Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Varmeapparatet trekker 3-4 kW. Sikkert mindre etterhvert. Hvor mange kWt dette blir avhenger jo av hvor lenge man kjører, men kjører du i en time har det trukket 3-4 kWt.

Nå var poenget at en vifte på 150W ikke hjelper stort....
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

marsetbor

Sitat fra: erikaak på tirsdag 13. desember 2022, klokken 15:05
Sitat fra: marsetbor på tirsdag 13. desember 2022, klokken 13:37
Sitat fra: erikaak på tirsdag 13. desember 2022, klokken 10:53
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 13. desember 2022, klokken 10:39
Sitat fra: Krissulf på tirsdag 13. desember 2022, klokken 09:36
God følelse å se at bilen er registrert. Ser på kjøretøyopplysninger på vegvesenet sin side at max taklast er 0kg. Ville tatt seg ut om 2023 modellen plutselig ikke tillot takstativ.
Finner enda ikke bilen min hos Statens vegvesen. Vet du noe om når dette kan bli klart?

Den må vel lastes av båten først har jeg forstått. Regner med skjer rimelig raskt etter det.

Ja, jeg regner med at registreringen skjer rimelig raskt etter at bilen lastes av. F.eks. så har jeg utlevering av bil mandag 20. desember 09:00 i Bodø. Bilen er etter alle solemerker på Main Highway som ankommer Ålesund 13. desember og Trondheim 15. desember. Jeg tipper båten er i Bodø til helga.

"Mandag 20.desember"..?  ;) Ikke møt feil dag nå da!  :laugh:

Der gikk det litt fort i svingene! Levering er på tirsdag :laugh:
Tesla Model Y 2023

Haggish

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 14. desember 2022, klokken 07:32
Varmeapparatet trekker 3-4 kW. Sikkert mindre etterhvert. Hvor mange kWt dette blir avhenger jo av hvor lenge man kjører, men kjører du i en time har det trukket 3-4 kWt.

Nå kreves det vel ikke mer energi til og varme opp en kupe i en elbil enn det var før i ICEbiler.
hvorfor så stort forbruk er vel for de elbiler som også varmer opp batteriet, som er en stor masse som krever mye energi.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Krissulf

Levering planlagt i morgen. Om jeg kommer til en nedsnødd tesla blir det trolig en utfordring å inspisere utsiden..
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Haggish

Sitat fra: Krissulf på onsdag 14. desember 2022, klokken 09:36
Levering planlagt i morgen. Om jeg kommer til en nedsnødd tesla blir det trolig en utfordring å inspisere utsiden..

Den er nok ikke nedsnødd om det ikke snør når du henter den. 😉 Da jeg hentet ( i sludd) fant jeg kun et på småting, bl.a. Møkkete taktrekk etter innlasting av sommerdekk. Resten ( kun noen småting det også)  sjekket jeg før bilen var gått 160 km og tok bilder og sendte inn i appen. Fikk time en uke etterpå for sjekk. 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

marsetbor

Nå har jeg funnet VIN-nummeret hos Vegvesenet. Betyr ikke det at bilen har ankommet Norge? Mulig bilen har kommet med en annen båt enn Main Highway?
Tesla Model Y 2023

ViktorS

Sitat fra: Haggish på onsdag 14. desember 2022, klokken 09:05

Nå kreves det vel ikke mer energi til og varme opp en kupe i en elbil enn det var før i ICEbiler.
hvorfor så stort forbruk er vel for de elbiler som også varmer opp batteriet, som er en stor masse som krever mye energi.
Kan man varme opp kun kupe? Har mye småkjøring, og trenger ikke varme opp batteriet hver gang.. men litt varme inni bilen vil jeg gjerne ha:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

DagfinnN

Sitat fra: ViktorS på onsdag 14. desember 2022, klokken 10:04
Sitat fra: Haggish på onsdag 14. desember 2022, klokken 09:05

Kan man varme opp kun kupe? Har mye småkjøring, og trenger ikke varme opp batteriet hver gang.. men litt varme inni bilen vil jeg gjerne ha:)
Husk at TMY har varmepumpe og bruker vesentlig mindre effekt til varme - kanskje bare 1 kwt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

erikaak

Sitat fra: marsetbor på onsdag 14. desember 2022, klokken 09:57
Nå har jeg funnet VIN-nummeret hos Vegvesenet. Betyr ikke det at bilen har ankommet Norge? Mulig bilen har kommet med en annen båt enn Main Highway?

Jeg fant også informasjon hos Vegvesenet nå. Bilen ankommer ikke trondheim før fredag morgen (om den er på Main Highway). Mulig de kan registrere når den enda er på båt? Gjenstår vel bare en sms fra vegvesenet nå, så er bilene registrert på oss  :)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

marsetbor

Enten var bilene våre på en annen båt som ingen av oss har visst om, eller så har Vegvesenet mottatt melding om disse så snart båten ankom Norge.
Tesla Model Y 2023

ViktorS

Min bil er også registrert hos statens vegvesen nå. Har vært i kontakt med enter ang 1 mnd gratis forsikring, og de er nok det beste alternativet til videre forsikring også. Nå gjenstår bare å betale inn egenkapital til Tesla :)
Noe annet man må huske på ?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

KABR

Da er det lossing i Ålesund.
Utlevering 21. desember i Trondheim.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: KABR på onsdag 14. desember 2022, klokken 12:44

Da er det lossing i Ålesund.
Utlevering 21. desember i Trondheim.

Og folk sier at ikke alt er svart/hvitt her i verden...
Tesla Model Y                         2021-

Oisteinh

Hei. Skal hente bil i Drammen lørdag klokken 15. forsøkt å få tak i Tesla, uten hell, for å høre om det er noen muligheter for å bytte til vinterdekk i området. Vet noen av dere om det er mulig?

Haggish

Sitat fra: Oisteinh på onsdag 14. desember 2022, klokken 17:17
Hei. Skal hente bil i Drammen lørdag klokken 15. forsøkt å få tak i Tesla, uten hell, for å høre om det er noen muligheter for å bytte til vinterdekk i området. Vet noen av dere om det er mulig?

Byttet hos dekk og felg rett borti Tordenskiold gata kun 550 kr
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA