Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avbestille enhanced ap?

Startet av doo-kie, lørdag 08. oktober 2022, klokken 06:44

« forrige - neste »

doo-kie

Hei,

Ser de fjerner ultralydsensorene. Og dermed mister man summon og autopark inntil videre.
Kan man avbestille hele enhanced pakken uten at det påvirker bestillingen?

2023 MY LR

førategangtesla

Sitat fra: doo-kie på lørdag 08. oktober 2022, klokken 06:44
Hei,

Ser de fjerner ultralydsensorene. Og dermed mister man summon og autopark inntil videre.

Det vil jeg absolutt tro. Bare å ta kontakt med ditt SC.

doo-kie

Sitat fra: førategangtesla på lørdag 08. oktober 2022, klokken 06:50
Hei,

Må man bare ringe de? Eller finnes det en mailadresse man kan sende endringer på bestillingen?
2023 MY LR

førategangtesla

Sitat fra: doo-kie på lørdag 08. oktober 2022, klokken 07:01
Hei,

Må man bare ringe de? Eller finnes det en mailadresse man kan sende endringer på bestillingen?

Mailadresse til ditt SC

https://www.tesla.com/no_no/findus/list/stores/Norway

Så bør du kunne få ordnet dette.

Klykken

Kan vel gjøres på bestillingssiden...?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Hei,

Enkleste er å svare på meldinger du har fått fra 5xxxxxxx nummer vedr bestillingen, dersom du har fått noen. Ellers er deliveryno@tesla.com mailadresse som kan benyttes..

doo-kie

Sitat fra: geear på lørdag 08. oktober 2022, klokken 11:11
Hei,

Enkleste er å svare på meldinger du har fått fra 5xxxxxxx nummer vedr bestillingen, dersom du har fått noen. Ellers er deliveryno@tesla.com mailadresse som kan benyttes..
takk👍 Da prøver jeg med en sms først.
2023 MY LR

doo-kie

Fikk svar etter 2 min😁👍 de har fjernet enhanced pakken og det kom ikke til å påvirke leveringen min. Takk for hjelpen😁
2023 MY LR

Øggen

Har grublet på dette en del selv, for hvor lenge en blir uten disse funksjonene er jo helt i det blå. En bil uten parkeringssensor i 2022 er jo helt tullete bare det🙈
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

tklev

Er vel to vurderinger en må ta:
Vil det noengang bli «bra» nok?
- Norge har smale og dårlige veier - samt klima som ofte skaper problemer for kamera.
- Etterhvert vil systemet mest sansynlig kunne erstatte en ekte sjåfør selv her i Norge.. men når? I løpet av neste år blir nok også Norge prioritert.
Moms på alt som ikke blir levert før 2022..

Linka

Sitat fra: tklev på fredag 14. oktober 2022, klokken 21:34
- Norge har smale og dårlige veier - samt klima som ofte skaper problemer for kamera.
- Etterhvert vil systemet mest sansynlig kunne erstatte en ekte sjåfør selv her i Norge.. men når? I løpet av neste år blir nok også Norge prioritert.

Har hatt FSD, og da tilgang EAP-funksjonalitet, siden 2019, først med sensor men nå kamera i ny bil. Kjører på alt fra  gode motorveier til smale og svingete norske fjordveier i standard vestlandsvær. Har stort sett alltid aktivert øverste nivå av sjåførstøtte som er tilgjengelig til enhver tid. Har ikke merket nevneverdig forskjell på kamera vs sensor. Snø er det i utgangspunktet ikke her.

Unntaket er høyre stolpekamera reagerer på fjell som kamera blokkert i større grad enn hva radar gjorde, men da kjører jeg på en av Norges mest rasutsatte og smale «kjerreveier».

Ville ikke vært fortuten den ekstra sjåførstøtten som man får via EAP/FSD. Har ikke ambisjon om at bilen skal kjøre meg fra A til B, men føles langt tryggere å kjøre bilen når det er etapper hvor hjernen til sjåføren får hvile på en måte.

jokke

Har hatt biler med FSD og EAP, ville ikke brukt 5 øre på dette. Vanlig autopilot holder i massevis

glx-rider

Sitat fra: Linka på lørdag 15. oktober 2022, klokken 12:24
Sitat fra: tklev på fredag 14. oktober 2022, klokken 21:34

Har hatt FSD, og da tilgang EAP-funksjonalitet, siden 2019, først med sensor men nå kamera i ny bil. Kjører på alt fra  gode motorveier til smale og svingete norske fjordveier i standard vestlandsvær. Har stort sett alltid aktivert øverste nivå av sjåførstøtte som er tilgjengelig til enhver tid. Har ikke merket nevneverdig forskjell på kamera vs sensor. Snø er det i utgangspunktet ikke her.

Unntaket er høyre stolpekamera reagerer på fjell som kamera blokkert i større grad enn hva radar gjorde, men da kjører jeg på en av Norges mest rasutsatte og smale «kjerreveier».

Ville ikke vært fortuten den ekstra sjåførstøtten som man får via EAP/FSD. Har ikke ambisjon om at bilen skal kjøre meg fra A til B, men føles langt tryggere å kjøre bilen når det er etapper hvor hjernen til sjåføren får hvile på en måte.

Hva er den ekstra støtten som du bruker på de nevnte veiene per nå som ikke er inkludert i vanlig autopilot?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA