Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av bilen og start/stopp/klokkeslett.

Startet av ENTO, tirsdag 27. september 2022, klokken 16:56

« forrige - neste »

ENTO

Er det funksjon i bilen ( og i appen) som kan styre av/på og tidsinnstilling for lading av ID4 ?

Paasan

Ja, gå inn på "avreisetider". Legg inn ladested, så kan du velge tidspunkter på valgt ladested.

ENTO

Sitat fra: Paasan på tirsdag 27. september 2022, klokken 18:59
Ja, gå inn på "avreisetider". Legg inn ladested, så kan du velge tidspunkter på valgt ladested.
Jeg tenker ved bruk av nødladeren !

Paasan

Sitat fra: ENTO på tirsdag 27. september 2022, klokken 19:38
Sitat fra: Paasan på tirsdag 27. september 2022, klokken 18:59
Jeg tenker ved bruk av nødladeren !

Ja, bruker stort sett bare nødlader.. :D

Kanskje jeg misforstår helt hva du spør om her, men lagre fks din GPS posisjon "hjemme", så kan du stille inn ladetid og oppvarming både i bil og app..Velger "hjemme", ukedag og klokkeslett, så kan du gjenta ukentlig eller bare for én gang.

Den beregner ønsket prosent ladet batteri til angitt avreisetid, eventuelt at du ønsker lade x % med én gang, og resten til beregnet avgang...

Paasan

Hjemskjerm->bil->Ladested->Legg til gjeldende posisjon som ladested.

Etter du har gjort dette kan du trykke på det du valgte som ladested og sette tid😊

sk0yern

Dette er vel en funksjon som har diverse bugs.
Skal være fikset i sw 3.0, som ble lovet rundt påske.
Så får vi se hvilken påske det blir.

Paasan

Har brukt denne funksjonen lenge uten problem på 2.3. Det eneste er at lagrede steder forsvant en gang så de måtte legges inn på nytt..

elektro

Kan man sette opp tidsstyring uten at det er knyttet opp til sted?
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Paasan

Sitat fra: elektro på onsdag 28. september 2022, klokken 19:50
Kan man sette opp tidsstyring uten at det er knyttet opp til sted?

Nei.. Hele systemet er litt merkelig sånn sett, det gjør at man må sette det opp første gang fra bilens infotainment system.. Nå vet jeg ikke om dette er endret i 3.0, da jeg ikke har fått det enda..

Grunnen til det kan være så enkel som at produsenten tror noen kunder ville rotet det til ved lading på tur, men det er bare en spekulasjon..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA