Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

marsetbor

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 30. november 2022, klokken 10:28
Sitat fra: marsetbor på onsdag 30. november 2022, klokken 10:15
Grattis! Jeg ser at du har samme konfigurasjon som meg, men jeg bestilte i mai. Blir jo helt komisk hvis de ikke klarer å prioritere bestillinger fra i vår.

Takker! Men jeg tror ikke bestillingene våre er helt sammenlignbare lenger.. Jeg byttet i går fra LR til en P som ikke var tildelt til noen.

Oia, men da gir det mer mening!

Vet forresten ikke om dette er rett tråd til å diskutere det, men det handler jo strengt tatt om levering og bestilling. Tror vi at Tesla gjør det samme i Norge som i Tyskland, og dekker moms og vektavgift for bestillinger fra 2022? Det blir selvfølgelig ren spekulasjon fra vår side til vi hører noe, men kanskje Tesla sier noe om det i løpet av de kommende ukene siden det ble enighet om statsbudsjettet i går. Det har jo vært usikkert hva og når endringene blir innført.

https://insideevs.com/news/620485/tesla-cover-model3-modely-incentives-delivery-timelines/
Tesla Model Y 2023

Alli

Sitat fra: fosback på onsdag 30. november 2022, klokken 10:29
Virker som om det skjer fremdrift på bilen nå :) Finner bilen hos statens vegvesen hvis jeg søker på vin, den er ikke registrert, men får opp info om bilen at det er en Tesly y og vekt osv. Noen som vet hvor lang tid det tar før den blir registrert og man får bilen utlevert. EDD 8-23/12

Det tok noen uker her fra vi kunne søke opp bilen hos SVV (som uregistrert) til utlevering. Må ha vært minst 4 ukers tid. Men satser på at Tesla har fått opp farten nå, ettersom avgiftsendringer er avklart.

AUK

Sitat fra: fosback på onsdag 30. november 2022, klokken 10:29
Virker som om det skjer fremdrift på bilen nå :) Finner bilen hos statens vegvesen hvis jeg søker på vin, den er ikke registrert, men får opp info om bilen at det er en Tesly y og vekt osv. Noen som vet hvor lang tid det tar før den blir registrert og man får bilen utlevert. EDD 8-23/12

Samme her. Da var nok gårsdagens endring i edd basert på faktisk fremdrift, og ikke en generell utsettelse.

kpj

Jeg finner også VIN hos Statens Vegvesen, står som ikke registrert 😃

mirrormatch

Har akkurat godkjent eierskap til SVV.
Nærmere og nærmere  :)
Neste er regnummer.

ndrsone

Finnes det ett sted man kan tracke VIN-nummer, eller må man dra på forskjellige sider og se om den er på de forskjellige båtene?

marsetbor

Ble oppringt av Tesla i Bodø i dag etter at jeg sendte mail i går.

De hadde rimelig mye trykk i dag, og jeg kan tenke meg at det har noe med statsbudsjettet å gjøre. Det kom også nylig en ganske stor leveranse med biler til havna.

Jeg fikk beskjed om at vi ble satt på en liste over de som var villige til å bytte specs for å få utlevering før nyttår, så noen utsalgssteder har tydeligvis en slik liste. Vår kontaktperson var uansett veldig sikker på at vi kom til å bli matchet med en bil snart, og at bytte av specs ikke kom til å bli nødvendig. Vi har visstnok gjort ferdig alle de viktige stegene på profilen vår og vedkommende viste også til at bestillingen tross alt er fra 10. mai. Dette blir tydeligvis lagt vekt på.

Litt usikker på hvor mye de egentlig vet de som jobber hos Tesla lokalt, men det er kanskje ikke så mye annet å gjøre enn å vente :)
Tesla Model Y 2023

AUK

Da er det avtalt levering for den beryktede kombinasjonen hvit/svart20 i Drammen.

kpj

Der smalt det inn en SMS om å velge utleveringsdato, torsdag til uka 🥳

erh

Jeg fikk min H/S/20 levert på døren i Oslo i dag. Ganske smertefritt bortsett fra jeg ikke fikk aktivert appen før 30min etter mottak og litt trøbbel med bluetooth forbindelse. Jeg har ikke klart å finne noe egentlig galt enda.

blyat

Fikk en rar epost fra Tesla i dag med emne "Bekrefter -oppdateringen", som jeg ikke skjønner hva betyr. Epost har overskrift "Oppdaterte bestillingsdetaljer", som ramser opp min bestilling med hjul etc.
Ser nå pris er justert 10k ned, da jeg la inn bestilling før hengerfeste var inkl. men endret min bestilling til å inkludere hengerfeste for 10k.

Litt usikker på hvilken pris jeg nå har og om det er hengerfeste på bilen.
Har VIN i kildekode.
TMY s/s 19'' - best 13.05
TMX 75 2018

ViktorS

Flott at disse h/s/20" begynner ramle ut av butikkene :) Og godt å se at mars-bestillingene nå endelig er på gli! :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Elinatan

Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

mirrormatch

Og så ble jeg plutselig Teslaeier!
Fikk beskjed om å hente bilen. Perfekt, 6 dager før avtalt tid.
Nydelig!

kpj

Sitat fra: mirrormatch på onsdag 30. november 2022, klokken 17:53
Og så ble jeg plutselig Teslaeier!
Fikk beskjed om å hente bilen. Perfekt, 6 dager før avtalt tid.
Nydelig!

Grattis! Hvordan var den?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA