Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Range extender batteri

Startet av Lynvingen, torsdag 25. oktober 2012, klokken 20:01

« forrige - neste »

Lynvingen

Når lanseres neste storselgende Elbil i Norge?

Tenker da ikke på model s, som vel kan sies å være for spesielt interesserte, men biler fra VW/Ford/Mercedes etc som vil konkurrere med trillingene og Leaf i samme prissjikt. Det har vært så mye frem og tilbake, modeller utsatt og tvetydige meldinger at jeg har mistet oversikten.

På samme måte som I-Miev og Leaf introduserte noe nytt, når kommer konkurrentene på banen? 2013? 2014?
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Go-carter

Nissan kommer med e-NV200 neste år, denne bruker jo samme teknologi som Leaf så det bør ikke ta lang tid å få dytta ut til kundene.

Ellers er vel BMW i3 den som påstås å være nærmest nå om dagen? Ford har jo allerede elektrisk Transit Connect, men den er jo mildt sagt priset ut av privatbilsegmentet.

Men nå følger ikke jeg så nøye med om dagen, kommer nok noen med fasit senere i dag :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Renault Zoe?

Sikkert genial, tross batterileie.

Smart er også like om hjørnet. Der kan batteriet kjøpes med bilen for 50000 NOK, så slipper en regninger på størrelse med 2 årsavgifter hver måned i uendelig tid.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arnejorg1

Vanskelig og si hvilken bil som blir neste storselger, men jeg har mest tro på Zoe. Så er jeg spent på Focus ev, den skal vistnok ha større rekkevidde enn Leaf.
Nissan eNV200 kan også selge bra. Ellers er det flere produsenter som kommer med elbil, men fortsatt usikkert når de kommer på markedet.

SitatTenker da ikke på model s, som vel kan sies å være for spesielt interesserte

Hmm... Jeg vil vel heller si at den er for alle elbilister med lønn litt over gjennomsnittet.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

jkirkebo

Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 16:46

SitatTenker da ikke på model s, som vel kan sies å være for spesielt interesserte

Hmm... Jeg vil vel heller si at den er for alle elbilister med lønn litt over gjennomsnittet.

Eller lønn midt på gjennomsnittet ? Jeg antar startmodellen havner rundt 400.000, tatt i betraktning besparelsene ved bruk tilsvarer det nok en fossilbil rundt 250-300.000 kroner. Og i det prisområdet selges det MANGE biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 16:57
Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 16:46

Eller lønn midt på gjennomsnittet ? Jeg antar startmodellen havner rundt 400.000, tatt i betraktning besparelsene ved bruk tilsvarer det nok en fossilbil rundt 250-300.000 kroner. Og i det prisområdet selges det MANGE biler.
Elbiler med rekkevidde 15-20 mil er typisk en bil nr. 2 Jeg kjenner fler med ok lønn som ikke vil spandere dette på nr. 2 bilen men heller kjøpe en Leasf, Trilling eller Zoe. Startmodellen er nok ikke den som blir "hot" i Norge.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

aalbork

Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 16:46Nissan eNV200 kan også selge bra. Ellers er det flere produsenter som kommer med elbil, men fortsatt usikkert når de kommer på markedet.
I håp om å finne en elektrisk erstattning til vår T4 Caravelle, dro jeg oppom BNH i går og kikket på en NV200 7-seter. Nå er jeg riktignok noen hakk høyere enn snittet, men ble noe skuffa da jeg ikke hadde mulighet til å sitte tilnærmet behagelig på seterad 2 og langt mindre i de bakerste setene. Når de bakre setene er i bruk, er ikke bagasjeplassen mye å skryte av for en storfamiliene på tur. Kanskje vi må bygge om Caravellen før de nye ombyggingsreglene trer i kraft for å få en skikkelig bil?
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 18:40
Elbiler med rekkevidde 15-20 mil er typisk en bil nr. 2 Jeg kjenner fler med ok lønn som ikke vil spandere dette på nr. 2 bilen men heller kjøpe en Leasf, Trilling eller Zoe. Startmodellen er nok ikke den som blir "hot" i Norge.

Jeg tror heller ikke den blir "hot" slik sett, i USA ser 85kWh ut til å ta 65% av markedet og i Norge tror jeg det blir minst 90%. Men for den som pendler 10 mil til Oslo og hjem igjen hver dag året rundt er det en glitrende pendlerbil. Kjører man 46.000km til jobben i året vil man gjerne ha en ok bil å gjøre det i, og man sparer jo ca. 30.000 i året på drivstoff + fort 20.000 i bompenger. Da er det ganske lønnsomt å kjøpe pendler-elbil til 400k fremfor fossil til 250k.

Klart Leaf eller trilling blir billigere, om rekkevidden er god nok. Men det er nok av folk som pendler 10 mil eller mer, året rundt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynvingen

SitatHmm... Jeg vil vel heller si at den er for alle elbilister med lønn litt over gjennomsnittet

Når jeg skrev "spesielt interesserte" så tenkte jeg nok ikke på kjøpekraften. Heller det at bilen har lange ventelister, usikkerhet mtp leveringstidspunkt, lite kjent merke (for hvermansen) og tildels sære/spesielle ladeanordninger. I sum gjør det at bilen neppe en du ser på hvert hjørne, og for spesielt interesserte...dvs de fleste inne på forumet her! Prisen derimot ser jo ut til å være overkommelig for alle.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

tomrh

Bør støtte chademo for å bli en suksess ihvertfall.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA