) med 2 barneseter.. Dog 1 er snart ute av barnestol så plass vil nok ikke være stress. Og samtidig ha god rekkevidde.. Er vant med en E-golf som går 150km i dag..Så alt nærmere 400km vil jo være som en drøm.

Men!  Dama vil jo gjerne ha en litt stilig/sportslig bil. Jeg tenker maks 400k, men kaaan strekke meg til 500k.. Men da skal det liksom være top of the line perfekt, noe jeg ikke har sett selv enda om jeg skal være ærlig..Føler at bilene koster mer enn de burde akkurat nå.

Har sett på:
    Tesla Model 3, Helst under 400k, lav km og ikke eldre enn 2021
    ID5, kunne vært aktuell dersom den nærmet seg 400k bruktverdi
    Enyaq Coupe- Er nærmest perfekt utseendemessig for dama, men 100k for dyr.. Spm er om dette vil ned?

Hen9ng

Hyundai Kona og Kia E-Niro er jo hete kandidater som tilfredsstiller kravet om rekkevidde og pris. Noe usikker på plassen i Kona ved 190 cm + barneseter, men to isofix fester bak hvertfall, ingen av de er jo veldig sportslige da.
NIO ET5 er straks på vei som kanskje er en smule mer sportslig, prises til rundt 410.000, med det lille batteriet. Kanskje Cupra Born kan være aktuell med et litt mer sportslig design? DS 3 E-tense er hvertfall ikke like vanlig som de to første.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA