Digital avregistrering er nå aktivert hos SVV

Startet av elektrolux, mandag 12. september 2022, klokken 10:06

« forrige - neste »

elektrolux

Fra i dag kan en enkelt selv avregistrere kjøretøy som ikke er i daglig bruk.

Benyttet anledningen til å avregitrere Buddy M9 som jeg mekker på, og camperen som ikke skal brukes på en god stund.

Dermed spares både veiavgift og forsikring.

https://dinside.dagbladet.no/motor/na-er-det-slutt-pa-dette/77146029
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

goggo

Oj, dette var jeg ikke klar over. Er det ingen gebyrer eller noen ting for å registrere igjen?
Da tror jeg at jeg avregistrerer Twizyen noen måneder i vinter, jeg er en sånn frysepinn at jeg sikkert ikke kommer til å bruke den mye i vintermånedene uansett selv om det nesten ikke er noe snø her nede på solkysten...

Mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

ToWalkOrDrive

Sitat fra: goggo på mandag 12. september 2022, klokken 11:10
Oj, dette var jeg ikke klar over. Er det ingen gebyrer eller noen ting for å registrere igjen?
Da tror jeg at jeg avregistrerer Twizyen noen måneder i vinter, jeg er en sånn frysepinn at jeg sikkert ikke kommer til å bruke den mye i vintermånedene uansett selv om det nesten ikke er noe snø her nede på solkysten...

Mvh
Hugo

Twizy er vel registrert som en 4-hjuls motorsykkel. Vet at noen forsikringsselskap kun baserer premien på 6 måneder om sommeren for motorsykler, sånn at du ikke får det billigere om du avregistrerer om vinteren. Men Trafikkforsikringsavgiften blir gjerne billigere (er vel ca 2000,- i året for motorsykler).
Tesla Model Y                         2021-

goggo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 12. september 2022, klokken 13:16
Sitat fra: goggo på mandag 12. september 2022, klokken 11:10

Mvh
Hugo

Twizy er vel registrert som en 4-hjuls motorsykkel. Vet at noen forsikringsselskap kun baserer premien på 6 måneder om sommeren for motorsykler, sånn at du ikke får det billigere om du avregistrerer om vinteren. Men Trafikkforsikringsavgiften blir gjerne billigere (er vel ca 2000,- i året for motorsykler).

Jeg sparer rundt en tusenlapp på trafikkforsikringsavgiften men veldig lite på forsikringen da forsikringen er dyrere om sommeren og billigere om vinteren slik du sier. 
Så da beholder jeg antagelig forsikringen for å opprettholde brann-/tyveri dekningen.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

geear

Endelig! Har kjøretøy som kun brukes i sommerhalvåret, men har stått registrert hele året kun for alt bryet med å dra på trafikkstasjon og levere skiltene. Takk for tips!

PS: elektrolux, skrev ikke du at du bare har gateparkering tidligere en gang? Det står at kjøretøyet ikke kan stå der allmennheten ferdes.

elektrolux

Har P-plass under tak til 14-15 biler på egne eiendommer og har leid plass til resten, mens gata brukes til de som har skilt.  ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA