Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

sigurdi

Samme understell som Model S, så bredde blir nok lik eller noen cm breiere.
Karosseri må da være breiere ved innfesting av speil, men de kan du jo legg inn. :-)

S har 1964mm bredde med speil inn og 2187mm med speil ut.
Med dine garasje åpning på 2350 så får du minst 5cm-15cm på hver side. ;-)

Satser på autoparkering, så kjører den selv inn i garasjen og parkerer.
(Alltid lov å håpe, men tror ikke noe på det selv engang. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

darthy001

Sitat fra: akseln på tirsdag 10. juni 2014, klokken 10:33
Reservasjoner er vel ikke omsettelig direkte. Alternativet er å selge en ferdig levert bil.
Jeg solgte min S-reservasjon, nr 1474, uten store problemer. Jeg ga bare kjøper tilgang til mytesla-kontoen min og så kjørte han finalize derfra. Han fikk med rabatten for tidlig reservasjon også.

Hjalp selvsagt at kjøper var sjefen min og at jeg ikke var veldig redd for at han ikke skulle klare betale for seg;) så minimal risiko for meg å gi fra meg kontroll over kontoen.

X-en er nå reservert på en annen konto.

RMO

Har i kveld reservert X med sekvensnr. 2392.

Jeg har kjørt Model S i snart et år og synes fremdeles det er surrealistisk å sette seg bak rattet.

Etter at Elon uttalte følgende under Q2 Earnings call:

"In fact, if somebody comes in who wants to buy the X, we try to convince them to buy the S. So we anti-sell it. And we don't really provide all that much information or details about the car or provide info on when you can get it. Despite all that, there's huge demand from around the world for the X.
Now I think that actually people are right, even though they don't have enough -- they don't really have enough information to know they're right, but they are."

ble det helt umulig å ikke reservere min neste Tesla.
Model S siden 10. september 2013


satheesh.net

Spenningen er seriøst til å ta og føle på nå ... Grattis til alle nye reservasjonsholdere! ;D

Fush

Fikk i dag Model X Signature #440 bekreftet.
Så da var det bare å registrere seg her for å hjelpe på ventetiden!

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

toppi

Da ble det 2395 på meg akkurat nå  ;D

Har eid Model S i snart 1 år nå, og Teslagliset er fortsatt like stort.
Tanken var å ha denne lenge, men klarer ikke å sitte stille å se på at muligheten til å få en X uten avgifter, forsvinner.
Er redd det snart kommer noen avgifter dessverre.
Så da er den reservert, så kan man heller vurdere hva en gjør underveis.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

kmk24


sigurdi

Må få gratulere alle nye og spesielt morro å se at det er flere Signaturer som får norske skilter.

Men for de som lurer på å kjøpe signature, så begynner sanden å renne ut for å si det slik.

Er nok noen som har trekt seg osv, så går sistemann får nok reservasjons nummer over 500, før det er helt slutt.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

kjellan

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

paulsentor

Reservasjons nr 2225 på meg. Noen som har spekulert i verditapet på Model S i første året? Hentet min i mars i år, og ser for meg å selge/bytte den inn til sommeren neste år.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: paulsentor på søndag 17. august 2014, klokken 21:29
Reservasjons nr 2225 på meg. Noen som har spekulert i verditapet på Model S i første året? Hentet min i mars i år, og ser for meg å selge/bytte den inn til sommeren neste år.

Jeg tipper TMS får et verditap når TMX blir lansert, ikke så mye pga TMX i seg selv, men fordi det sannsynligvis samtidig kommer flere godsaker med TMX som også blir tilgjengelig for TMS (4wd, ACC osv).

Havebigfun

Sitat fra: Finnøy på mandag 18. august 2014, klokken 14:07
Jeg tipper TMS får et verditap når TMX blir lansert, ikke så mye pga TMX i seg selv, men fordi det sannsynligvis samtidig kommer flere godsaker med TMX som også blir tilgjengelig for TMS (4wd, ACC osv).
Isolert sett er dette helt sikkert riktig.
Det kan hende momsen kommer rett etter at TMX har ankommet i Norge- da vil de som sitter med TMS sålenge ha en relativ verdiøkning på opptil 25% når de selger.

sigurdi

Sitat fra: Havebigfun på mandag 18. august 2014, klokken 18:35
Isolert sett er dette helt sikkert riktig.
Det kan hende momsen kommer rett etter at TMX har ankommet i Norge- da vil de som sitter med TMS sålenge ha en relativ verdiøkning på opptil 25% når de selger.

Det kan og hende at 25% mva ikke kommer før 2020, men at TMS kommer med 4WD og mer utstyr er helt sikkert. Dette er det gitt beskjed om samtidig som de er samme understell på begge bilene.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Heart of Gold

#2461 Og ventetiden kan offisielt begynne...  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA