Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

sigurdi

Gratulere Heart of Gold, den beste dagen til neste år blir når du kan offisielt avslutte ventetiden. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

kjellan

Sitat fra: kjellan på fredag 15. august 2014, klokken 17:35
#2417 i dag

8)

Klarte ikkje å sitte rolig i stolen og fikk bekrefta TMX 459 Signature i dag.

Får då sveve rundt på ei "sky" + elbilforum i ventetida. 

8)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

sigurdi

Sitat fra: kjellan på mandag 25. august 2014, klokken 17:06
Sitat fra: kjellan på fredag 15. august 2014, klokken 17:35
#2417 i dag

8)

Klarte ikkje å sitte rolig i stolen og fikk bekrefta TMX 459 Signature i dag.

Får då sveve rundt på ei "sky" + elbilforum i ventetida. 

8)

Gratulere så mye, tok du den i tillegg eller oppgraderte du?
Er vel bare 12 måneder med sveving på skya så bør være klar å lande da om et års tid. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

kjellan


[/quote]

Klarte ikkje å sitte rolig i stolen og fikk bekrefta TMX 459 Signature i dag.

Får då sveve rundt på ei "sky" + elbilforum i ventetida. 

8)
[/quote]

Gratulere så mye, tok du den i tillegg eller oppgraderte du?
Er vel bare 12 måneder med sveving på skya så bør være klar å lande da om et års tid. ;-)
[/quote]

Takk Sigurdi. Oppgraderte reservasjonen. Har ein viss formeining at Signature kjem noko raskare enn 12 mnd....  altså at Elon svarte på leveringstid for ordinær reservasjon av TMX.

Ved å oppgradere reservasjonen får ein tidligare levering noko som kan være eit poeng dersom det blir endringer i avgifter.

Dersom Signature blir "dyr" og ingen endringer på avgifter før 2017 så kan eg falle ned på TMX uten Signatur med opprinnelig reservasjons kø regner eg med.

Time will show !!

Eg kan forøvrig ikkje forstå at det er politisk fleirtall på Stortinget å auke avgiftene på elbil før evt i 2017.

Finansdepartementet ser naturlig nok litt annleis på det, dei har ansvar for at Statsbudsjettet går minst +200 mrd i overskudd !!

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

TMX2523

Reserverte TMX og overførte forskudd i går, fikk mail i dag kl 11:07.
#2523 i køen.
Dette vil bli vår eneste bil, så får vi håpe at den holder til hytta 750 moh og tilbake (300 km) på en lading.
Familiens miljøvernminister (kona) og familiens adrenalinminister (undertegnede) gleder seg.  :D


sigurdi

@TMX2523 gratulere så mye. Går nok greit til hytta og tilbake om du ikke tar med campingvogna eller henger.
Men om analysen fra en amerikansk firma stemmer får X samme rekevidde som S og kanskje litt ekstra.
Tesla har allerede mer en 10% høyere energi tetthet på batteriene nå en når S ble lansert.
X får ca 10% større forbruk en S, men de mente at den får hjul med mindre rullemotstand som også vil gi noen prosent mer rekevidde.
Deres spådom var at X får minst samme rekevidde som S har pr i dag, men 30 mil bør gå greit uansett.
Skal se om jeg finner linken og lime den inn her litt senere i kveld.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

TMX2523

Takker for det  :)
Regner med at jeg går for 85 kWh-modellen og det bør holde. Så er jeg så heldig at de har satt opp en Tesla hurtigladestasjon 3 mil hjemmefra også, så det går nok fint.
Utrolig vakker bil. Jeg er spent på hvor stor den vil framstå "in real life". Synes Q7 og X5 er enormt store biler og denne er ikke mindre.
Jeg er nesten glad for at jeg ikke oppdaget denne avgiftsfrie skjønnheten før nå. Synes synd på alle dere som allerede har ventet et år eller mer :D

sigurdi

#277
Den som venter på noe godt, men ikke skryt alt for mye om at du venter på X en din, og hvor pen X en er osv, fruen kan bli sjalu og du må sove på sofaen. :-)

Ser mye mindre ut på bilder en real life, sier de som har sett og fått sitte på med prototypen.
Er en stor bil med nesten 5 meter lengde og over 2 meter bredde.
Kjører VW Carawelle i dag (kort versjon) X blir nesten 30cm lengre og nesten 15cm breiere.
Bygd på samme understell som S, derfor lengde bredde kan sies ganske nøyaktig.
Er SC stasjoner uansett hva himmelretninger jeg kjører, men de som bare ligger 3 mil borte kommer jeg nok ikke til å bruke i det hele tatt.
Stopp etter 30 minutter når en skal på langtur er uaktuelt, kjører da til neste på ruten. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Amoss

Sitat fra: sigurdi på onsdag 27. august 2014, klokken 21:51
Bygd på samme understell som S, derfor lengde bredde kan sies ganske nøyaktig.

Var det ikke en forlenget versjon av understellet da? 
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sigurdi

Første prototypen hadde noe endringer, men den hvite som kom litt etterpå, hadde vel samme understell som S.
Er vel sakt at produksjons modellen skal ha samme understell som S, men med AWD.
Dersom du ser på lengder på bilene så prøver de å holde seg rundt eller under 5meter.
Q7 - 5089cm, 2177 brei
X6 - 4877cm, 2195 brei.
X5 - 4886cm, 2184 brei
Så med lendene på Model S - 4970cm, 2187 bredde, legger den seg tett opp mot Q7.

Men har vært snakk om en extended S for kinesiske markedet, men tror det bare var løse rykter.
Men som sakt før, fasiten ser vi om et par Tesla uker. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Amoss

Sitat fra: sigurdi på onsdag 27. august 2014, klokken 22:22
... men den hvite som kom litt etterpå, hadde vel samme understell som S.
Er vel sakt at produksjons modellen skal ha samme understell som S, men med AWD.

Ok, den biten hadde bare ikke jeg fått med meg. Takk for oppdatering :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sigurdi

Sitat fra: Amoss på onsdag 27. august 2014, klokken 22:33
Ok, den biten hadde bare ikke jeg fått med meg. Takk for oppdatering :)

Husker ikke i farten, men tror det var i Nederland han nevnte det før han kom til Oslo.

Men det er også derfor det er så mye snakk og spekulasjoner om at model S kommer med AWD samtidig eller like etter X sin produksjon starter.
Elon sa val noe slik som at AWD kommer ikke på S, før etter X er lansert. ;-)

Men understellet er mer en stort nok, blir jo endel høyere, så tenk deg en frunk som er 20cm+ dypere en Model S (Litt kortere pga motor fremme).

Må vel ha en liten gardintrapp festet med strikk, som kone mor kan ta ut og stå på slik at hun kan hente det som ligger der he he he
Og genialt med tanke på produksjons kostnad om samme understell brukes og ble vel også sakt i samme setting at bilene kommer til å ha omtrent 65% felles deler.
Men jeg satser på oppgradert prosessor i skjerm (hoved enhet) eks Tegra K1 eller Tegra 4. (Model S har Tegra 3) og 4G modem.

http://www.nvidia.com/object/tegra-k1-processor.html

Men nå er det nok offtopic, får heller lage oss en synse post om en ønsker å synse og leke med tankene mens en venter.
(Ulempen er at en lager alt for store forventninger, slik at en må bli skuffet slik som med Software versjon 6.0)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

svangb

#2530 i boks.
Forhåpentligvis god timing ifht. momsen  :)
Mest spent på om den blir i overkant stor, kan bli litt trangt ut og inn av garasjen og mtp. lukeparkering og slikt. Trenger heller strengt tatt ikke 7 seter, men på den annen side kan det jo være hyggelig å få plassert 3 generasjoner inni bilen også av og til.
Og falkevingedørene har jeg et i beste fall ambivalent syn på, men kanskje det går seg til etterhvert.

Fush

Sitat fra: svangb på torsdag 28. august 2014, klokken 07:46
#2530 i boks.
Forhåpentligvis god timing ifht. momsen  :)
Mest spent på om den blir i overkant stor, kan bli litt trangt ut og inn av garasjen og mtp. lukeparkering og slikt. Trenger heller strengt tatt ikke 7 seter, men på den annen side kan det jo være hyggelig å få plassert 3 generasjoner inni bilen også av og til.
Og falkevingedørene har jeg et i beste fall ambivalent syn på, men kanskje det går seg til etterhvert.

Den kommer neppe med 7 seter som standard. Jeg har ikke tenkt til å ta den delen av ekstrautstyret til min :-)
Regn med 30.000,- for de to siste setene om du ønsker 7-seter (ref Audi Q7)
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

Øyvind.h

Sitat fra: Fush på torsdag 28. august 2014, klokken 10:03
Sitat fra: svangb på torsdag 28. august 2014, klokken 07:46
#2530 i boks.
Forhåpentligvis god timing ifht. momsen  :)
Mest spent på om den blir i overkant stor, kan bli litt trangt ut og inn av garasjen og mtp. lukeparkering og slikt. Trenger heller strengt tatt ikke 7 seter, men på den annen side kan det jo være hyggelig å få plassert 3 generasjoner inni bilen også av og til.
Og falkevingedørene har jeg et i beste fall ambivalent syn på, men kanskje det går seg til etterhvert.

Den kommer neppe med 7 seter som standard. Jeg har ikke tenkt til å ta den delen av ekstrautstyret til min :-)
Regn med 30.000,- for de to siste setene om du ønsker 7-seter (ref Audi Q7)
Håper ikke det blir fullt så dyrt, men det avhenger nok av hvor bra setene blir. Nå priser ikke Tesla ekstrautstyret sitt med gaffel slik Audi/BMW etc gjør, men skikkelige seter vil nok koste noen kroner.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA