Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dab/Dab+ i 1st Pro Max

Startet av Øyvind Fredriksen, onsdag 26. oktober 2022, klokken 07:50

« forrige - neste »

Øyvind Fredriksen

Byttet akkurat min e-Golf 2017 inn til en 2021 id4 1st Pro Max, og på specs både i Finn-annonse samt all info på nett om id4 står det at det er Dab+.
I infotainment får jeg bare opp kanalvalg på FM/Dab, og ikke en spesifikk Dab+ velger som jeg hadde i e-Golf.
Og radiomottak er heeeeelt bak mål i forhold til hva det var i e-Golf. Noen som har en forklaring på hva jeg kan gjøre feil? Eller er det et generelt problem i id4 at Dab er dårligere der?

Mvh
ØFV

Peacock

Hei, hatt ID 4 1st (ikke Max) siden april 2021. Veldig fornøyd med lydanlegget inkludert DAB radioen. Hadde E-Golf 300 med oppgradert lydanlegg tidligere. flott lyd i ID 4.Har kun mistet DAB radio signal noen få ganger i dype fjelldaler hvis ukurant radio kanal valgt. Norge har DAB+, så hvis du hører radio er det det du har. Som nevnt kan ukurante radio kanaler bli borte i dype daler i dalstrøka utafor. NRK ser ut til og funke overalt jeg har vært, passer bra, er dritlei radioreklame.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA