Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

ViktorS

Sitat fra: Luvcap på tirsdag 01. november 2022, klokken 10:37
Ser ut som Weser Highway ankommer Trondheim 07.11 kl. 06. Vet ikke hvor den kommer fra. Denne båten har vel lastet av Tesla i Trondheim tidligere? Den skal videre til Tromsø samme dag.
Stemmer det at bilene på denne båten allerede er allokert til kunder ja?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Selbyggen

Bestilte TMY H/S 19" 17. august med levering jan-mars første gang. Det ble justert til nov-feb ganske raskt. Til så å forsvinne helt.

Jeg skal ha utlevering i Trondheim og kontaktet de angående noen spørsmål. Fikk da høre at de fikk en en bil i midten av November. Litt annen konfig, 20", H/H. Men jeg takket selvsagt ja, da hun mente det var svært liten sannsynlighet å få bilen før nyttår.

Har nå fått VIN: LRWYGCEK3PC541***
Ingen årstall på Tesla.com
Med levering: November 24 - December 09

OBS måtte finne VIN i kildekode, eller med Chrome Extension. Finner ingen VIN på https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp-bff-api/user-orders

ViktorS

Ganske sykt at de på noen lokasjoner har system for å gi avbestilte biler til kunder på venteliste, til tross for at det er annen konfigurasjon...

Har akkurat fått epost fra tesla Tromsø om at de ikke har ett slikt system når det ikke er samme konfig...

Se her svaret jeg fikk da jeg spurte hvorfor jeg ikke fikk tilbud om å få en avbestilt bil fra de:

Hei Viktor,

Dette var en rød Model Y med hvitt interiør og 19" hjul som ble avbestilt av kunde. Bilene legges da direkte ut for salg om det ikke er en ordre som er lik på lokasjonen.

Beklager dette.

Mvh
Senior operator coordinator Tromsø.

Selbyggen

Merkelig at dette gjøres ulikt. Kan kanskje være kundebehandleren? Jeg tror jeg hadde skikkelig flaks, da hun jeg snakket med hadde fått en avbestilling den dagen. Så ikke sikkert det er noe system, men mer om kundebehandlere gidder å gjøre en jobb rundt det.

Så heldig for meg, men stusser over at jeg får bil før andre som sannsynligvis har bestilt før meg.

Mebi

Virker nesten som planen var å levere hvit og svart fra Berlin men så har ikke Berlin klart å levere gode nok produksjonstall. Spesielt siden det kommer nesten en egen båt med rød/blå (og hvite seter) til Norge.

ViktorS

Selbyggen: tok meg den frihet å bruke sitt eksempel mot tesla sin kundeservice nå. Der jeg igjen har spurt hvorfor de ikke kan gjøre dette, når andre gjør det...

Luvcap

Sitat fra: ViktorS på tirsdag 01. november 2022, klokken 10:38
Sitat fra: Luvcap på tirsdag 01. november 2022, klokken 10:37
Ser ut som Weser Highway ankommer Trondheim 07.11 kl. 06. Vet ikke hvor den kommer fra. Denne båten har vel lastet av Tesla i Trondheim tidligere? Den skal videre til Tromsø samme dag.
Stemmer det at bilene på denne båten allerede er allokert til kunder ja?

Aner ikke, men tenker at ankomstdato for båten passer bra med Hoegh Copenhagen, hvor min bil er lastet. Vet som sagt ikke hvor Weser Highway laster på før avreise til Trondheim da.

rolfole

Sitat fra: Selbyggen på tirsdag 01. november 2022, klokken 10:51
Bestilte TMY H/S 19" 17. august med levering jan-mars første gang. Det ble justert til nov-feb ganske raskt. Til så å forsvinne helt.

Jeg skal ha utlevering i Trondheim og kontaktet de angående noen spørsmål. Fikk da høre at de fikk en en bil i midten av November. Litt annen konfig, 20", H/H. Men jeg takket selvsagt ja, da hun mente det var svært liten sannsynlighet å få bilen før nyttår.

Har nå fått VIN: LRWYGCEK3PC541***
Ingen årstall på Tesla.com
Med levering: November 24 - December 09

OBS måtte finne VIN i kildekode, eller med Chrome Extension. Finner ingen VIN på https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp-bff-api/user-orders

Jeg bestilte bilen i Ålesund, men skal ha utlevering i Trondheim. Har ikke fått svar på noenting når jeg har mailet Tesla i Trondheim, bortsett fra når jeg spurte om den ble levert med vinterhjul... Bestilte H/S 20" i juli, og hadde lett tatt en H/H om jeg hadde fått lov. Helt krise dette systemet til Tesla, og føles ekstremt urettferdig ut pdd.

Elinatan

Enter har ringt meg til å bekrefte forsikring for bil jeg skal få snart. Ingen beskjed fra Tesla enda.
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

Elinatan

Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

snakkesalig

Vikan88

fikk melding fra tesla om å oppdatere km stand da nåværende innbytte inspeksjon var utdatert. håper dette betyr at noe er på gang :)

bestillt:11.03.22 H/S 20" Trondheim EDD 16.11-02.12

Msalu

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR BESTILT: 25 Mai 2022  TYPE: Hvit/Sort 19"
LEVERING: Trondheim-
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

kpj

Ble ringt opp av Tesla Sarpsborg i dag som ville bekrefte at jeg fortsatt ønsket bil i år. På spørsmål om estimat, påsto han at jeg snart™️ kunne forvente å få en SMS om å velge utleveringsdato. Håper det skjer noe 🤞

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA