Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Tore Kjernmoen

Kunne de bare sparke i gang en lakkstasjon for Midnight Cherry Red også.  Det ser ut til at jeg kan starte en leveringstråd for 2. kvartal 2023...
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

ViktorS

Sitat fra: Tore Kjernmoen på søndag 20. november 2022, klokken 23:02
Kunne de bare sparke i gang en lakkstasjon for Midnight Cherry Red også.  Det ser ut til at jeg kan starte en leveringstråd for 2. kvartal 2023...
Jeg hiver meg i såfall på den tråden straks på min h/s/20" fra april. Hvis det ikke blir avbestilling da...
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

mirrormatch

ISAR HIGHWAY la akkurat til kai i Zeebrugge. På samme plass som HOEGH COPENHAGEN losset. Spent å se hvor hun skal ...

ndrsone

Sitat fra: ViktorS på søndag 20. november 2022, klokken 23:46
Jeg hiver meg i såfall på den tråden straks på min h/s/20" fra april. Hvis det ikke blir avbestilling da...

Har du ikke troen på bil i år?  :(

marsetbor

Nå har jeg via en kollega i Bodø hørt enda en historie om hvordan folk får hoppe over køen. Vedkommende hadde prøvd bil i forrige uke og ble oppringt nå i helga med tilbud om å få kjøpe en avbestilt bil.

Fra et rent profittperspektiv så skjønner jeg hvorfor Tesla gjør dette, siden de sannsynligvis får solgt flere biler av dette. Alternativet for de som bestiller bil nå rett før moms er kanskje å overta bil i dag eller ingenting. Men for oss "trofaste" som har ventet, så føles det litt kjipt.
Tesla Model Y 2023

ViktorS

Sitat fra: ndrsone på mandag 21. november 2022, klokken 08:05
Sitat fra: ViktorS på søndag 20. november 2022, klokken 23:46

Har du ikke troen på bil i år?  :(

Nei. Ikke i det hele tatt. De har utsatt edd fra mai, og sakte men (u)sikkert flytta datoene framover... De har muntlig lovet meg bil i sommer, andre har fått bil før meg, de har ikke tilbudt meg avbestilte biler som de sa de skulle gjøre, og de har heller ikke fulgt opp det de sa om at jeg kunne få hente bil annen plass i landet hvis det ble noe ledig. Jeg ser biler forsvinne til inventory, i stedet for til kunder på ventelista, samtidig som andre kunder, feks casen i Bodø ovenfor her, får levert bil på en uke. Har i ettertid forstått at hele opplegget dems er jokernord.hadde jeg visst dette da jeg bestilte, hadde jeg nok valgt annen bil.

ViktorS

Sitat fra: marsetbor på mandag 21. november 2022, klokken 08:24
Nå har jeg via en kollega i Bodø hørt enda en historie om hvordan folk får hoppe over køen. Vedkommende hadde prøvd bil i forrige uke og ble oppringt nå i helga med tilbud om å få kjøpe en avbestilt bil.

Fra et rent profittperspektiv så skjønner jeg hvorfor Tesla gjør dette, siden de sannsynligvis får solgt flere biler av dette. Alternativet for de som bestiller bil nå rett før moms er kanskje å overta bil i dag eller ingenting. Men for oss "trofaste" som har ventet, så føles det litt kjipt.

Det er utrolig dårlig, rett og slett.

ndrsone

Ja det er utrolig irriterende og dårlig kundeservice, allerede fra før man får bilen levert.

Når det er sagt så er det vel ikke helt usansynlig å få Tysk bil i desember for oss som har ventet lengst? Kinabil kan vi vel bare glemme.

ndrsone

Snakket akkurat med Tesla Porsgrunn, og han sa det i all hovedsak var Performance som hadde kommet i Q4, og at de fortsatt ventet store leveringer med LR i Q4. Teorien om at VIN kun kommer 3-4 uker før levering ikke bestandig var riktig.
Er det noe jeg har lært i løpet av mine snart 8 måneder lange ventetid så har jeg forstått at Tesla også kun driver med spekulasjoner på lik linje med oss - så hvem vet  ::)

Krissulf

Fikk nettopp VIN i kildekode og EDD forskjøvet til 8-23des :) About damn time!
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

marsetbor

Sitat fra: ndrsone på mandag 21. november 2022, klokken 09:54
Ja det er utrolig irriterende og dårlig kundeservice, allerede fra før man får bilen levert.

Når det er sagt så er det vel ikke helt usansynlig å få Tysk bil i desember for oss som har ventet lengst? Kinabil kan vi vel bare glemme.

For de av oss med svart/svart eller hvit/svart, ja. Jeg har ikke sett noe om andre farger fra Tyskland. Fabrikken i Berlin er det som gjør at jeg kommer til å ha tro på bil før nyttår til ganske langt inn i desember. Jeg regner med at både 19. til 23. og 27. til 30 desember blir travle dager for ansatte hos Tesla.
Tesla Model Y 2023

ndrsone

Sitat fra: marsetbor på mandag 21. november 2022, klokken 10:50
Sitat fra: ndrsone på mandag 21. november 2022, klokken 09:54

For de av oss med svart/svart eller svart/hvit, ja. Jeg har ikke sett noe om andre farger fra Tyskland. Fabrikken i Berlin er det som gjør at jeg kommer til å ha tro på bil før nyttår til ganske langt inn i desember. Jeg regner med at både 19. til 23. og 27. til 30 desember blir travle dager for ansatte hos Tesla.

Regner med du mener Svart/Svart og Hvit*/svart :)

marsetbor

Tesla Model Y 2023

tetif30

Noen her som benytter seg av tilbudet med 19-tommere vinterhjul til 5k prisreduksjon?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA