Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Necroschristos

Sitat fra: Kaptein70 på onsdag 23. november 2022, klokken 10:28
noen som har mail adresse for kansellering av ordre ... ingen av salgskontorene svarer  >:(

Alternativet er at du bare mailar dom. Opplever at de svare rimeligt snabbt, max 1 time ellers så

peterka

Fått tilbud om å overta hvit Y P da ingen estimert dato Y LR som er bestilt i juni. Skal eg bare slå til? Han selger den til meg til kostpris

Alli

Sitat fra: peterka på onsdag 23. november 2022, klokken 13:37
Fått tilbud om å overta hvit Y P da ingen estimert dato Y LR som er bestilt i juni. Skal eg bare slå til? Han selger den til meg til kostpris

Jeg ville slått til, til kostpris.

Du får jo da en Performance til samme pris som du må regne med å betale for en LR etter nyttår. Det er vel lite som tyder på at du får LR'en før nyttår slik det ser ut nå, så om du uansett må/ønsker å bytte bil, så er det jo egentlig en ren oppgradering, uten pristillegg.

peterka

21 tommer på vinterdekk høyres litt heavy ut, men er vel tull å gå for 19 tommer også. Piggdekk er vel tull også eller?

snakkesalig

Blå/sort/20" inventory i Tromsø:
https://www.tesla.com/no_NO/my/order/LRWY246_f34e752d4d7f6b7b3791d4ac6b820763

Edit: Gone with the wind

ViktorS

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 23. november 2022, klokken 14:20

Helt, helt vannvittig at ventende kunder ikke får tilbud om disse. Særlig når man akkurat har vært i kontakt med de om dette. (Må spesifisere at de sa at de ikke hadde systemer for dette... til tross for at det alikevel innimellom gies bort slike avbestilte biler til nye kunder...)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

snakkesalig

Sitat fra: ViktorS på onsdag 23. november 2022, klokken 14:33

Helt, helt vannvittig at ventende kunder ikke får tilbud om disse. Særlig når man akkurat har vært i kontakt med de om dette. (Må spesifisere at de sa at de ikke hadde systemer for dette... til tross for at det alikevel innimellom gies bort slike avbestilte biler til nye kunder...)

Noen selgere har i alle fall mulighet til å fange opp slikt, jeg ga også min selger beskjed om å bli kontaktet dersom en ledig bil, (nesten) uansett konfig dukket opp, noe han også gjorde ved to anledninger (ene gangen var det feil farge, andre gangen var det en P).
Men det er sikkert forskjell på selgere og hvor langt de gidder å strekke seg for kundene sine..

ViktorS

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 23. november 2022, klokken 14:45
Sitat fra: ViktorS på onsdag 23. november 2022, klokken 14:33

Noen selgere har i alle fall mulighet til å fange opp slikt, jeg ga også min selger beskjed om å bli kontaktet dersom en ledig bil, (nesten) uansett konfig dukket opp, noe han også gjorde ved to anledninger (ene gangen var det feil farge, andre gangen var det en P).
Men det er sikkert forskjell på selgere og hvor langt de gidder å strekke seg for kundene sine..

haha, så det kommer an på hvilke selgere som er på jobb. Dette blir jo bare bedre og bedre hahaha :D hvor i landet var dette? Skal ringe de å si at jeg kan stille på 24 timer.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Odinpodin

Satte en telefon med autorefresh hvert femte sekund som jeg tittet på iblant mens jeg jobbet for å rekke en inventory bil...må være bestemt på forhånd hvilke konfigurasjon du kan akseptere.

erh

Jeg fikk melding fra Tesla om at levering skjer til adressen min fra profilen selv om det står Drammen ved leveringsinfo, så da regner jeg med den dukker opp her.

Da gjenstår bare å få kontakt med Enter forsikring, har noen av dere med levering til uka hørt fra dem hvis dere valgte 30 dager gratis forsikring?

GOS

Sitat fra: erh på torsdag 24. november 2022, klokken 06:32
Jeg fikk melding fra Tesla om at levering skjer til adressen min fra profilen selv om det står Drammen ved leveringsinfo, så da regner jeg med den dukker opp her.

Fa gjenstår bare å få kontakt med Enter forsikring, har noen alderen med levering til uka hørt fra dem hvis dere valgte 30 dager gratis forsikring?

Jeg har utlevering til uka, hatt VIN nummer i koden i 1 måned +, og Enter tok kontakt med meg den 01.11 og hsr deretter hstt gyldig forsikring når bilen en gang blir registrert.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Alli

Sitat fra: erh på torsdag 24. november 2022, klokken 06:32

Da gjenstår bare å få kontakt med Enter forsikring, har noen av dere med levering til uka hørt fra dem hvis dere valgte 30 dager gratis forsikring?

Vi har levering neste uke, og hadde ikke hørt fra Enter, så ringte dem selv i starten av uken. De har fått lagt inn garanti på bilen så alt er klart til henting forsikringsmessig.

Electroelectro

Da fikk jeg telefon fra Tesla.
Bestilte 20 oktober svart/svart LR .
Om jeg ville eller har en Performance.
Prisforskjellen er 25000kr så jeg takket ja med en gang.
Fint å får bil bare en måned etter bestilling.
Lykke til videre til alle andre som har ventet på bil siden mars/april.
(Som er bare tragisk)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA