Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

denwhi

Hvit LR på inventory nå..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haggish

Da kom endelig VIN og oppdatert EDD på min hvit/sort 19" Berlinbil, men jeg har plutselig blitt i tvil om jeg heller skal beholde MYP som ikke var planen😉🙏ikke lett og bestemme seg gitt. Skal gutten i meg beholde P, og la LR gå. Eller skal fornuften tale og selge P og beholde LR. 😅🙏
vanskelig valg.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Electroelectro

Sitat fra: ViktorS på torsdag 24. november 2022, klokken 10:06
Sitat fra: Electroelectro på torsdag 24. november 2022, klokken 10:04
Da fikk jeg telefon fra Tesla.
Bestilte 20 oktober svart/svart LR .
Om jeg ville eller har en Performance.
Prisforskjellen er 25000kr så jeg takket ja med en gang.
Fint å får bil bare en måned etter bestilling.
Lykke til videre til alle andre som har ventet på bil siden mars/april.
Gratulerer :)

Flott at Tesla påstår at de ikke har systemer for slikt 😂🥳

Tenkte spesifikt på deg når jeg skrev det med mars/april.
Har følgt din frustrasjon her inne .
Det jeg gjorde var å går innom Tesla forrige uke og spurte om det var noe LR på vei...på vei ut spurte han om jeg kunne tenkt meg Performance om det ble noe ledig.og se der tok akkurat ei uke til de ringte .
Håper virkelig du får bil

ViktorS

Er nok muligens, og mest sannsynlig unødvendig å bli så frustrert av dette, men det har sine årsaker. Har hatt ekstra bilutgifter på ca 70k fra mai og til nå pga den stadige utsettinga av leveransen, som de har "lovet" flere ganger. Og har nå måttet låne meg bil for å få hverdagen til å gå rundt. Hadd jeg visst tidligere at jeg måtte vente så lenge, hadde det vært greit, for da kunne jeg funnet andre, permanente løsninger, evnt kjøpt bil på finn. Men jeg har da vært såpass naiv og trodd at de skal levere, når de har sagt at jeg straks får bil 🤷 så, hvis jeg ikke har fått dato før neste søndag, og den datoen er før nyttår, blir det annet bilkjøp. Rett og slett fordi jeg ikke kan vente lengere.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

GOS

Er det noen som har spesifikk erfaring med nyere (etter mars 2022) kina Y LR med 565 kg nyttelast og som nå har fått testet sin 555 lg nyttelast Y LR (ikke performance).

Er det noen forskjell på dempere....og lyd?
Er litt spent i forhold til min 'gamle' Y fra juni i år og den jeg får nå på torsdag.

Er det Nokian Hakka... R5 på alle Y LR som leveres ut for tiden. (Håper det og håper de er en del mindre støy enn R3)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

marsetbor

Sitat fra: ViktorS på torsdag 24. november 2022, klokken 18:06
Er nok muligens, og mest sannsynlig unødvendig å bli så frustrert av dette, men det har sine årsaker. Har hatt ekstra bilutgifter på ca 70k fra mai og til nå pga den stadige utsettinga av leveransen, som de har "lovet" flere ganger. Og har nå måttet låne meg bil for å få hverdagen til å gå rundt. Hadd jeg visst tidligere at jeg måtte vente så lenge, hadde det vært greit, for da kunne jeg funnet andre, permanente løsninger, evnt kjøpt bil på finn. Men jeg har da vært såpass naiv og trodd at de skal levere, når de har sagt at jeg straks får bil 🤷 så, hvis jeg ikke har fått dato før neste søndag, og den datoen er før nyttår, blir det annet bilkjøp. Rett og slett fordi jeg ikke kan vente lengere.

Sitter litt med samme følelsen her også. Vi får et nytt familiemedlem med termin på nyåret, så hele grunnen til at vi kjøpte bil begynner å nærme seg. Kvittet oss med egen bil i sommer fordi vi trodde levering var rundt hjørnet. Har heldigvis anledning til å låne bil gratis fra familie, men en golf duger ikke mye som familiebil.
Tesla Model Y 2023

Necroschristos

Så idag kom flaggskeppet...... herregud.. en sån bil. Muligens værldens værsta dag at få bil på, en bil man aldrig kørt innan, full snøstorm :D ... men nu er den her!

Passade på at oppdatera googledoc også!

Totenkjøtt

Da kom omsider (!) VIN-nummer fra Tyskland på min H/S 20" med bestilling 11.mars (Michael i skjemaet)  :D Fikk det faktisk på mail, noe som nesten var litt skuffende nå som jeg har sjekka kildekoden 97613923 ganger hver morgen og kveld siden april  :laugh: Forhåpentligvis strømmer det på med flere hvite til dere andre som venter den neste uka  :+1:

erikaak

Sitat fra: Totenkjøtt på torsdag 24. november 2022, klokken 21:41
Da kom omsider (!) VIN-nummer fra Tyskland på min H/S 20" med bestilling 11.mars (Michael i skjemaet)  :D Fikk det faktisk på mail, noe som nesten var litt skuffende nå som jeg har sjekka kildekoden 97613923 ganger hver morgen og kveld siden april  :laugh: Forhåpentligvis strømmer det på med flere hvite til dere andre som venter den neste uka  :+1:

Haha, kjenner meg igjen! Takk for trøstende melding/lovende budskap, hilsen 12.mars bestiller ;)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

ViktorS

Fått dato for utlevering også?:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Totenkjøtt

Sitat fra: ViktorS på fredag 25. november 2022, klokken 00:06
Fått dato for utlevering også?:)

Jepp, 14.desember (Brumunddal)  :)

mbdahl

Kess Main Highway på vei fra Zeebrugge til Drammen, ETA 26/11, 12:00. Denne båten droppet forrige ladning med Tesla i drammen 21/11.
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9179983

Håper min H/S 20" bestillt i mars er ombord!

peterka

Sitat fra: Haggish på torsdag 24. november 2022, klokken 16:59
Da kom endelig VIN og oppdatert EDD på min hvit/sort 19" Berlinbil, men jeg har plutselig blitt i tvil om jeg heller skal beholde MYP som ikke var planen😉🙏ikke lett og bestemme seg gitt. Skal gutten i meg beholde P, og la LR gå. Eller skal fornuften tale og selge P og beholde LR. 😅🙏
vanskelig valg.
Trudde Performance var det mest fornuftige valget eg viss ein skulle bestille ein bil. Det er nesten ikkje prisforskjell og da går ein vel for det beste tenker eg?

Mendel

Sitat fra: mbdahl på fredag 25. november 2022, klokken 08:25
Kess Main Highway på vei fra Zeebrugge til Drammen, ETA 26/11, 12:00. Denne båten droppet forrige ladning med Tesla i drammen 21/11.
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9179983

Håper min H/S 20" bestillt i mars er ombord!

Får håpe på det, men er det noen som vet om Berlinbiler blir transportert til Zeebrugge før de transporteres til Drammen eller hvordan er ruten der?
LR svart/svart 20", bestilt 16.06.22

doo-kie

ISAR Highway ankommet Ålesund.
Denne skal vel helt opp til Tromsø etterhvert. Mange som får bil fremover nå!

Lossing av Teslaer i Ålesund er startet.

https://alesund.havn.no/skipstrafikk/webkamera/flatholmen-havneanlegg/
2023 MY LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA