Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Lucifer-

Hvit med 20", hvitt interiør og FSD i shoppen nå..

EDIT: Borte nå.

Stradifender

Spør igjen; hvor finner jeg utleveringssted i appen? Fått VIN. Fra Berlin. Men usikker på om det er Lilllestrøm eller Drammen.

Haggish

Tror ingen har Lillestrøm nå, jeg valgte det , men ble flyttet til Drammen 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

ndrsone

Jeg lurer også på hvordan man sjekker det. Tror jeg hadde Lillestrøm ved bestilling

Haggish

Prøvde og lete, men fant det ikke. Må nok kontakte Tesla 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Stradifender

Jepp tror det jeg også. Men er vel Drammen. Får vel beskjed når utleveringstidspunkt kommer, håper og tror det skjer snart.

RubberDucky

Jeg har forsøkt å kontakte Tesla på deres salgsspørmål- og leveringstelefon i to dager, men blir bare møtt med enten opptattsignal eller en evigvarende ringe-lyd.

Noen andre som har forsøkt å kontakte dem i det siste?

Jeg har også forsøkt å kontakte selger på Skøyen direkte på mail, men har foreløpig ikke fått noe svar der heller.

Merkelige greier.

2019 Mobilex Impala rullator

Krissulf

Sitat fra: Haggish på tirsdag 08. november 2022, klokken 12:15
Sitat fra: Krissulf på tirsdag 08. november 2022, klokken 11:49
Sitat fra: Haggish på tirsdag 08. november 2022, klokken 11:34
Til de som mener at andre går foran i køen.
Dette er svaret jeg fikk da jeg spurte min kontakt i Tesla om akkurat dette.

« Konfigurasjon, bestillingsdato, utleveringssted og når man gjorde klar stegene på Tesla-kontoen har betydning for levering.»

Når det gjelder stegene på konto regner jeg med at det er valg av utleveringssted han mener.

Takk for at du forhørte deg. Det kontakten din sier er hva jeg forventet er prosedyre. Jeg har bare fortsatt vansker med å skjønne evt hva jeg har gjort feil

Ser jo det er også noen med bestilling i Mars som ser ut til og ikke har fått bil!

Jeg spurte også om jeg ble flyttet bak i køen da de 45 dager etter min bestilling endret mitt utleveringssted fra Lillestrøm til Drammen, men det har jeg ikke fått svar på enda😉

Har sendt en mail til teslaDelivery angående dette. Av erfaring kan det ta en måned før svar. Av de som har bestilt bil i mars men ikke fått vin, tror jeg ikke de har havnet bak noen senere bestillinger? Men veldig forsinket med hvit/sort 20" utdelinger ser det ut som.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Krissulf

Sitat fra: RubberDucky på tirsdag 08. november 2022, klokken 14:06
Jeg har forsøkt å kontakte Tesla på deres salgsspørmål- og leveringstelefon i to dager, men blir bare møtt med enten opptattsignal eller en evigvarende ringe-lyd.

Jeg har også forsøkt å kontakte selger på Skøyen direkte på mail, men har foreløpig ikke fått noe svar der heller.

Merkelige greier.

Det kan gå i bølger hvor tilgjengelige de er. Til tider har jeg også erfart evig ringing, eller fått autosvar om at telefonlinjene er stengt, når klokka egentlig er innenfor tiden. Mulig telefonen deres skrues av til tider. Men opplevd å nå frem oftere om dagen, enn etter sommeren. Da var det så og si umulig. Uff, de burde være lei meg.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Elinatan

Sitat fra: RubberDucky på tirsdag 08. november 2022, klokken 14:06

Merkelige greier.

Har sendt sms siste to uker de svar vanligvis etter 24 timer. 59447069
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

tritrancs

I secured an inventory car as it is hopeless to get my grey car delivered before the new year. Not my favorite color but I guess I can live with it. Est delivery 11 nov - 26 nov. Found VIN in source code today after updated the financing info. Sent an SMS to Tesla to ask if they can add winter tires, got reply in about 10 mins that someone will contact.
Anyone know how to track where the car is given the VIN?
Tesla Model Y LR (rød/svart/19") bestilt 04/11, levert 06/12
Tesla Model Y LR (grå/svart/19") bestilt 14/9

Electroelectro

Sitat fra: HOFFERN342 på tirsdag 08. november 2022, klokken 11:36

« Konfigurasjon, bestillingsdato, utleveringssted og når man gjorde klar stegene på Tesla-kontoen har betydning for levering.»

Når det gjelder stegene på konto regner jeg med at det er valg av utleveringssted han mener.
Kan det ha noe å si når man betaler mon tro? Jo tidligere jo bedre? [emoji3166]

Har beholdt pengene på konto foreløpig, for å få litt renter mens jeg venter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Betaler jo først ei uke før du henter bilen.
Er vel ingen som setter inn pengene 1 år før....

Edit:Så en som svarte han har betalt allerede i april.
Ikke sånn det funket sist jeg hentet bil....

Alli

Sitat fra: tritrancs på tirsdag 08. november 2022, klokken 14:51
I secured an inventory car as it is hopeless to get my grey car delivered before the new year. Not my favorite color but I guess I can live with it. Est delivery 11 nov - 26 nov. Found VIN in source code today after updated the financing info. Sent an SMS to Tesla to ask if they can add winter tires, got reply in about 10 mins that someone will contact.

I don't think it is possible to track the car once it reaches Zeebrugge. Only a few ships from Shanghai to Zeebrugge has the option of tracking the vehicle using VIN.

Given your EDD, I assume your vehicle was on Høegh Copenhagen, which arrived at Zeebrugge a few days ago. You might get a hit on VIN to confirm this using the My Cargo-function at https://www.hoeghautoliners.com/.

tritrancs

Sitat fra: Alli på tirsdag 08. november 2022, klokken 16:45
Sitat fra: tritrancs på tirsdag 08. november 2022, klokken 14:51

I don't think it is possible to track the car once it reaches Zeebrugge. Only a few ships from Shanghai to Zeebrugge has the option of tracking the vehicle using VIN.

Given your EDD, I assume your vehicle was on Høegh Copenhagen, which arrived at Zeebrugge a few days ago. You might get a hit on VIN to confirm this using the My Cargo-function at https://www.hoeghautoliners.com/.

Thanks, i can see my car was on that boat, probably may ask the guy at Tesla when they call to add the winter tires to see if he has more information about the car.
Tesla Model Y LR (rød/svart/19") bestilt 04/11, levert 06/12
Tesla Model Y LR (grå/svart/19") bestilt 14/9

erikaak

Sitat fra: Electroelectro på tirsdag 08. november 2022, klokken 15:58
Sitat fra: HOFFERN342 på tirsdag 08. november 2022, klokken 11:36

Kan det ha noe å si når man betaler mon tro? Jo tidligere jo bedre? [emoji3166]

Har beholdt pengene på konto foreløpig, for å få litt renter mens jeg venter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Betaler jo først ei uke før du henter bilen.
Er vel ingen som setter inn pengene 1 år før....

Edit:Så en som svarte han har betalt allerede i april.
Ikke sånn det funket sist jeg hentet bil....

Det var meg. Vel, jeg betalte når kontosiden ba meg om det. Ser i ettertid at det ikke hadde vært nødvendig. Kan i det minste vente til man får VIN, og jeg vet folk venter enda lengre - til få dager før utlevering. 
Til mitt forsvar trodde jeg da at jeg skulle få bilen i mai mnd.. ;)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA