Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Odinpodin

Ekstra 18k i engangsavgift neste år da? Eller har jeg missforstått? (+ Moms så nesten 50k økning?)

ndrsone

Sitat fra: Odinpodin på torsdag 06. oktober 2022, klokken 12:11
Ekstra 18k i engangsavgift neste år da? Eller har jeg missforstått? (+ Moms så nesten 50k økning?)

Helt riktig..

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Odinpodin

Får håpe tesla prioriterer det norske markedet før nyttår, ihvertfall dere som har ventet siden mars/april

ViktorS

Hvis det skulle bikke over til 2023 før min April-bestilling kommer, kansellerer jeg kjøpet. Så jeg håper de klarer å snekre noen datoer temmelig kjappt!
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

odark

Sitat fra: ViktorS på torsdag 06. oktober 2022, klokken 14:15
Hvis det skulle bikke over til 2023 før min April-bestilling kommer, kansellerer jeg kjøpet. Så jeg håper de klarer å snekre noen datoer temmelig kjappt!
Svært fristet til å kansellere her også, dersom dette vedtas og bilene blir forsinket. Nå har det forresten snart gått en uke siden EDD forsvant fra mange her i norge med ingen oppdatering...
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

erikaak

Også fristet til å kansellere om det skjer. Problemet er hvilket alternativ jeg da har? Andre elbiler i samme klasse blir jo også dyrere. Og det er Y jeg vil ha i denne klassen.
Får ta en vurdering om annen drivlinje, men vanskelig når man har blitt vant til eldrift!
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Krissulf

Samme her. Men vanskelig å finne gode alternativer om man må starte en ny bestillingsprosess. Lett å føle seg lurt om det bikker årsskiftet. (valgte tesla bla. grunnet kortere lev. tid enn andre).
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ViktorS

Sitat fra: Krissulf på torsdag 06. oktober 2022, klokken 14:58
Samme her. Men vanskelig å finne gode alternativer om man må starte en ny bestillingsprosess. Lett å føle seg lurt om det bikker årsskiftet. (valgte tesla bla. grunnet kortere lev. tid enn andre).
Haha, samme her. Det sto mellom id4gtx, polestar2, Skoda og tesla. Da jeg bestilte i april, var levering av Tesla estimert til Mai. Så da ble det denne. Valgte tom hvit og 20", selv om jeg ikke ville ha det, fordi det ga levering i mai, i stedet for juli.

Hvis jeg ikke får dato straks, blir det annen bil, muligens hybrid, kjøpt på Finn no !:) Gjerne bil med fungerende parkeringssensorer 😅
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Odinpodin

Tesla kan vel finne frem VIN kalkulatoren og registrere biler før de er i landet(på båt, parkeringsplass i tyskland osv.)? eller må bilen fysisk være i Norge?

Thob

Er det ikke bare å kjøpe en på Finn da? Fins jo flust av helt nye biler tilsalgs nå, ganske sikker på at du får tak i en til veiledende pris også nå

Odinpodin

Hmm, er faktisk en del helt nye som er fornuftig priset fortsatt, må innrømme at jeg trodde folk tok seg bedre betalt utifra dagens situasjon

Haggish

Ja, prisene bør vel stige etter regjeringens bilavgifter i budsjettet😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Kim-

Da var GRANDE CALIFORNIA på vei mot suezkanalen etter å ha lagt til Kai i shanghai over 2 døgn for lasting av biler. Muligens det kommer VIN om ikke så lenge?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA