Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

joakimfm

Sitat fra: Luvcap på tirsdag 01. november 2022, klokken 10:37
Ser ut som Weser Highway ankommer Trondheim 07.11 kl. 06. Vet ikke hvor den kommer fra. Denne båten har vel lastet av Tesla i Trondheim tidligere? Den skal videre til Tromsø samme dag.

Dette kan vell ikke stemme nå? Weser Highway er på vei til Grimsby i England.

skjelsba

Fikk endelig VIN i kildekoden i går kveld, samtidig med at levering ble flyttet en uke ut i tid (nå er det 21.11-6.12), Jeg bestilte s/s 19" den 12.mai til Drammen.
XP7YGCEK1PB043xxx

Dette blir en 2023-modell fra Berlin etter hva jeg kan se, er spent på om den kommer med ultrasonic-sensorer som tidligere. Noen som vet? Finnes det noen youtubetester av hvordan biler uten sensor funker? Har forsøkt å søke, men ikke funnet noe.

Krissulf

Gleder meg på alle som får VIN sine vegne, men det er noe frustrerende at jeg ikke har fått VIN i kildekoden med samme konfigurasjon og leveringssted, bestilt 29 april.
Jeg skjønner virkelig ingenting. Kontorene sier de ikke har noe system på dette.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Trultefan

Sitat fra: skjelsba på torsdag 03. november 2022, klokken 08:36
Fikk endelig VIN i kildekoden i går kveld, samtidig med at levering ble flyttet en uke ut i tid (nå er det 21.11-6.12), Jeg bestilte s/s 19" den 12.mai til Drammen.
XP7YGCEK1PB043xxx

Dette blir en 2023-modell fra Berlin etter hva jeg kan se, er spent på om den kommer med ultrasonic-sensorer som tidligere. Noen som vet? Finnes det noen youtubetester av hvordan biler uten sensor funker? Har forsøkt å søke, men ikke funnet noe.

Jeg har fått 2023 vin i 43xxx serien på en myp. Fikk melding på kontoen om å godkjenne mottak av bil uten uss
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

Electroelectro

Sitat fra: Krissulf på torsdag 03. november 2022, klokken 09:14
Gleder meg på alle som får VIN sine vegne, men det er noe frustrerende at jeg ikke har fått VIN i kildekoden med samme konfigurasjon og leveringssted, bestilt 29 april.
Jeg skjønner virkelig ingenting. Kontorene sier de ikke har noe system på dette.

Tesla i et nøtteskall.
De har aldri hatt system på det.
Og om du som kunde mener det ikke er greit så sier dem bare byebye.
Ikke sikker du får bil selv om du bestilte 1 år før en annen

Odinpodin

Akkurat nå man svelge det meste og håpe på det beste, men spørs om ikke tesla må endre litt praksis i 2023, dem byner å få tøff konkuranse, minner litt om apple vs alle andre når de første iphone modellene kom

Haggish

Legger merke til at biler nå forsvinner fra excel arket. Om det er de som har fått bil er det vel litt dumt, burde heller stått mottatt dato 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

erikaak

Sitat fra: Odinpodin på torsdag 03. november 2022, klokken 10:13
Akkurat nå man svelge det meste og håpe på det beste, men spørs om ikke tesla må endre litt praksis i 2023, dem byner å få tøff konkuranse, minner litt om apple vs alle andre når de første iphone modellene kom

Enig. Ironisk nok er de så opptatt av profittmaksimering at de ikke får maksimert profitten (mange avbestiller pga gjentakende falske løfter). Flyter enda på stor etterspørsel, men på sikt kan dette bli en utfordring.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

ndrsone

Hvis jeg ser at mange med samme config og samme utleveringssted men senere bestillingsdato får før meg, og det gjør at jeg får neste år så blir det nok en annen bil. Foretrekker Tesla, men de er ikke de eneste der ute - og kundeservice veier også tungt.

lifecycle

Står noen hvite og svarte Y på kaia i Drammen nå (tror det er Performance, men kan være LR også)
(Vedlegg 1)

Ser også ut som det står noen et annet sted der nede, men det er så lang avstand at det kan være et helt annet merke for alt jeg vet...
(Vedlegg 2)

Krissulf

Se der ja, antar det er mange P og noen LR, der Vin allerede er tildelt. Vet ikke om noen har vært borti at VIN tildeles først i Norge?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Luvcap

Sitat fra: joakimfm på torsdag 03. november 2022, klokken 08:13
Sitat fra: Luvcap på tirsdag 01. november 2022, klokken 10:37
Ser ut som Weser Highway ankommer Trondheim 07.11 kl. 06. Vet ikke hvor den kommer fra. Denne båten har vel lastet av Tesla i Trondheim tidligere? Den skal videre til Tromsø samme dag.

Dette kan vell ikke stemme nå? Weser Highway er på vei til Grimsby i England.

Ser nå på Trondheim Havn sine sider at båten er forventet 09.11. Om den bruker 1 døgn fra Tyskland til Grimsby, så kan den vel fortsatt rekke seg tilbake til Tyskland/Belgia å laste Tesla hit. Om det er tilfellet, aner jeg ikke.

ndrsone

Der endret min EDD seg igjen, fra 13. november - 20. desember til November 26 - December 12

snakkesalig

Hv/Hv/20 LR inventory i Drammen lagt ut i dag (men lå selvsagt ikke lenge).

ViktorS

Sitat fra: ndrsone på torsdag 03. november 2022, klokken 14:07
Der endret min EDD seg igjen, fra 13. november - 20. desember til November 26 - December 12
Min endret seg også fra 9/11 - 16/12 til 22/11 - 8/12.

Kan ikke se VIN noen plasser enda.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA