Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Oisteinh

Utfordringen er at de (samt de andre i nærheten) er stengt, enten hele lørdag eller fra 14:(

Krissulf

Tesla har vel byttet til vinterdekk hvis man har kjøpt det av tesla?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Totenkjøtt

Hadde en meget positiv opplevelse med utlevering av min hvite LR fra Berlin hos Tesla Brumunddal i dag   :D Var på forhånd litt betenkt på hvordan inspisering av bilen skulle gå dersom den sto ute på en iskald parkeringsplass dekket av snø. Etter en hyggelig prat inne for kontroll av dokumenter ble derimot bilen kjørt ut rett fra varm hall med 90% på batteriet - og den var aldeles perfekt! Riktig nok min første Tesla, men ingen «panel gaps» eller defekter i lakk såvidt jeg kunne se. Felger også strøkne. Gledelig at de holdt ord med at det var R5 og ikke de eldre R3 vinterdekkene som faktisk sto på.

Til tross for mange utleveringer i dag var det satt av 30 min inspeksjon av min bil. Den ansatte ga meg inntrykk av at han hadde mer enn god tid til meg, men etter en halvtime var jeg egentlig gått tom for spørsmål  :laugh:  Han syntes også det var flaut å levere ut biler som ikke var 100% strøkne, og lovet meg at detailerne var meget nøye. Han hadde selv sett over bilen min før jeg kom, og ville bli veldig overrasket om jeg fant noe som helst. Jeg gikk flere runder over bilen, både høyt og lavt, men fant altså null niks å pirke på.

Angående varmepupmen ble jeg fortalt at alle biler hadde en obligatorisk stresstest alt på havna i Drammen, men at de også gjorde sin en egen test av pumpa i Brumunddal før utlevering til meg. Så får jeg vel bare håpe at jeg er blant de heldige som slipper en retur for service  :)

Note to self; les litt mindre forum, bekymre meg litt mindre - nyt ny bil  ;)

snakkesalig

Moas

Husker fortsatt utleveringsopplevelsen hos Tesla i Lillestrøm tidligere i år. Ingenting fungerte hos Tesla. Var omtrent på nivå med Dantes 7 sirkel. Jeg skal aldri mer utsette meg mer for en så nedverdigende menneskerettighetsbrudd frivillig. Og jeg har vært i krigssoner før
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

AUK

Min tysker 23 modell uten sensorer har ikke ppf foran bakhjulene. Har de sluttet med det?

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

erikaak

Sitat fra: AUK på torsdag 15. desember 2022, klokken 11:45
Min tysker 23 modell uten sensorer har ikke ppf foran bakhjulene. Har de sluttet med det?

Vet ikke, men mener det skal være der. Jeg ville tatt kontakt og sendt mld via appen, så får du sikkert avtale for å klebe det på.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Lucaria

Mine var faktisk ikke heller på, men da jeg skulle ha kjeramisk coating så var det greit å få satt på etter coatingen, så jeg meldte i appen og de ville gjerne sette det på for meg, men jeg forklarte at jeg vill ha dem i hånden, og så få coatingeksperten å sette de på da han måtte buffe litt pga kjeramisk coating osv og så sette de på ordentlig. Dette gikk helt fint og fik en tid å hente de over disk.

torlie

Sitat fra: Lucaria på torsdag 15. desember 2022, klokken 13:52
Mine var faktisk ikke heller på, men da jeg skulle ha kjeramisk coating så var det greit å få satt på etter coatingen, så jeg meldte i appen og de ville gjerne sette det på for meg, men jeg forklarte at jeg vill ha dem i hånden, og så få coatingeksperten å sette de på da han måtte buffe litt pga kjeramisk coating osv og så sette de på ordentlig. Dette gikk helt fint og fik en tid å hente de over disk.

Vær obs på at PPF må settes på før coating.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

AUK

Da satser jeg på at de fikser det. Registrert som service. Takk

Lucaria

Sitat fra: torlie på torsdag 15. desember 2022, klokken 14:00

Det du sier er tvertemot hva kamikaze coating proff sier. De fjerner PPF, legger coating, buffer området og så setter på PPF igjenn.

k1

Sitat fra: Lucaria på torsdag 15. desember 2022, klokken 14:13
Sitat fra: torlie på torsdag 15. desember 2022, klokken 14:00

Det du sier er tvertemot hva kamikaze coating proff sier. De fjerner PPF, legger coating, buffer området og så setter på PPF igjenn.

Det samme gjør MPS - coating og så ppf oppå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA