Liten bil mellom Oslo og Lillestrøm (Trilling, fortwo, E-Up el Twizy?)

Startet av Audunk, søndag 11. september 2022, klokken 02:53

« forrige - neste »

eisa01

Minst hvert 10. minutt faktisk mellom Lillestrøm og Oslo S, og hvert 15. min på lokaltoget som går utenom tunellen

automat

Tog forutsetter at man har kurrant reisevei til og fra stasjonene. Bruker man lenger tid på å komme seg til togstasjonen enn på selve togturen, så blir ikke tog så fristende.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

elektrolux

Det er vel der en Bromton sammenleggbar sykkel brillierer. I motsetning til vanlige sykler som forsvinner mens de står parkert kan disse tas med og settes ved siden av kontorpulten.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Audunk

Sitat fra: Håkon77 på søndag 02. oktober 2022, klokken 12:54
Det går tog mellom Oslo og Lillestrøm hvert kvarter, minst? Billigere på alle måter enn bil.

Joda, men da går reisetiden min fra 20 min til en drøy time, pluss at det er ekstra hassle hvis jeg må ha med meg bagasje, noe jeg rett som det er har.
Når jeg har god tid og lite/ingen bagasje funker tog greit.

Trekkoppbil

Sitat fra: edyrli på torsdag 29. september 2022, klokken 12:44
Tata har vel ikke noe importør i norge og denne er også med høyre ratt. Er det planlagt venstre ratt?
Ja, det kan sikkert stemme for indiske modeller. Tata klisterer engelske bilmerker på europeiske modeller som de selger i Norge.

F.eks i-Pace er en Tata, som de produserer med venstreratt på en Gelendärwagenfabrikk i Østerrike. Nylig har den europeiske delen av Tata, Jaguar Land Rover, sagt opp avtaler med norsk importør og norske forhandlere, men det kan jo bare bety at man ønsker nye typer distribusjon, eller nye avtaler, i Norge i framtida.

Om bilen har høyre- eller venstreratt er en smaksak.  Det som betyr noe for at det skal være lett å få godkjennt bilen i Norge, er at den har europeisk eller nordamerikansk typegodkjenning.

Er kjøretøyet en motorsykkel eller moped, kan det være helt andre regler enn for biler.

Radiobil1

Kjøp eUp, det er en ordentlig bil, med hurtiglading og derfor mulighet for litt lengre turer ved behov. Den har bra varme, og ok krasjtest.

Du kan få med 4 voksne på småturer, og det er ok bagasjerom. Og batteri som i alle fall tåler 250 000 km, uten særlig km tap.

Ikke noe å tenke på synes jeg, man fikk dem jo med mot 30 000 kr før prisene gikk opp igjen.

Ingeniøren

Sitat fra: Radiobil1 på søndag 01. januar 2023, klokken 20:01
Kjøp eUp, det er en ordentlig bil, med hurtiglading og derfor mulighet for litt lengre turer ved behov. Den har bra varme, og ok krasjtest.

Du kan få med 4 voksne på småturer, og det er ok bagasjerom. Og batteri som i alle fall tåler 250 000 km, uten særlig km tap.

Ikke noe å tenke på synes jeg, man fikk dem jo med mot 30 000 kr før prisene gikk opp igjen.

:+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA