Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

tritrancs

Good luck to all of you who are waiting for the car. I have good feeling that those got vin assigned will get the car before the new year.
Took my inventory car delivered yesterday. It took a bit time as we found some small paint issues, but they managed to fix it so it's fine. 2023 from China with sensors, and the sensors seem to work fine.
Mine was shown in vegvesen.no more than 10 days before getting an SMS to confirm on Saturday, then it is registered Monday afternoon.
Tesla Model Y LR (rød/svart/19") bestilt 04/11, levert 06/12
Tesla Model Y LR (grå/svart/19") bestilt 14/9

doo-kie

Der fikk jeg den lite hyggelige telefonen fra Tesla om at klimaanlegget mitt feilet under obligatorisk test som de må gjøre nå på samtlige biler før utlevering. Har egentlig utlevering i morgen😡 de kunne ikke si noe om når de fikk deler, men håpet de fikk det på plass i år😳 så da mister man vel den gratis måneden med forsikring som man var lovet.
2023 MY LR

Kim-

Kjedelig. men hadde og vært kjedelig å få den ut uten at varmeapparatet virker da. Hvis du ikke har bil kan du jo spørre om loaner?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

doo-kie

Sitat fra: Kim- på onsdag 07. desember 2022, klokken 17:52
Kjedelig. men hadde og vært kjedelig å få den ut uten at varmeapparatet virker da. Hvis du ikke har bil kan du jo spørre om loaner?

Joda, helt klart. Kjipt når man har ventet på bil siden i mai. De kunne ikke svare på om de hadde låne bil. Da måtte jeg kontakte service i morgen. Har heldigvis avtale med kjøper på min bil at han får den når min bil er på plass.
2023 MY LR

Electroelectro

Virker som det er mer enn nok biler nå.
Fikk telefon igjen fra Tesla om jeg ville bytte tilbake fra performance til LR men nå er bilen betalt og jeg går for Performance .
Håper alle de som har ventet kan få bil nå .

kpj

Sitat fra: doo-kie på onsdag 07. desember 2022, klokken 17:47
Der fikk jeg den lite hyggelige telefonen fra Tesla om at klimaanlegget mitt feilet under obligatorisk test som de må gjøre nå på samtlige biler før utlevering. Har egentlig utlevering i morgen😡 de kunne ikke si noe om når de fikk deler, men håpet de fikk det på plass i år😳 så da mister man vel den gratis måneden med forsikring som man var lovet.

Interessant 🤔 Siden jeg ikke har hørt noe får jeg håpe at jeg får et fungerende klimaanlegg på min når jeg henter i dag 😅

Vikan88

Fikk akkurat samme telefon i trondheim, blir oppgitt :-[

KABR

Bestilte LR hvit med 19" og vinterdekk på mandag 6. juni.
Mandag 5. desember kom VIN fram på tesla.com.
Står leveranse mellom 16. des - 31. des i appen (Trondheim).
VIN med serienr som starter på 54.. XP7YGCEK3PB054XXX....

Så da blir det spennende å se.
XP7YGCEK5PB052471 ligger ute på finn.no
Om det produseres 3000 biler i uka, så er det en liten mulighet for registrering før nyttår.
Men det blir vel eventuelt på håret...

Noen som vet om VIN opprettes før produksjon, i produksjon eller etter at bilen er produsert?

Spennende å se om man får noe varsel fra Tesla snart...

Gaaasen

Main Highways ankomst til Trondheim er flyttet fra 12 Desember til 18 Desember med ankomst fra Bodø og Videre til Ålesund etter Trondheim. Det vil isåfall være motsatt rute enn tidligere. Går ut fra at Tromsø da vil være før Bodø hvis Trondheim havn har skrevet inn rett på lista.

geear

Sitat fra: Vikan88 på torsdag 08. desember 2022, klokken 07:45

Fikk akkurat samme telefon i trondheim, blir oppgitt :-[
Kjipt, men bra de har sluttet å levere ut biler med defekt klimaanlegg.

keith11

Sitat fra: Electroelectro på onsdag 07. desember 2022, klokken 18:19
Virker som det er mer enn nok biler nå.
Fikk telefon igjen fra Tesla om jeg ville bytte tilbake fra performance til LR men nå er bilen betalt og jeg går for Performance .
Håper alle de som har ventet kan få bil nå .

Hei, når bestilte du og hvilke configuration?

ViktorS

Sitat fra: KABR på torsdag 08. desember 2022, klokken 08:39
Bestilte LR hvit med 19" og vinterdekk på mandag 6. juni.
Mandag 5. desember kom VIN fram på tesla.com.
Står leveranse mellom 16. des - 31. des i appen (Trondheim).
VIN med serienr som starter på 54.. XP7YGCEK3PB054XXX....

Så da blir det spennende å se.
XP7YGCEK5PB052471 ligger ute på finn.no
Om det produseres 3000 biler i uka, så er det en liten mulighet for registrering før nyttår.
Men det blir vel eventuelt på håret...

Noen som vet om VIN opprettes før produksjon, i produksjon eller etter at bilen er produsert?

Spennende å se om man får noe varsel fra Tesla snart...

Spennende.. Har selv følgende VIN: XP7YGCEK0PB0527**, som jeg fikk 28/11 skjult i kildekode. har ikke hørt noe mere fra hverken tesla, enter, og ingen treff hos vegvesen.
eneste jeg har hørt er at jeg hører fra mitt tesla team "snarest" det var 4 dager siden.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ViktorS

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

standahm

Hentet bil i Drammen i går (XP7YGCEK2PB048###). Hadde tid 10:40 men bilen ble ikke kjørt fram før nesten 3 timer senere. Dere som skal hente bil i desember bør nok beregne god tid...

Ser ikke tegn til UltraLyd sensorer foran eller bak. hmmm

Batteriet hadde 20%, men siden jeg hadde aktivert bremsen og så testet dører og luker i kulda så var SOC 17% da jeg kjørte avgårde.  Ladeopplevelse utenfor Holmestrand var topp pga. enkelhet og hyggelig prat med en senior ModX eier. Jeg ladet bare fra 6%-41% (73 kW effekt) før jeg kjørte videre til Sandefjord.

Imponert over bilen, men dere ser jo nedenfor hvilken bil jeg bytter over fra  :D
Tesla 2023 MY LR XP7YGCEK2PB048### (reg. 12-2022)
Renault Zoe 2014 Q210 Sort Intense (solgt).

AUK

Sitat fra: standahm på torsdag 08. desember 2022, klokken 15:09
Hentet bil i Drammen i går (XP7YGCEK2PB048###). Hadde tid 10:40 men bilen ble ikke kjørt fram før nesten 3 timer senere. Dere som skal hente bil i desember bør nok beregne god tid...
  :D

Ha! Jeg har maks 20 minutter etter avtalt tid. Får se hvordan det går.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA