Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2 eller 4 seter?

Startet av meerim, torsdag 25. oktober 2012, klokken 22:32

« forrige - neste »

meerim

Hei, jeg er så uheldig at jeg må bytte PCU på min Think City fra 2008. Er det noen som har erfaring med om dette kan tas på forsikringen? Jeg ringte forsikringsselskapet, men de mente det kom an på årsaken til at den må byttes... (altså, hvis den hadde gått føyken i feks en kollisjon, så hadde det ikke vært noen tvil, men nå som den bare plutselig har sluttet å virke uten noen tilsynelatende årsak så får jeg det ikke dekket). Er derfor glad hvis noen som har tatt dette på forsikring kan fortelle meg hvordan det gikk til. Er lite lysten på å betale dette av egen lomme - ikke billig altså! Blir glad for svar.

jahnarne

Om du ikke har maskinskadedekning vil jeg tro det skal holde hardt å få PCU-bytte på forsikring.

elektrolux

Har du vurdert reperasjon hos Røhme og Selmer.

De har god suksessrate på reperasjoner ab gen 0 og 1 PCU'er, og kjører fastpris på rundt 14000 tror jeg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

masae

Jeg fikk dekket reparasjon av PCU på min Think 2008 da den helt uten videre fikk en isolasjonsfeil som krevde at PCU måtte byttes.
Det gikk da på maskinskadedelen av kaskoforsikringen.

Prisen for reparasjonen hos RøhneSelmer var 27.000 kroner, men jeg betalte da kun egenandelen på 4000 kroner. Fikk ikke bonustap.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA