Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

kenneth6

Spørsmål: Har fått RESERVATION CONFIRMATION RN55XXXX RESERVATION SEQUENCE NUMBER 6,2xx (Betalte med visa) Men ser at "Olaho" har kønummer: 882, jeg reserverte tidlig i forrige uke. hva er forskjellen, er det Signature reservasjon som har 882? Tak for svar fra den som veit! :-)

olaho

Hvis det er sekvensnummer 6200 så vil jeg tro du kanskje har reservert via den amerikanske nettsiden, og ikke den norske. Mitt reservasjonsnummer er ikke Signature, men vanlig produksjon.
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

Wenche

Sitat fra: kenneth6 på mandag 21. oktober 2013, klokken 21:17
Spørsmål: Har fått RESERVATION CONFIRMATION RN55XXXX RESERVATION SEQUENCE NUMBER 6,2xx (Betalte med visa) Men ser at "Olaho" har kønummer: 882, jeg reserverte tidlig i forrige uke. hva er forskjellen, er det Signature reservasjon som har 882? Tak for svar fra den som veit! :-)

Høres ut som om du har kommet på den amerikanske listen, ja. Jeg anbefaler deg å ringe Tesla, og spørre om de kan rette det opp, eller om det beste er at du kansellerer og deretter legger inn ny bestilling via den norske nettsiden.
Du vil jo ikke ha en amerikansk utgave av Model X   ???
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

kenneth6

Sitat fra: Wenche på mandag 21. oktober 2013, klokken 21:39
Sitat fra: kenneth6 på mandag 21. oktober 2013, klokken 21:17

Høres ut som om du har kommet på den amerikanske listen, ja. Jeg anbefaler deg å ringe Tesla, og spørre om de kan rette det opp, eller om det beste er at du kansellerer og deretter legger inn ny bestilling via den norske nettsiden.
Du vil jo ikke ha en amerikansk utgave av Model X   ???

Aha, jeg fikk ikke opp Norge av en eller annen grunn og fikk lagt inn riktig adresse, men forsøkte å gå via den norske siden mener jeg.. I alle fall, takk for svar! sjekker med Tesla i morgen og forsøker å få rettet det opp, evt. bare kanselerer og legger inn ny reservasjon.

Popper

#888, men 5 dager for sent, så Tesla sa at riktig nr ville være 830-ettellerannet, men 888 er det enn så lenge.
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Olav78

Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

0dB

Model X90D - Mottatt 20.09.2016

kjellsve

29.10.2013 reservasjonsnr. 972.

Håper jeg får levering før fritak for mva. og diverse andre avgifter blir borte. Med avgifter er kost/nytte for denne bilen slik at det er en dårlig investering.

Hvis jeg får levering på mot slutten av 2015 så er det kanskje da superchargere lenger nord både i Norge og Sverige slik at jeg kommer meg til Finnmark sommer og høst.

TMS85D - juni 2015

kulfyr

Oppgradert til Signature #171

Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

Popper

Sitat fra: kjellsve på onsdag 06. november 2013, klokken 18:19
29.10.2013 reservasjonsnr. 972.

Håper jeg får levering før fritak for mva. og diverse andre avgifter blir borte. Med avgifter er kost/nytte for denne bilen slik at det er en dårlig investering.

Hvis jeg får levering på mot slutten av 2015 så er det kanskje da superchargere lenger nord både i Norge og Sverige slik at jeg kommer meg til Finnmark sommer og høst.

Ikke for at jeg vet mer enn andre om leveringen, men utviklingen av selskapet; Tesla,k og vekst-planene deres, slik jeg leser dem, får meg til å tro at du har bilen din før sommeren 2015:)

Produksjonen av andre el-biler vil ikke eksplodere, derfor skal det ganske mye til at 50.000 biler er nådd i 2015.
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

kjellsve

Der gikk jaggu prisen på Model S opp ca. 10 %!

Det betyr at Model S med det utstyret jeg skal ha nå koster såvidt over 600.000,-.
Model X ryktes å koste ca. 10 % over S, og blir dermed (foreløpig) kr. 660.000,-.

Så mye er en slik bil rett og slett ikke verd, selv om jeg har pengene. Du får svært mye nyere bruktbil BMW 525/530 diesel for så mye penger, og det er ordentlig (tysk) premium uten barnesykdommer.

Litt trist egentlig. Hadde jeg bodd i et område med mange bommer og ferger så hadde det kanskje vært mulig å rettferdiggjøre prisen.
TMS85D - juni 2015

kulfyr

Mener at vi som har reservert Model X før denne prisøkningen bør kunne forvente å få våre biler uten denne prisøkningen. Dvs ca 10% over gammel Model S pris...
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

Popper

X kommer på mer enn 660 det er jeg sikker på.
Tipper rundt 700 +

Om en X koster 600 eller 660, kan vel ikke være med på å trekke seg fra reservasjonen?
Jeg for min del mener den er verdt 800 også.
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Mye kan skje på før Model X kommer og prisene blir klare. Vi ser nok ingen spesifikke priser før om ett år.

Valutakurser, batteriteknologi osv. kan endre priser både opp og ned, men trenden fra tidligere elbiler er at prisen går ned etter hvert som volumet øker.
Nå er ikke Tesla som alle andre elbiler, men bedre og billigere batteri og batteriteknologi kommer uansett - igjen en usikkerhet på om ett år er for lite for å få en effekt herfra??????

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA