Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

RubberDucky

Sitat fra: Haggish på søndag 06. november 2022, klokken 21:43
Noen av de mest ivrige får kanskje tak på en inventory eller en avbestilt bil, men det er nok noe ytterst få tilfeller.

Mistenker at de gjør justeringer i køen basert på trynefaktor (VIP f.eks)
Tesla har ingen ting å tape på det.

Jeg gikk fra levering i November-Desember til Februar-April.
2019 Mobilex Impala rullator

Odinpodin

Med fulle ordrebøker mistenker jeg at de gjør justeringer i produksjonen for å profittmaksimere... Hadde jeg vært knallhard økonom hadde jeg ihvertfall prioritert å få ut så mange av de dyreste modellene (størst margin) før staten skal ha sitt og salget kanskje får en liten dropp på nyåret

HOFFERN342

Sitat fra: Odinpodin på mandag 07. november 2022, klokken 16:30
Med fulle ordrebøker mistenker at de gjør justeringer i produksjonen for å profittmaksimere... Hadde jeg vært knallhard økonom hadde jeg ihvertfall prioritert å få ut så mange av de dyreste modellene (størst margin) før staten skal ha sitt og salget kanskje får en liten dropp på nyåret
De ser ofte på antall biler solgt. Vil derfor tro det er større sannsynlighet for at de går for de kombinasjonene med flest bestillinger på først. Derfor jeg tror hvit og svart var startpunktet i Berlin, og ikke f.eks. Blå - tviler på at det var pga. problemer med fargelakk, spesielt siden den hvite er multicoat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

RubberDucky

Sitat fra: Odinpodin på mandag 07. november 2022, klokken 16:30
Med fulle ordrebøker mistenker jeg at de gjør justeringer i produksjonen for å profittmaksimere... Hadde jeg vært knallhard økonom hadde jeg ihvertfall prioritert å få ut så mange av de dyreste modellene (størst margin) før staten skal ha sitt og salget kanskje får en liten dropp på nyåret

Tja. Tesla kommer jo ikke til å tape salgene de allerede har gjort. Og det er jo kundene som må dekke skattepåslaget. Om en og annen avbestiller rett etter nyttår, får de alltid solgt bilen til samme pris (pluss skattepåslaget) til noen andre.

RubberDucky

Jeg ser at "Midnight Silver Metallic" ikke lenger er tilgjengelig. Kanskje dette er grunnen til at min levering utsettes hele tiden?

Haggish

Tesla har gått ut med at de dekker tapet på sen bil i Tyskland for de som hadde EDD i 2022 ved bestilling, det er vel ca €2500. Så "om" det blir mva her i landet tror jeg de vil gjøre det samme her. Derfor vil de nå prøve og levere de bilene som hadde EDD i 2022  ed bestilling først for og minimere støtten tror jeg.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

AUK

Sitat fra: AUK på søndag 06. november 2022, klokken 07:50
Det er vanskeligere enn noen gang å se spoileren til mange av de hvite med svarte felger utenfor Berlinfabrikken:
https://youtu.be/je0B5oMuZAU  (spesielt mot slutten av videoen)

Så vanskelig at de svarte felgene ser litt mindre ut enn for bilene man kan se spoileren på.

Ja. Det må være hvit LR med 20. Jeg er overbevist. Denne videoen flyr nærmere.

https://youtu.be/xqtAv9OCXrA

arthur

Hvis noen har lyst på en deep blue Long Range med sort interiør, hengerfeste og vinterdekk, så kan jeg fremskaffe en slik med levering om noen uker.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

ViktorS

Ja, ser ut som hvit LR med 20". Satser på at en av de er mine 😂
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

doo-kie

Da har jeg fått vin. Blir tysk LR på meg. XP7YGCEK2PB044xxx
Oppdatert EDD 16nov-1des.
2023 MY LR

mirrormatch

Har noen som har bil ombord Weser Highway blitt kontaktet av Tesla for utlevering eller fått VIN nummer opp i kontoen?

ABN

Sitat fra: ViktorS på mandag 07. november 2022, klokken 18:22
Ja, ser ut som hvit LR med 20". Satser på at en av de er mine 😂
Og en er min 🫣

H/S/20" best. 28/02

MR Ritz

Sitat fra: mirrormatch på mandag 07. november 2022, klokken 21:45
Har noen som har bil ombord Weser Highway blitt kontaktet av Tesla for utlevering eller fått VIN nummer opp i kontoen?

Ja, fikk VIN mens bilen var på kaia i Zeebrugge . Fikk velge utleveringstidspunkt  i dag . Levering 17/11  :D

PolarCow

Ser at det er en del med H/S 20" til Drammen som nå har fått EDD 26. nov - 12. des. Jeg har bestilt ikke så lenge etter dem, så jeg krysser virkelig fingrene for at jeg skal bli med på ca samme tidsperiode... (Har EDD Blank akkurat nå...)
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

ViktorS

Sitat fra: PolarCow på tirsdag 08. november 2022, klokken 08:49
Ser at det er en del med H/S 20" til Drammen som nå har fått EDD 26. nov - 12. des. Jeg har bestilt ikke så lenge etter dem, så jeg krysser virkelig fingrene for at jeg skal bli med på ca samme tidsperiode... (Har EDD Blank akkurat nå...)
har selv H/S 20" Til tromsø. bestilt 10/4- EDD er nå 22/11 - 8/12.
For å si det slik, så har jeg ikke kjempetro på bil i dette "vinduet" heller.
Ikke fått VIN heller.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA