Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

lifecycle

Sitat fra: Alli på onsdag 02. november 2022, klokken 12:10
Her ble EDD nettopp forskjøvet to uker i feil retning. Veldig merkelig, siden vi har hatt VIN en stund, og vet at bilen er på Høegh Copenhagen, som ankommer Zeebrugge i morgen. Nå er EDD 29 november-14 desember.

Om de har så store logistikkproblemer at de bruker så lang tid på å få biler fra Zeebrugge og til Norge, så lover det jo ikke så bra for biler som er på båter som er på vei fra Kina og ikke er i Zeebrugge før slutten av november/begynnelsen av desember...
Jeg har fortsatt 18 nov - 3 des. Men min er ikke på Høegh Copenhagen...

Alli

Sitat fra: lifecycle på onsdag 02. november 2022, klokken 12:45
Sitat fra: Alli på onsdag 02. november 2022, klokken 12:10
Her ble EDD nettopp forskjøvet to uker i feil retning. Veldig merkelig, siden vi har hatt VIN en stund, og vet at bilen er på Høegh Copenhagen, som ankommer Zeebrugge i morgen. Nå er EDD 29 november-14 desember.

Om de har så store logistikkproblemer at de bruker så lang tid på å få biler fra Zeebrugge og til Norge, så lover det jo ikke så bra for biler som er på båter som er på vei fra Kina og ikke er i Zeebrugge før slutten av november/begynnelsen av desember...
Jeg har fortsatt 18 nov - 3 des. Men min er ikke på Høegh Copenhagen...

Kan det være du får en Berlin-bil...? Det er ingen andre kjente båter som skal rekke levering fra Kina med din EDD tror jeg? Men det kan jo være noen ukjente som har sneket seg under radaren naturligvis...

lifecycle

Ser det ligger et skip (Morning Cara) til kai i Drammen nå som har kommet fra Tarragona i Spania 27. oktober (1 time med bil fra Barcelona).
Jeg tror min bil opprinnelig var på Glovis Supreme, som anløp Barcelona 25. oktober. Er det lov å håpe de har transportert en del teslaer fra Barcelona - Tarragona med lastebil eller tog og videre til Drammen med Morning Cara mon tro... ?

I tillegg kommer Thames Highway til Drammen (fra Zeebrugge) senere i dag...

Edit: Nei - Ikke berlin-bil (VIN begynner på LRW)

ndrsone

Jeg snakket akkurat med Tesla Porsgrunn om de hadde noe ny info til meg, siden jeg ikke har fått tildelt VIN. Han sa han hadde dessverre ikke noe mer info, annet enn at de har gått vekk fra EDD siden det ikke er til å stole på. Det kan jo forklare hvorfor noen nå for blank EDD.
Han sa også at alle biler var i transit, og at det kom til å skje en del neste uke når det gjelder VIN og tildeling av biler.

doo-kie

Ny EDD i dag. 14-30Nov. Opprinnelig 1-17nov... fortsatt ingen vin
2023 MY LR

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: lifecycle på onsdag 02. november 2022, klokken 12:58
Ser det ligger et skip (Morning Cara) til kai i Drammen nå som har kommet fra Tarragona i Spania 27. oktober (1 time med bil fra Barcelona).
Jeg tror min bil opprinnelig var på Glovis Supreme, som anløp Barcelona 25. oktober. Er det lov å håpe de har transportert en del teslaer fra Barcelona - Tarragona med lastebil eller tog og videre til Drammen med Morning Cara mon tro... ?
Synes det virker som veldig dårlig tid til å både få bilene av en båt og på neste, men skal ikke utelukke det. Jeg tror min også var på Glovis Supreme, men vet ikke hvordan den blir fraktet videre. InsureMyTesla ringte i helga!! og skulle ha detaljer på plass for forsikringen. De hadde fått oppgitt samme VIN som jeg har i koden. De har nok mye å gjøre når de ringer på en søndag.

Krissulf

Jeg ser det tikker inn nyregistrerte Performance om dagen, men så og si ingen bevegelse når det gjelder Long range.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Mendel

Opplevde selv i går at EDD ble forflyttet fra 10. - 26. nov til 26. nov - 28. des.
I dag er det endret til 14. - 30. nov.

Ikke fått VIN enda.

Har bestilt MYLR B/B
LR svart/svart 20", bestilt 16.06.22

Electroelectro

Sitat fra: Mendel på onsdag 02. november 2022, klokken 14:48
Opplevde selv i går at EDD ble forflyttet fra 10. - 26. nov til 26. nov - 28. des.

Ikke fått VIN enda.

Har bestilt MYLR B/B

Hvor har du utlevering?

Mendel

Sitat fra: Electroelectro på onsdag 02. november 2022, klokken 16:30
Sitat fra: Mendel på onsdag 02. november 2022, klokken 14:48

Ikke fått VIN enda.

Har bestilt MYLR B/B

Hvor har du utlevering?

Kristiansand
LR svart/svart 20", bestilt 16.06.22

antoen

Fikk en telefon fra Tesla i dag om levering & vinterdekk i nov/des. Spørsmålene hva hvis jeg ville ha levering i 2022 og hvis jeg ville ha vinterdekk montert ved leveransdato. Inget sms sa langt men gjetter det kommer inom kort.

Hva tror dere, er det ikke ett godt tegn at de fortsetter å kontakte folk om leveranse før nyttår? Jeg bestilte relativt sent. 26:e juli.

S/S 20"- Bestilt 26/07 - Levering Lillestrøm.

ndrsone

Sitat fra: antoen på onsdag 02. november 2022, klokken 18:05
Fikk en telefon fra Tesla i dag om levering & vinterdekk i nov/des. Spørsmålene hva hvis jeg ville ha levering i 2022 og hvis jeg ville ha vinterdekk montert ved leveransdato. Inget sms sa langt men gjetter det kommer inom kort.

Hva tror dere, er det ikke ett godt tegn at de fortsetter å kontakte folk om leveranse før nyttår? Jeg bestilte relativt sent. 26:e juli.

S/S 20"- Bestilt 26/07 - Levering Lillestrøm.

Se min samtale med Tesla lengre opp.. Jeg tror de kommer til å skje mye i løpet av neste uke

snakkesalig

Sitat fra: ndrsone på onsdag 02. november 2022, klokken 13:20
Han sa også at alle biler var i transit, og at det kom til å skje en del neste uke når det gjelder VIN og tildeling av biler.

Samme som de sa forrige uke altså 🤷‍♂️

ViktorS

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 02. november 2022, klokken 19:30
Sitat fra: ndrsone på onsdag 02. november 2022, klokken 13:20

Samme som de sa forrige uke altså 🤷‍♂️

Jeg tror faktisk ikke at de selgerne vet noe som helst de heller... Hadde de hatt skikkelig info, hadde vi visst det. For da hadde ikke vi sittet som fjotter og sjekket app, forum, facebook hele jævla tiden for å finne ut når vi får bil 😂
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Krissulf

Ja, denne karusellen stopper jo aldri og gjør meg uvel, samtidig som jeg ikke greier å gi meg
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA