Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

MR Ritz

Sitat fra: Loff123 på lørdag 12. november 2022, klokken 16:58
Ny her inne idag, 30.8 Bestillte jeg long range blå. fikk estimert levering 18.11-3.12. Idag fikk jeg Vin og ved å søke står det at dette er en bil fra Kina.2023mod. Båten gikk fra Trondheim i morges, og skal være i Bodø mandag flg. AIS. Så tipper det blir bil på meg neste uke

Båten ligger fortsatt i Trondheim
http://tsftp.no/Trondheim/cam145_4_image.jpg
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:416564/zoom:14

snakkesalig

Sitat fra: erikaak på lørdag 12. november 2022, klokken 17:23
Sitat fra: snakkesalig på lørdag 12. november 2022, klokken 16:35
Sitat fra: erikaak på lørdag 12. november 2022, klokken 15:53
Sitat fra: ABN på lørdag 12. november 2022, klokken 15:04
Måtte også godkjenne nå at jeg ikke fikk bil uten USS.
Levering endret til 28.nov-13.des.
Hvordan finner jeg evt vin i kildekode??🤔

H/S/20" H feste best. 28 Feb. Lev. DRM.

Du kan bruke denne linken og se om det står noe bak "vin" eller ikke:
https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp-bff-api/user-orders
(kommer fra denne siden https://linktr.ee/teslaupdate)

Du må være innlogget på Teslakontoen din i et annet vindu.

Denne virker ikke lengre.

Ok, takk for informasjon! Da slipper jeg å sjekke denne 40 ganger per dag. Har også chrome sin utvidelse "VIN finder". Fungerer den som den skal?

Ja, den er gulle god.

AUK

Noen har oppdatert min linje i arket.
Men det er korrekt informasjon, så den er grei.

(H/S 20)

Loff123

Ble en skriveleif der ja, rettet opp nå :)

Sitat fra: MR Ritz på lørdag 12. november 2022, klokken 17:31
Sitat fra: Loff123 på lørdag 12. november 2022, klokken 16:58
Ny her inne idag, 30.8 Bestillte jeg long range blå. fikk estimert levering 18.11-3.12. Idag fikk jeg Vin og ved å søke står det at dette er en bil fra Kina.2023mod. Båten gikk fra Trondheim i morges, og skal være i Bodø mandag flg. AIS. Så tipper det blir bil på meg neste uke

Båten ligger fortsatt i Trondheim
http://tsftp.no/Trondheim/cam145_4_image.jpg
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:416564/zoom:14

Jørn Håvard Haugen

Hei. Har en tesla modell y long range i bestilling, den ble bestilt 28 juni.
Jeg lurer på om jeg vil gjøre om til en performance. Vet folk om jeg havner bakers i køen da?
Blir det som om jeg skulle bestilt en ny en i dag?

ViktorS

Sitat fra: Jørn Håvard Haugen på lørdag 12. november 2022, klokken 21:57
Jeg lurer på om jeg vil gjøre om til en performance. Vet folk om jeg havner bakers i køen da?
Du havner nok bak i køen ja. Men med jokernord-opplegget til Tesla, kan du jo fort få bil i neste uke, eller om 1 år.. ingen som vet.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Jørn Håvard Haugen på lørdag 12. november 2022, klokken 21:57

Hvis du ringer til Tesla kan de ha en Performance på vei til Norge som ingen andre kunder har bestilt. Er ikke uvanlig at Tesla kan få til noe sånt.
Tesla Model Y                         2021-

Krissulf

Lite spørsmål. For oss som bestilte LR før mai, var ikke tilhengerfeste inkludert. Husker noen fikk telefon i nær ettertid fra tesla om HF var ønskelig. Er det et konfigurasjonsvalg systemet trenger for videre behandling, tror dere? Ikke blitt ringt selv ang spørsmålet.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Haggish

Til dere som lurer på om bilen har parkeringssensorer. Nå ser det ut til at de som har det allerede har fått de utkoblet og at bilen nå kun bruker Vision. Den kan allerede lukeparkere om du har kjøpt softvare.
https://youtu.be/-nBnZ7GqPiM
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

p0ppi

Hei, interessant å følge dette med leveringsdato av Model Y. Ser at mange har ventet siden april/mai, og først begynner få utleveringsdato nå.

Lurer litt på dette: Jeg bestilte min Model Y LR for et par uker siden, med levering des 2022 - feb 2023. (Hvit / Sort / 20"). Denne leveringen står fortsatt på følgende modell. Hvor realistisk er egentlig det? Har man virkelig en sjanse til å få levering i desember om man bestiller nå i dag?

snakkesalig

Sitat fra: p0ppi på søndag 13. november 2022, klokken 10:47
Hei, interessant å følge dette med leveringsdato av Model Y. Ser at mange har ventet siden april/mai, og først begynner få utleveringsdato nå.

Lurer litt på dette: Jeg bestilte min Model Y LR for et par uker siden, med levering des 2022 - feb 2023. (Hvit / Sort / 20"). Denne leveringen står fortsatt på følgende modell. Hvor realistisk er egentlig det? Har man virkelig en sjanse til å få levering i desember om man bestiller nå i dag?

Dette er vel konfig som kommer fra Berlin, så helt usannsynlig er det ikke. Men jeg ville ikke holdt pusten.

Alli

Sitat fra: snakkesalig på søndag 13. november 2022, klokken 11:04
Sitat fra: p0ppi på søndag 13. november 2022, klokken 10:47

Dette er vel konfig som kommer fra Berlin, så helt usannsynlig er det ikke. Men jeg ville ikke holdt pusten.

Dette er samme specs som mange her inne har, inklusiv meg selv på det opprinnelige kjøpet (har kjøpt en blå på inventory for å sikre bil før nyttår). Tror det er folk med bestillinger fra februar/mars på samme specs som stadig ikke har fått utlevert bil.
Vår bestilling på hvit/sort 20" er fra august, og vi har ikke noe estimat på leveringstid pt.

Så, min vurdering er at estimatet ditt er helt urealistisk, og sjansen for å få en bil i år anser jeg som utelukket. Håper jeg tar feil! :)

ViktorS

En ting jeg kom til å tenkte, er det slik at Tesla "tilfeldigvis" må sende en hvit/sort/20" til Tromsø før jeg får allokert bil, eller er det slik at det kommer feks 40 slike biler til Norge, og de sender til de som har ventet lengst?
For ser nå at andre som har bestilt samme bil, etter meg, med utlevering sørpå, får bil før meg...
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Haggish

Sitat fra: ViktorS på søndag 13. november 2022, klokken 12:05
En ting jeg kom til å tenkte, er det slik at Tesla "tilfeldigvis" må sende en hvit/sort/20" til Tromsø før jeg får allokert bil, eller er det slik at det kommer feks 40 slike biler til Norge, og de sender til de som har ventet lengst?
For ser nå at andre som har bestilt samme bil, etter meg, med utlevering sørpå, får bil før meg...

Je ser at noen i Trondheim får før meg i Oslo, så dette er nok litt tilfeldig. Jeg spurte Tesla Oslo om hva som bestemte rekkefølgen. Og svaret var bestillingstid, konfig, utleveringssted og når du svarte på utleveringssted på kontoen.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

HOFFERN342

Sitat fra: ViktorS på søndag 13. november 2022, klokken 12:05
Tror rent logistikkmessig så venter de med å sende bil til deg til de har en last som skal til Tromsø - gjerne i kombinasjon med flere bilselskaper som skal sende bil dit fra Tyskland. Har ikke sett dem sende en enkelt bil helt nord før utenom i spesielle tilfeller.

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA