Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Haggish

Du får sende en pm til de som har bestilt litt etter deg med samme konfig. Om de bekrefter at de har fått bil og du fortsatt ikke har hørt noe, bør du ta det opp med noe høyere opp en de på kundeservice. Eventuelt med delivery🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Teslarookie

Jeg pratet akkurat med Tesla kundeservice for n-te gang ila de siste månedene. Denne gangen kunne de gi meg beskjed om at jeg hadde fått soft match på bilen. Er det noen som kan forklare hva det egentlig betyr?

LR Hvit/svart 20'' bestilt 09.05

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

Teslarookie

Sitat fra: Trultefan på mandag 07. november 2022, klokken 09:16
Du får ringe en gang til å spørre  :laugh:

Haha, han sa hva det betydde med typisk Tesla kundeservice kutyme, veldig lite konkret. Derfor jeg henvendte meg hit da jeg tenkte det kanskje kunne være noen som hadde fått samme beskjed tidligere og har erfaring med hendelsesforløpet videre.

Lucifer-

Sitat fra: Teslarookie på mandag 07. november 2022, klokken 09:13
Jeg pratet akkurat med Tesla kundeservice for n-te gang ila de siste månedene. Denne gangen kunne de gi meg beskjed om at jeg hadde fått soft match på bilen. Er det noen som kan forklare hva det egentlig betyr?

Har du sjekket kildekoden for VIN?

erikaak

Slik jeg har forstått det er "soft match" bare tull og du kan egentlig ikke stole på noen uttalelser før du faktisk har en VIN på nettsiden/ i kildekoden. Sikkert et uttrykk som er kommet opp for å kjøpe seg tid i virrvarret av tullelogistikken til Tesla.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Teslarookie

Sitat fra: Lucifer- på mandag 07. november 2022, klokken 09:26
Sitat fra: Teslarookie på mandag 07. november 2022, klokken 09:13

Har du sjekket kildekoden for VIN?

Ja, ikke noe som kommer opp der med VIN finder extension.

Teslarookie

Sitat fra: erikaak på mandag 07. november 2022, klokken 09:43
Slik jeg har forstått det er "soft match" bare tull og du kan egentlig ikke stole på noen uttalelser før du faktisk har en VIN på nettsiden/ i kildekoden. Sikkert et uttrykk som er kommet opp for å kjøpe seg tid i virrvarret av tullelogistikken til Tesla.

Jeg regnet egentlig med at det bare var tull, takk for svar!

AyuCon

Jeg kjøpte meg en brukt Y performance så jeg trenger ikke min LR Y som er planlagt levert nov/dec. Noen som vil overta den? Tar ikke noe påslag.

Har VIN.
2023, kina, rød/svart, HF, 19" S/V. Utlev, trondheim.

erikaak

Sitat fra: AyuCon på mandag 07. november 2022, klokken 09:51
Jeg kjøpte meg en brukt Y performance så jeg trenger ikke min LR Y som er planlagt levert nov/dec. Noen som vil overta den? Tar ikke noe påslag.

Har VIN.
2023, kina, rød/svart, HF, 19" S/V. Utlev, trondheim.

Ikke helt uaktuelt...sender i så fall PM.  :+1:
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

odky

Har en ide om at min LRY B/S 19" ble satt av på kaia i Zeebrugge her før helga. Det virker slik når jeg taster VIN inn på "My cargo" hos Høegh Autoliners. Mitt spørsmål er, hvordan sporer jeg veien videre for bilen til Norge? Hvor lang tid tar det å få biler fra Belgia til Norge?
EDD er nå justert et par ganger med noen dager, og står nå 15.11 til 30.11 levering Kristiansand.
Tesla Model Y LR blå (bestilt 4.8.22)
Tesla Model 3 LR blå (2019)
Hyundai Ioniq blå (2016) solgt

Stradifender

Fått VIN fra Berlin. S/S 20". EDD 14-29/11. Bestilt 11/3. Noen som vet hvilken båt den kommer med? Auto Achieve som kommer onsdag?

Og hvilke regneark for levering  ligger ute? Link

odky

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit#gid=0

Sitat fra: Stradifender på mandag 07. november 2022, klokken 10:34
Fått VIN fra Berlin. S/S 20". EDD 14-29/11. Bestilt 11/3. Noen som vet hvilken båt den kommer med? Auto Achieve som kommer onsdag?

Tesla Model Y LR blå (bestilt 4.8.22)
Tesla Model 3 LR blå (2019)
Hyundai Ioniq blå (2016) solgt

Electroelectro

Sitat fra: Stradifender på mandag 07. november 2022, klokken 10:34

Hvor har du utlevering ?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA