Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

foxy

Sitat fra: mariowing på torsdag 14. februar 2013, klokken 11:17
Sitat fra: foxy på onsdag 13. februar 2013, klokken 22:44
Det er ingen automatikk i at alle fordelene beholdes til 2017 heller...

ehhhehe... jo. Det er jo det som ble vedtatt i vedtaket. Men selvfølgelig kan Stortinget vedta hva de vil i morgen men så veldig sannsynlig er det jo ikke at det går tilbake på sitt eget vedtak som vedtar at de ikke skal endre vedtaket før 2017/50000 solgte.

hehehehe nei - du er tydeligvis ikke klar over at dette gjelder bare avgiftsfritak!

Først forsvinner kollektivfelt, så bompenger og så parkering. Spørsmålet er når - kollektivfelt i år?
I-miev 2011
Asker

Øyvind.h

Tilbake til topic for Model X, som jeg ikke kan tenke meg at folk flest kjøper for å kjøre i kollektiv-feltet  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Thomas Parsli

Hvorfor ikke?
Det var mange dyre Gelendevagen i kollektivfeltet før...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 14. februar 2013, klokken 16:27
Hvorfor ikke?
Det var mange dyre Gelendevagen i kollektivfeltet før...

Thomas
Tror du folk flest vil kjøpe Model X for å pendle til jobben i kollektiv-feltet?
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

mariowing

Sitat fra: foxy på torsdag 14. februar 2013, klokken 16:11
hehehehe nei - du er tydeligvis ikke klar over at dette gjelder bare avgiftsfritak!

Nei der lærte jeg noe nytt. Godt å få gode opplysninger. Men det viser jo bare at elbilforeningens kommunikasjon rundt emnet har vært vellykket, de bruker konsekvent "elbilfordelene består" og jeg min naivitet har trodd det betø dem alle. Beklager!

Tror for øvrig du tar feil når du hevder at de blir borte i nær fremtid Det blir skikkelig feil symbolpolitikk å fjerne dem og er det en ting politikere er opptatt av så er det jo symbolpolitikk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 14. februar 2013, klokken 16:36
Tror du folk flest vil kjøpe Model X for å pendle til jobben i kollektiv-feltet?

Folk flest vil ikke kjøpe Model X, men jeg er overbevist om at flere rikinger som kjørte Gelendewagen
før kan finne på å kjøpe den for å kjøre på jobb.

(Det jeg svarte på var forøvrig "Tilbake til topic for Model X, som jeg ikke kan tenke meg at folk kjøper for å kjøre i kollektiv-feltet")

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 14. februar 2013, klokken 16:49
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 14. februar 2013, klokken 16:36

Folk flest vil ikke kjøpe Model X, men jeg er overbevist om at flere rikinger som kjørte Gelendewagen
før kan finne på å kjøpe den for å kjøre på jobb.

(Det jeg svarte på var forøvrig "Tilbake til topic for Model X, som jeg ikke kan tenke meg at folk kjøper for å kjøre i kollektiv-feltet")

Thomas
I stand corrected. Det finnes sikkert en håndfull som kan finne på å kjøpe denne bilen for å kjøre i kollektiv-feltet :)

Leste forøvrig på US forumet at reservasjonstempoet fortsatt ligger på rundt 13-14 Model X i døgnet, selv om messen nå er over for lenge siden. Mtp at bilen ikke kommer før om halvannet år får de en pen ordrebank på X før produksjonen starter.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ebj

Jeg bestilte X i går.
Fikk nr 363.
Tesla X

Wenche

Gratulerer  ;D
Jeg bestilte den for å erstatte stasjonsvogn + å kunne få plass til 7 voksne  :) Barna begynner å bli store, og vil gjerne ha med venner på hytta  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Johnsen

Hvis man reserverer i dag og den dagen bilen er kommet, kan man trekke seg da?
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

Epleskreller

Sitat fra: Johnsen på lørdag 17. august 2013, klokken 21:49

Den dagen bilen din er kommet er det vel litt sent å trekke seg...
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Johnsen

Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

asbkar

Du reserverer en plass i køen ved å inngå en reservasjonsavtale, du har ikke inngått en kjøpsavtale ennå. Når det nærmer seg produksjon av din bil må du ta stilling til om du ønsker å kjøpe bilen eller ikke. Da spesifiserer du utstyr og farge og lignende, og inngår en kjøpsavtale. Bryter du den etter at bilen er produsert kan du vel risikere å i det minste betale for evt ekstra utgifter tesla får ved å måtte rekonfigurere bilen eller selge den billigere. Er vel det samme med andre bilmerker, uten at jeg kan detaljene i lovverket.

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

ohh

Sitat fra: Johnsen på lørdag 17. august 2013, klokken 21:49
Du kan trekke deg fra reservasjonen helt til den dagen du må endre til en formell bestilling (ca 3 mnd før leveransen). Etter at du har bestilt formelt er reservasjonsbeløpet 'låst' og blir ikke tilbakebetalt.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Popper

Ser at den norske siden av Tesla krever 31.000 i reservasjon. Er det noen her som har en føling, eller anelse, eller noe som helst fakta om når X kan leveres?
Jeg forstår ikke hvorfor X skal bli utsatt selv om S nå produseres for fullt. Tesla har jo nå kapital, og åpner hurtigladere i hele Europa i løpet av neste år. Kan jo umulig være mer enn hokuspokus å bygge en X på en S platform.
(mulig jeg postet dette på feil sted her på forumet, men hovedspørsmålet er:
- reservere nå, bilen kommer?
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA