Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

standahm

Sitat fra: AUK på torsdag 08. desember 2022, klokken 15:32

Ha! Jeg har maks 20 minutter etter avtalt tid. Får se hvordan det går.

Venter du fremdeles, eller er bilen rullet fram?
Tesla 2023 MY LR XP7YGCEK2PB048### (reg. 12-2022)
Renault Zoe 2014 Q210 Sort Intense (solgt).

AUK

Sitat fra: standahm på torsdag 08. desember 2022, klokken 15:41
Sitat fra: AUK på torsdag 08. desember 2022, klokken 15:32

Ha! Jeg har maks 20 minutter etter avtalt tid. Får se hvordan det går.

Venter du fremdeles, eller er bilen rullet fram?

Det er en annen dag. Jeg kan vente 20 min, så må livet gå videre.

LauritzJ

Har EDD 02.-17. Des og tysk VIN, utlevering Trondheim.

Snakket med Tesla i dag som forteller at båten er forsinket (de sa 19. til meg, men ser det står 18. her i tråden) og at de nå må utføre obligatorisk test av varmeapparat på alle biler og at dette vil ta noe tid.

Kjedelig for oss som reiser 50mil til juleferie i de dager... 😬

erikaak

Sitat fra: LauritzJ på torsdag 08. desember 2022, klokken 16:52
Har EDD 02.-17. Des og tysk VIN, utlevering Trondheim.

Snakket med Tesla i dag som forteller at båten er forsinket (de sa 19. til meg, men ser det står 18. her i tråden) og at de nå må utføre obligatorisk test av varmeapparat på alle biler og at dette vil ta noe tid.

Kjedelig for oss som reiser 50mil til juleferie i de dager... 😬

Håper de prioritere å registrere bilen først, slik at vi slipper ekstra avgifter om utlevering skulle bli over nyttår. Men det er det kanskje ikke Tesla selv som gjør..(?)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

AUK

Så lenge bilen er i Norge, og tesla vet hvem som skal kjøpe den kan de vel sende registreringsmelding. Og da blir det registret så lenge statens vegvesen er på jobb.

erikaak

Sitat fra: AUK på torsdag 08. desember 2022, klokken 20:15
Så lenge bilen er i Norge, og tesla vet hvem som skal kjøpe den kan de vel sende registreringsmelding. Og da blir det registret så lenge statens vegvesen er på jobb.

Ok, takk for oppklaring. Da får vi tro de prioriterer å sende denne registreringsmeldingen da  :)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

AUK

Sitat fra: erikaak på torsdag 08. desember 2022, klokken 21:01
Sitat fra: AUK på torsdag 08. desember 2022, klokken 20:15

Ok, takk for oppklaring. Da får vi tro de prioriterer å sende denne registreringsmeldingen da  :)

Er ikke 100% sikker på det, men ser ingen grunn til at det skal være vanskeligere. Tesla registrerer gjerne biler rett før utlevering. Det er vel for å være sikker på at bilen faktisk blir solgt til personen den blir registrert på. Gjenstår vel å se om de avviker fra det mot nyttår.

ladov

Hentet bil i Drammen på mandag. Kom 3 minutter etter oppsatt tid og sto ytterligere 10 minutter i kø før det var vår tur og vi kunne gå rett ut til bilen. :)

Den sto der da vi kom, lett å kjenne igjen siden det var den eneste med hvite seter. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ViktorS

Sitat fra: Gaaasen på torsdag 08. desember 2022, klokken 08:54
Main Highways ankomst til Trondheim er flyttet fra 12 Desember til 18 Desember med ankomst fra Bodø og Videre til Ålesund etter Trondheim. Det vil isåfall være motsatt rute enn tidligere. Går ut fra at Tromsø da vil være før Bodø hvis Trondheim havn har skrevet inn rett på lista.

Hei. Hvor finner du denne infoen? Ser at båten enda ligger i Zeebrugge. Den kom visstnok dit fra Grimsby 7/1, i følge marinetraffic.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Gaaasen

Sitat fra: ViktorS på fredag 09. desember 2022, klokken 08:15
Main Highways ankomst til Trondheim er flyttet fra 12 Desember til 18 Desember med ankomst fra Bodø og Videre til Ålesund etter Trondheim. Det vil isåfall være motsatt rute enn tidligere. Går ut fra at Tromsø da vil være før Bodø hvis Trondheim havn har skrevet inn rett på lista.

Hei. Hvor finner du denne infoen? Ser at båten enda ligger i Zeebrugge. Den kom visstnok dit fra Grimsby 7/1, i følge marinetraffic.
https://trondheimhavn.no/anlop/

ViktorS

Sitat fra: Gaaasen på fredag 09. desember 2022, klokken 09:22
Sitat fra: ViktorS på fredag 09. desember 2022, klokken 08:15

https://trondheimhavn.no/anlop/

Takker. Prøvde finne anløp for Tromsø også, uten hell. Men hvis dette stemmer, burde jo denne båten, med forbehold om at den faktisk skal så langt nord som Tromsø, sette baugen sin i den retning ganske så straks.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Krissulf

Dumt, avsporende spørsmål, men jeg burde kanskje bestille ladebrikke før utlevering? Noen anbefaling?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Lars C. Krogenæs

Du kan bestille bom-abonnement når du har fått reg nr. abonnementet er aktivt fra du bestiller. At brikke kommer senere spiller ingen rolle.

Glemmer du bom-abonnement blir det full pris i bommer.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Krissulf

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 09. desember 2022, klokken 12:45
Du kan bestille bom-abonnement når du har fått reg nr. abonnementet er aktivt fra du bestiller. At brikke kommer senere spiller ingen rolle.

Glemmer du bom-abonnement blir det full pris i bommer.

Skjønner. Ble bare plutselig usikker på om jeg trenger bestille ladebrikke til for eksempel tesla superchargere og andre for å få tilgang..
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Li-Ion

Min erfaring er at Tesla sine ladere holder i massevis (her trenger du ingen brikke). Ellers er vel Elbilforeningen sin brikke litt universell tror jeg...
Teslaeier siden 2013 :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA