Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

Wenche

Da fikk jeg muligens den siste Tesla Model X Signaturen i Europa. Bekreftet #573, 8/10-14  :)
Jeg har også en vanlig reservasjon nr #112, som jeg har hatt i 2 år. Sansynligvis et salgsobjekt ved leveringstider  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

sigurdi

Gratulere så mye Wenche, blir spennende å se hvor mye differanse det blir i leveringene. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

asbkar

Jeg har fortsatt mulighet til å trykke oppgrader på min, så muligheten for sig finnes tydeligvis fortsatt:

SitatOppgrader til Model X Signature og du vil bli en av de første til å ta levering.
Fantastisk utstyrt med eksklusive alternativer og farger
begynner leveringer av Model X Signature i 2014.

Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

samotholt

Sitat fra: asbkar på torsdag 09. oktober 2014, klokken 21:09
Jeg har fortsatt mulighet til å trykke oppgrader på min, så muligheten for sig finnes tydeligvis fortsatt:

Tipper det bare er i kø for at noen eventuelt trekker seg. Wenche fikk #573 og håper tydligvis at hun fikk den siste. Jeg tipper dog på at 575 blir totalt antall.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

sigurdi

Totalt antall Signaturer for Europa blir nok 500, men siste sekvens nummer må jo være høyere, pga det er allerede folk som har trekt seg. :-)
Nord Amerika er det minst 10% overbooking for å si det slik.

Ved model S stoppet sekvens nummer omtrent på tallet som skulle produseres, var jo endel som avbestille og det gikk da å få signature fra venteliste lenge etter det egentlig var utsolgt.

De ønsker nok ikke dette i samme grad denne gangen.

Du kommer ikke kø, pga jeg kom borti knappen på min Produksjons modell da jeg skulle in på Profilen, (mobil og store fingre) og den står som Venter på Betaling nå, kontaktet Tesla og det var ikke lurt. :-(
Burde bare ventet, så hadde den kanskje reversert seg selv etter en tid når betaling ikke kom.
Horten

Wenche

@Sigurdi
Ingen fare med uønsket endring av din reservasjon, selv om du kom borti en knapp.
Jeg hadde selv tidsavbrudd på min bestilling, ringte Tesla for å høre om det var registrert, men, nei da, måtte gjennomføre 3 ledds bestilling om igjen.

Satser på at du har en fin tur til USA, og får super inspirasjon sammen med Elon, og de amerikanske vennene våre 8)
Håper du kommer med rapport snarest. Hvis det ikke er her, så gi beskjed om hvilken tråd du bruker på forum.

Jeg forventer ikke at du ser noen Model X i natt, men regner med at det du ser også blir brukt på Model X. Kos deg masse  :)

@Samotholt
Jeg vurderte å bestille Model X Signatur i 2012, men bestilte Produksjon i stedet, og satte heller differansen, i reservasjonsgebyr, i TSLA aksjer. Det var en vellykket vurdering  ;)

Jeg ville vente lengst mulig med å betale de ekstra 200k og ønsket ikke å gi slipp på mitt tidlige reservasjonsnummer #112, og rakk heldigvis å bestille rett før de stengte reservasjonene  :)
Jeg regner med at det kan komme oppgraderinger med høyere nummer enn det jeg har, fordi noen har avbestilt pga. nedgang på børsene eller annet.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

samotholt

samotholt

Sitat fra: sigurdi på fredag 10. oktober 2014, klokken 00:04
Totalt antall Signaturer for Europa blir nok 500, men siste sekvens nummer må jo være høyere, pga det er allerede folk som har trekt seg. :-)

Jao, men de kan jo ikke vite hvor mange som trekker seg. De har kanskje statistikk fra Model S, men har de 575 reserverte Model X Sig. så kan de jo ikke vite at 75 trekker seg. Om det bare blir 72 så kan de jo ikke nekte siste-mann/-dame (Wenche ;-) å få bilen.

Epleskreller

Det er vel nærliggende å tro at 75 har kansellert allerede når de lar sig gå til 575.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

samotholt

Sitat fra: Epleskreller på fredag 10. oktober 2014, klokken 07:33
Det er vel nærliggende å tro at 75 har kansellert allerede når de lar sig gå til 575.

Du har nok rett i det. Min tanke var at de ikke kan vite hvor mange som kanselerer - altså etter stopp for Signatur reservasjoner.  Har nå forstått at de har venteliste slik at alle 500 blir solgt uansett. 

sigurdi

Noe overbooking og alle får, så skulle ingen trekke seg blir det mer en 500 signature til Europa. :-)
Men de har tall fra model S og blir nok ikke så mye ulikt.

Men prisen kommer til å ha stor betydning, så er det mange som meg og Wenche med dobbelt booking, som ikke ser fordelen, dersom prisdifferansen/utstyr/farge osv, blir det nok folk på venteliste får Signatur også.
På det det tidspunktet snaker en nok om 6-8 måneder pluss leverings differanse på signature og 3000++ produksjon.

Tror ikke reservasjonene blir mindre nå, når mye av utstyret er lansert. ;-)

PS Tesla ordnet opp og Signaturen min er nå fikset og tilbake til 288, og ikke Prod 28xx.
Horten

Busa

Detter er sikkert tatt opp tidligere, men hva indikerer de nr. som stpr på reservasjonen?
RN xxxxxx
# xxx

Jeg har forstått det slik at Signatur utgaven bl.a. har flere fargevalg enn standard, men betyr det samtidig at man ikke kan velge blandt standard fargene med Sig.?
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

sigurdi

RN - et unik nummer som din bil beholder om du endrer fra signatyre til produksjon osv osv.
#xxx - er serienummeret (på en måte) hvor i køen på den bilen du har bestilt. Dette nummeret øker hele tiden men nummeret til folk som kanselerer blir ikke brukt omijen for å si det slik.

Når det er klart til å bestille bilene blir det sendt ut i rekefølge etter hva serienummer folk har og da stigende rekefølge.

Så har du signature #252 er du person #252 som har reservert signature i EU.
Horten

Djur1

Er sluttprisen for en likt spekket signature og en vanlig produksjonsbil lik?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

OleP

Det med pris på Signature lurer jeg også på. Hvordan var det med Model S, kunne man bestille en Signature som en 'vanlig' spekket S85 eller overgikk denne prisen på Model S P85+ ?

Ser på min side at jeg kan trykke oppgrader knappen ennå. Er det fortsatt mulig å oppgradere fra vanlig X til Signature X ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA