Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

ViktorS

Jeg har faktisk NULL tro på at jeg får min bil i år, når jeg ikke har fått VIN enda. Jeg gir det to uker til, og får jeg ikke VIN og nærmere dato da, så blir det kjøp av annen bil tenker jeg.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Taben

Sitat fra: ViktorS på søndag 30. oktober 2022, klokken 12:31
Jeg har faktisk NULL tro på at jeg får min bil i år, når jeg ikke har fått VIN enda. Jeg gir det to uker til, og får jeg ikke VIN og nærmere dato da, så blir det kjøp av annen bil tenker jeg.

Hei. Det skal registeres/ utleveres et stort antal model Y før nyttår, fordelt på YLR/ YP. Masse VIN nr som skal fordeles. Mitt anslag er 6.000 - 8.000 biler som skal fordeles innen nyttår, du er nok en av de som får bil. 
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

ViktorS

Tror fortsatt ikke på at de klarer å få bil fra Kina til Tromsø før nyttår. Når de ikke har klart å holde noen av de estimerte datoene de har gitt meg til nå 😂
Mai - juni - juli -aug/sep - sep/okt - des - okt/nov - okt - des/jan - nov - nov/des

Electroelectro

Jeg fikk jo også den beskjeden at det skulle leveres hinsides med biler i år når jeg ringte Tesla .men når en leser her at folk ikke har fått vin eller det er nada med båter som skal hit så har jeg også mine tvil.
Skrevet det før har ventet 8 måneder forrige gang og da fikk mange bil som bestilte lenge etter meg.
Men sånn er det når du liksom bor feil utleveringssted.....

doo-kie

Sitat fra: ViktorS på søndag 30. oktober 2022, klokken 12:48
Tror fortsatt ikke på at de klarer å få bil fra Kina til Tromsø før nyttår. Når de ikke har klart å holde noen av de estimerte datoene de har gitt meg til nå 😂
Mai - juni - juli -aug/sep - sep/okt - des - okt/nov - okt - des/jan - nov - nov/des
ser jo ut som det stort sett kun er blå å rød som har fått vin. Hvis de ikke satser på å få levert ut et stort antall Berlin biler. Er jo 2 mnd igjen av året så du har no stor mulighet å få bil i år.
2023 MY LR

Alli

Jeg er og skeptisk.

Det ryktes jo at det skal leveres et enormt antall biler, men pr nå er det ingen rene Tesla-chartrede skip på vei til Zeebrugge. Og det tar vel ca 6 uker å få bilene fra Shanghai til Norge, så skal man rekke å få levering før nyttår må det vel gå noen båter de neste pr ukene.

Mulig Berlin produserer en del som sendes til Norge, men synes det er litt lite volum derfra enda, og primært P, så tviler på at det blir så mange LR derfra at det virkelig monner, men tiden vil vise...

ViktorS

Alli: akkurat derfor jeg også tviler at jeg får levert bil før nyttår... Det er ett stykke fra Kina til Tromsø gitt. 6 uker, da havner vi rett før jul da. Og da må båten(e) avgårde asap.

Electroelectro

Sitat fra: ViktorS på søndag 30. oktober 2022, klokken 17:33
Alli: akkurat derfor jeg også tviler at jeg får levert bil før nyttår... Det er ett stykke fra Kina til Tromsø gitt. 6 uker, da havner vi rett før jul da. Og da må båten(e) avgårde asap.

Ser du har bestilt i april.
Jeg blir dårlig av å se det.
Spørs hvor mange som kjøper en Model Y til våren om den øker med 40-50000kr.
Kanskje Tesla setter ned prisen med 50000kr sånn at vi er tilbake til dagens pris.
Det hadde vært det eneste riktige.

HOFFERN342

Sitat fra: Electroelectro på søndag 30. oktober 2022, klokken 17:40

Kanskje Tesla setter ned prisen med 50000kr sånn at vi er tilbake til dagens pris.
Tviler. En ny Model Y LR i USA ligger på 700 000 ish.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ViktorS

Ja, det var en "bummer"... Da jeg bestilte var hvit/svart/20" estimert i mai. Alle andre i juli/august. Så jeg valgte da farge og felger jeg ikke ønsket pga leveringstiden. Så har andre, som har bestilt andre varianter, etter meg, fått bil... Frustrerende ja.. særlig når jeg droppet andre merker, fordi Tesla kunne levere tidligst. Også pr telefon sa de i mai at jeg burde få bil i juli, kanskje juni. Men neida.
Har også spurt om å bytte utleveringssted fra Tromsø til hvor som helst andre plass hvis det dukker opp bil, og at jeg kan ta hva som helst. Uten hell. Men har sett flere som har hentet ut biler fra shoppen... Synes det er helt latterlig hele opplegget.

Electroelectro

Sitat fra: ViktorS på søndag 30. oktober 2022, klokken 17:46

Ja, det var en "bummer"... Da jeg bestilte var hvit/svart/20" estimert i mai. Alle andre i juli/august. Så jeg valgte da farge og felger jeg ikke ønsket pga leveringstiden. Så har andre, som har bestilt andre varianter, etter meg, fått bil... Frustrerende ja.. særlig når jeg droppet andre merker, fordi Tesla kunne levere tidligst. Også pr telefon sa de i mai at jeg burde få bil i juli, kanskje juni. Men neida.
Har også spurt om å bytte utleveringssted fra Tromsø til hvor som helst andre plass hvis det dukker opp bil, og at jeg kan ta hva som helst. Uten hell. Men har sett flere som har hentet ut biler fra shoppen... Synes det er helt latterlig hele opplegget.

Var en svart med hvite seter tilgjengelig i går men den ble fort solgt.
Jeg ønsker ikke hvite seter ellers hadde det passet for meg.
Har vurdert kjøpe en brukt noen ganger som har gått 200-500km men føles feil å kaste penger på folk på den måten.
Kan trøste deg med at du ikke er alene med den framgangsmåten til Tesla.husker når jeg hadde ventet i 6-7 måneder så kom det haugevis med biler men da mente Tesla at jeg ikke kunne få selv om jeg hadde ventet lenge fordi jeg ikke bodde i Drammen.

Odinpodin

Sitat fra: HOFFERN342 på søndag 30. oktober 2022, klokken 17:44

Får ikke de 7500 usd i tax credit fra Jan 2023?

RJK

Sitat fra: Odinpodin på søndag 30. oktober 2022, klokken 18:48
Sitat fra: HOFFERN342 på søndag 30. oktober 2022, klokken 17:44

Får ikke de 7500 usd i tax credit fra Jan 2023?
Såvidt meg bekjent, importeres ikke kinesiskproduserte Teslaer til USA, ihvertfall ikke via Teslas offisielle kanaler. Privatimport kan sikkert forekomme, men da må det jo tas fra land som har samme ladeport som Tesla bruker i USA.

Er neppe aktuelt med Tesla med J1772/CCS1-kontakt, og dermed ikke mulighet for å lade på Tesla sine SuC-stasjoner.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Sitat fra: AyuCon på fredag 28. oktober 2022, klokken 11:31
Har VIN, men ingen 2022/2023 noe sted.
På oversiktsiden rett ette login på tesla.com? Før du klikker inn på bilen...

Alli

Sitat fra: geear på søndag 30. oktober 2022, klokken 19:37
Sitat fra: AyuCon på fredag 28. oktober 2022, klokken 11:31
Har VIN, men ingen 2022/2023 noe sted.
På oversiktsiden rett ette login på tesla.com? Før du klikker inn på bilen...

Du kan se årsmodell i VIN - om det tiende sifferet/tallet er P er det en 2023 mod. N er 2022.

Vi får en 2022 - den ble sendt fra Shanghai 3. oktober, og er da tydeligvis produsert før man skifter år 1. oktober.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA