Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

LauritzJ

Sitat fra: Mebi på fredag 04. november 2022, klokken 10:44
Det er N-en i VIN som sier at det er 2022-modell: LRWYGCEK1NC263XXX

På 2023 er det en P i stedet for N.

Du har også et veldig lavt serienummer. Mitt starter på 474, det er ganske mange biler mellom våre serienummer:  LRWYGCEK5NC474xxx.

Ja, det var dette som fikk meg til å stusse, i hvert fall dersom Tesla følger disse stigende.
Det vil vel bety at den er produsert tidlig i år, og neppe har nyeste oppgraderinger...

Finnes det noen god oversikt over hvilke endringer som har kommet siden lansering, og ca. tidsrom for implementering?

tritrancs

Tesla Model Y LR (rød/svart/19") bestilt 04/11, levert 06/12
Tesla Model Y LR (grå/svart/19") bestilt 14/9

Otkristo

Interessant utvikling i Tyskland. Fra 2023 reduseres sudsidiene på elbiler.
Tesla sender mail til kunder om at de vil kompensere hvis bil leveres i 2023.

k1

La oss se hva de gjør i Norge når vi vet om MVA og/eller vektavgift blir vedtatt.
I Tyskland har det vært kjent lenge at det fra 1.1.23 er vedtatt å fjerne disse subsidiene.

*Ser forresten av Volvo gjør det samme her i Norge (dekker MVA på beløpet over 500k dersom det innføres). Så undrer meg ikke om Tesla kommer med det samme her i Norge.

Selbyggen

Litt off topic, men når avgjøres det om MVA og/eller vektavgift blir vedtatt?

Otkristo

Sitat fra: Selbyggen på fredag 04. november 2022, klokken 12:20
Litt off topic, men når avgjøres det om MVA og/eller vektavgift blir vedtatt?
Er vel nå de neste ukene

k1

Statsbudsjettet for 2023 skal senest være vedtatt av Stortinget innen 15. desember.

*
Ser man på arbeidsplanen til stortinget ser man at innstillingen gis 25.11, og det skal behandles i plenum 1.12:
https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Statsbudsjettet/statsbudsjettet-2023/arbeidsplan/

Totenkjøtt

Venter en H/S 20" som ble bestilt i Mars i år og fikk i dag mail fra Tesla med "Oppdaterte bestillingsdetaljer". Her er det blitt lagt til 19" piggfri vinterdekk med Sport-felger til kr 24.900,-.

Dette er derimot ikke noe jeg har bedt om, men som jeg antar er lagt til automatisk da jeg mottar bilen nå på vinterføre. MÅ jeg ta imot disse vinterdekkene? Har egentlig planlagt å kjøpe inn vinterdekk + felg selv, og da helst Conti 7 pga støyen fra Nokian som «alle» klager på.

Haggish

Sitat fra: Totenkjøtt på fredag 04. november 2022, klokken 15:13
Venter en H/S 20" som ble bestilt i Mars i år og fikk i dag mail fra Tesla med "Oppdaterte bestillingsdetaljer". Her er det blitt lagt til 19" piggfri vinterdekk med Sport-felger til kr 24.900,-.

Dette er derimot ikke noe jeg har bedt om, men som jeg antar er lagt til automatisk da jeg mottar bilen nå på vinterføre. MÅ jeg ta imot disse vinterdekkene? Har egentlig planlagt å kjøpe inn + felg selv, og da helst Conti 7 pga støyen fra Nokian som «alle» klager på.

Nei dette må du ikke ta, selv om du hadde bestilt vinterhjul, kunne du ha fjernet de. En uke for mottagelse sa de til meg. Har du egne må du legge om selv.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

geear

Hadde ikke blitt overrasket om innføringen blir utsatt til for eksempel 1. juli. Vi vet alle at statsbudsjettet blir vedtatt veldig sent på året, og det ville ikke vært første gangen endringer trår i kraft 1. juli stedet for årskifte. Bransjen skal rekke å justere sine systemer også - i jula...

Odinpodin

Mistet edd idag, er det ett bra eller dårlig tegn om dagen?

Closehome

Haggish

Sitat fra: Closehome på lørdag 05. november 2022, klokken 15:53
Sitat fra: Odinpodin på lørdag 05. november 2022, klokken 15:28

Mistet også EDD idag. MYLR H/S 19".

Mistet også nå, kan være positivt da jeg hadde feb-apr 23 (hvit/sort 19")
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Mags89

Sitat fra: Odinpodin på lørdag 05. november 2022, klokken 15:28

Samme her.
Lr h/s 20" bestilt i august. Hadde des-februar 23 før det nå forsvant.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA