Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips rundt bakluka, "støy" og gummiklosser!

Startet av Radial, mandag 05. september 2022, klokken 21:46

« forrige - neste »

Lucaria

Jaha de er så myke asså. Har du satt noe beskyttelsefolie der disse rørstumpene treffer?

Radial

Sitat fra: Redgarden på onsdag 21. september 2022, klokken 13:18
Sitat fra: Radial på onsdag 21. september 2022, klokken 13:12
Sitat fra: Redgarden på onsdag 21. september 2022, klokken 12:33
Gummiklossene på kinamodellene løser IKKE trykket i kabinen. Jeg får dotter i øra så det gjør fysisk vondt etter et kvarters kjøring. Men å erstatte de myke gummiskruknottene med hardplast løser det. Enten med å 3D-printe (etter oppskrift man finner på amerikanske forum) eller med å dytte på stumper av elektrikerrør (som jeg har gjort). Sistnevnte ser ikke bra ut (hvite rør...), men funker.

Senka du luka til klossene ligger hardt på da? Funka helt nydelig hos meg.

Ja, prøvde denne varianten i går, etter å ha lest din kommentar. Lå helt nedpå klossene, men hjalp ingenting.

Shit, godt det kommer flere alternativer opp i tråden!
Var sikker på jeg traff blink for de fleste, for her er forskjellen regelrett enorm.

Alle tips er nyttige her, rørstumper er nevnt i TMC forumet også, ser bare mye mer jalla ut.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Redgarden

Sitat fra: Lucaria på onsdag 21. september 2022, klokken 15:59
Jaha de er så myke asså. Har du satt noe beskyttelsefolie der disse rørstumpene treffer?

Nei, men er jo bare plast som treffer plast. Mister ikke nattesøvnen av det ;)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Redgarden

Sitat fra: Radial på onsdag 21. september 2022, klokken 16:54
Gummiklossene på kinamodellene løser IKKE trykket i kabinen. Jeg får dotter i øra så det gjør fysisk vondt etter et kvarters kjøring. Men å erstatte de myke gummiskruknottene med hardplast løser det. Enten med å 3D-printe (etter oppskrift man finner på amerikanske forum) eller med å dytte på stumper av elektrikerrør (som jeg har gjort). Sistnevnte ser ikke bra ut (hvite rør...), men funker.

Ja, prøvde denne varianten i går, etter å ha lest din kommentar. Lå helt nedpå klossene, men hjalp ingenting.

Var sikker på jeg traff blink for de fleste, for her er forskjellen regelrett enorm.

Alle tips er nyttige her, rørstumper er nevnt i TMC forumet også, ser bare mye mer jalla ut.

Ser veldig jalla ut. Vet ikke om sånne rør finnes i svart... Burde ha malt dem på en eller annen måte, men litt usikker på med hva.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Handyman

Sitat fra: Redgarden på onsdag 21. september 2022, klokken 17:41
Sitat fra: Radial på onsdag 21. september 2022, klokken 16:54

Ser veldig jalla ut. Vet ikke om sånne rør finnes i svart... Burde ha malt dem på en eller annen måte, men litt usikker på med hva.
Hva med maling? Eller Penoltusj... eller så kan man kanskje tre på en krympestrømpe?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

casall

Jeg tror min er blitt mye bedre etter tiltak, men er sikkert blitt veldig obs på å høre etter. Noen i Sandnes/Stavanger området som ønsker å prøvekjøre min Y for å høre om de merker noen forskjell fra sin egen? :) Har en LR fra Berlin

cosinus

Sitat fra: casall på torsdag 29. september 2022, klokken 12:56
Jeg tror min er blitt mye bedre etter tiltak, men er sikkert blitt veldig obs på å høre etter. Noen i Sandnes/Stavanger området som ønsker å prøvekjøre min Y for å høre om de merker noen forskjell fra sin egen? :) Har en LR fra Berlin
Kan du fortelle noe om hvilke tiltak?  Har en uke gammel LR berliner som der er mye "helikopter" lyd i. En tur for å sjekke din kan være aktuelt ja.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA